$
פרסום ושיווק

עזריאלי.קום הפסיד 53 מיליון שקל ב־2019

אתר האי־קומרס של עזריאלי, שהושק בפברואר 2017, גרע מהשורה התחתונה של הקבוצה, שהרווח הנקי שלה הסתכם ב־2.1 מיליארד שקל

אורנה יפת 08:2229.03.20

אתר האי־קומרס עזריאלי.קום, שבבעלות קבוצת הנדל"ן עזריאלי, הפסיד בשנה החולפת 53 מיליון שקל. בשנת 2018 הפסידה פעילות האי־קומרס של הקבוצה 51 מיליון שקל, וב־2017 עמדו ההפסדים על 44 מיליון שקל. עזריאלי לא מפרסמת נתונים כספיים נוספים אודות פעילות האתר, שמעסיק כ־90 עובדים.

 

 

 

בשורה התחתונה מדובר בהפסד לא מהותי עבור הקבוצה, שהרווח הנקי שלה הסתכם בשנה החולפת ב־2.1 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 72% ברווח הנקי בהשוואה ל־2018. החלק הארי של השיפור ברווח נרשם הודות לזינוק שנרשם בסעיף רווח משערוכים, שעמד ב־2019 על 901 מיליון שקל, לעומת 218 מיליון שקל בשנה קודם לכן.

 

עזריאלי היתה בין הקבוצות הראשונות שנכנסו לפעילות הסחר האלקטרוני, כשרכשה את אתר BUY2 מאביב רפואה ב־65 מיליון שקל, והיא השיקה את האתר מחדש תחת שמה בפברואר 2017. הרציונל של הקבוצה היה להרחיב נוכחות במרחב הדיגיטלי ולמצוא מנועי צמיחה שיהיו סינרגטיים לפעילות הקניונים שלה, והאתר הוסב לעזריאלי.קום.

 

קבוצות האופנה הגדולות, כמו פוקס, זארה, קסטרו וגולף, שהן השוכרות העיקריות בקניוני עזריאלי, לא הצטרפו לפלטפורמה המקוונת עד היום, שכן הן מפעילות אתר משלהן ורואות בפלטפורמה המקוונת של עזריאלי מעין תחרות בהן. קבוצת ביג, שהתכוונה אף היא להיכנס לתחום ולהקים קניון וירטואלי בשם ביג+, עצרה את הפעילות לאחר שנה כיוון שלא רצתה להתחרות בשוכריה.

 

מעזריאלי נמסר: “עזריאלי.קום הפכה בתוך 3 שנים בלבד לפלטפורמת הסחר המובילה בישראל בהיקף המכירות. אנו משקיעים בפיתוחה משאבים רבים, ואנו שבעי רצון מקצב הצמיחה ומהאמון שלו היא זוכה מלקוחות וסוחרים. במיוחד בימים אלה, זרוע האונליין היא זו שתומכת בשוכרים ומציגה תוצאות מרשימות ביותר: בחודש מרץ חל גידול של יותר מ־250% במכירות עזריאלי.קום”.

x