$
סיפורי הצלחה משפחתיים

"יש לנו את כל השבוע ביחד. אין סיבה לגלוש לעבודה במפגשים משפחתיים"

חברת דיאור, המתמחה בייבוא ושיווק של מוצרים לעיצוב ואבזור חדרי אמבטיה ומטבחים הוקמה בשנת 2000 על ידי אלון היב. מאז הצטרפו בהדרגה לעסק אישתו, בנו, אחיו וגיסתו

שרון בג 08:5103.01.16

חברת דיאור, המתמחה ביבוא ושיווק של מגוון מוצרים לעיצוב ואבזור חדרי אמבטיה ומטבחים, הוקמה בשנת 2000 על ידי הבעלים והמנכ"ל אלון היב. מאז הקמתה, צמחה בהדרגה לעסק בו עובדים כיום אילנית אשתו, איתי בנו, אמנון אחיו ושרית גיסתו. החברה מייבאת מותגי יוקרה כמו פרופילים של E-MAC, אביזרים לאמבטיה של METAFORM ופסיפסים וחיפויים לחללים פנימיים וחיצוניים. אבל עיקר גאוותה ועיסוקה הוא במותג MY-UBI – מותג ברזים שאלון הקים בעצמו ועוסק בשיווקו. את מוצרי החברה ניתן למצוא באולמות תצוגה פרטיים ובאולמות מכירה של חברות כמו "אלוני" ו"נגב". שטחי החברה כוללים אולם תצוגה גדול ומחסנים המתפרסים על שני דונם בנשר.

 

הסיפור המשפחתי

אלון הוא הנדסאי בניין בהשכלתו. במהלך לימודי התואר במנהל עסקים הוא עבד באולם תצוגה של כלים סניטריים. החיבור, מסתבר, היה טבעי ביותר ואלון הפך לבעלים שותף במקום. "אבי הוא קבלן אינסטלציה וכבר מילדות אני קרוב לנושא מבחינה מנטלית ומקצועית. וכיוון שהיה לי ברור שאהיה עצמאי, זה היה הכי נגיש וטבעי לי", הוא מספר.  

באותם ימים, הייבוא היה רק חלק קטן מהעסק, אך בהדרגה הפך למקור הרווח המרכזי ובשנת 2005 נפרד אלון מהשותף ופתח אולם תצוגה משלו. הרעיון מאחורי הקמת החברה היה להתמקד בתחום המים בכלל והברזים בפרט, להתמקצע באופן שוטף ולייבא את החידושים, הטכנולוגיות והמוצרים מהעולם.

 

עם התבססותו של העסק הצטרפו בני המשפחה - ראשונה הצטרפה שרית גיסתו, המשמשת כסמנכ"לית ייבוא ושיווק ויד ימינו. אחיו אמנון הצטרף לפני שמונה שנים ומשמש כמנהל אולם התצוגה. בשנת 2010 הצטרפה אילנית אשתו כמנהלת יחסי הציבור והכספים של אולם התצוגה.

 


 

כיצד מתקבלות ההחלטות בעסק?

"זה קצת שונה מעסק משפחתי מסורתי, או עסק שהאחים ירשו מההורים, שם יש יותר פוטנציאל למלחמות כוח. אנחנו עדיין יושבים ביחד אבל זה ברור שאני הבוס ואין פה מלחמות. ההחלטות מתקבלות על ידי. זה לא שאני לא מתייעץ, אבל בסופו של דבר, ההחלטה היא שלי", אומר אלון.

 

 

 

מה עם הדור הצעיר?

הבן איתי עומד להתגייס בקרוב ובינתיים הוא עובד בעסק, לומד אותו ותורם את חלקו בעיקר בתחום השיווק ברשתות חברתיות.

"אני מאד עסוק בלקדם את הילד שלי וללמד אותו כל מה שרק אפשר" אומר אלון, "הוא מוכשר מאד ורואה את עתידו בעסק. זה גם מה שאני רוצה ולמזלי הוא מאד בקטע".

 

משפחת היב, חברת דיאור משפחת היב, חברת דיאור צילום: דוברות דיסקונט

 

האם היחסים בתוך המשפחה משפיעים על העסק ולהיפך?

קיימת הפרדה בין אולם התצוגה לניהול עסקי היבוא והשיווק כך שכל אחד מתנהל באופן עצמאי בתחומו.

במפגשים משפחתיים משתדלים להימנע מלדבר בענייני עבודה. "יש לנו את כל השבוע ביחד ואין שום סיבה לגלוש לענייני עבודה במפגשים משפחתיים", אומר אלון. עם בנו איתי, לעומת זאת, העבודה גולשת לשיחות גם בבית, הוא מספר.

 

מצב העסק בהווה והתוכניות בעתיד

לפני כשלוש שנים היה גידול משמעותי בהיקף הפעילות של החברה: אולם התצוגה שופץ והורחב ל-850 מ"ר, מוצרים חדשים נוספו בתחום אביזרי האמבטיה (כ-150 עד 200 פריטים בכל שנה) ומחזור המכירות גדל באופן משמעותי. אלון מעריך שמשנת 2010 הגדילה החברה את הכנסותיה בכ-40%. אלון רואה בתהליך הפיתוח וההרכבה של המוצר השלם את המנוע להתרחבותה של החברה, ואכן, כיום הפעילות מתמקדת בהרחבת מוצרים למותג הדגל שיצר MY-UBI - ברזים ותעלות ניקוז למקלחת כשהחזון הוא קולקציה שלמה של המותג תוך 5 שנים.

את מוצרי החברה ניתן לרכוש ביותר מ 80% מאולמות התצוגה בארץ כך שאין צורך ממשי להתרחב בשוק המקומי.

מעבר לים? " אנחנו מרחיבים עכשיו את ליין המוצרים של MY-UBI. יש תגובות מצוינות למוצרים ובשנה הבאה אני מקווה שנציג בתערוכות בחו"ל", אומר אלון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x