• תפריט
פרסום ושיווק

הגבלות על פרסום מזון מזיק? קודם ברשתות החברתיות ורק אח"כ בטלוויזיה

על פי נתונים שהוצגו ע"י קשת, רשת וערוץ 10, הרוב המוחלט של קהל ערוץ 2 הוא מעל גיל 18 ואילו הקהל הצעיר צורך את התוכן שלו בעיקר באינטרנט, בפייסבוק וביוטיוב

נורית קדוש 08:1713.09.17

בישיבה שקיימה השבוע הוועדה להגבלת פרסום מזון מזיק, הציגה עו"ד נגה רובינשטיין, נציגת קשת, רשת וערוץ 10, מצגת ממנה עולה כי יש להחיל את המגבלות על הפרסום על מזון מזיק ברשתות החברתית ורק אחר כך על שידורי הטלוויזיה.

 

רובינשטיין הציגה נתונים שלפיהם, הרוב המוחלט של קהל ערוץ 2 הוא מעל גיל 18 ואילו הקהל הצעיר צורך את התוכן שלו בעיקר באינטרנט, בפייסבוק וביוטיוב. רובינשטיין טענה כי כדי "למנוע מגע של הקהל הצעיר עם פרסומות למזון לא בריא יש להטיל את מגבלות הפרסום בקשר עם מזון לא בריא על הפלטפורמות החברתיות ולעודד מעבר שלו לטלוויזיה". מנגד, הציג משרד הבריאות נתונים ולפיהם חשיפה לפרסומות למזון מזיק בילדות ובהתבגרות יוצרת התניה למזון לא בריא המובילה להשמנה בילדות ובבגרות, וכי טלוויזיה מזיקה וגורמת להשמנה יותר מכל מסך אחר. לפי עקרונות ארגון הבריאות העולמי למניעת פרסום מזון מזיק, שפורסמו בשנה שעברה, על המדינות להכיר בחובתן להגן על ילדים מפני שיווק דיגיטלי של מזונות עתירי שומן, סוכר ומלח באמצעות תקנות סטטוטוריות. ליישם תקנות וחוקים להגבלת פרסום מזון מזיק באמצעים המסורתיים גם על האמצעים הדיגיטליים.

 

התינוק של במבה. מתי מתחילה ההתניה למזון מזיק? התינוק של במבה. מתי מתחילה ההתניה למזון מזיק? צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות