$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

אופנת הספורט בצמיחה: ריבוק תשחק במגרש של הגדולים

אחרי אנדר ארמור, פומה ודקאתלון שמתרחבות בישראל, ריבוק תקים 10 חנויות למותג הוותיק

אורנה יפת 08:0927.12.16

מותגי הספורט הבינלאומיים ממשיכים להרחיב פעילות בישראל. אחרי אנדר ארמור, פומה ודקאתלון שפותחות סניפים בארץ, ל"כלכליסט" נודע כי מותג הספורט ריבוק ישקיע כ־30 מיליון שקל בהקמת רשת חנויות קונספט בשנים הקרובות. על פי התוכניות, עד 2020 עתידה החברה למנות בישראל 10 חנויות של המותג.

 

כיום מפעילה ריבוק רק חנות דגל אחת בנמל תל אביב, שנפתחה בחודש מרץ השנה ושלוש חנויות אאוטלט בנתניה, חולון ואילת, ש־25% מהקולקציות שנמכרות בהן הן קולקציות חדשות והיתר מעונות קודמות. המהלך קורה לאחר שהמותג פומה, מתחרה ישיר לריבוק, עבר לפני שנה לזיכיון של דלתא ישראל שפתחה לו חנות אאוטלט ראשונה במתחם מבנה באר שבע וצפויה לפתוח חנות דגל בעזריאלי תל אביב. גם פומה, כמו ריבוק, פועל כיום בעיקר בחנויות סיטונאיות.

 

ריבוק הוא מותג ספורט אמריקאי שנמצא בבעלות קבוצת אדידס העולמית. בעבר הוא נחשב מותג מוביל בישראל עד שנדחק הצידה עם התחזקותם של נייקי ואדידס. עד 2013 פעל ריבוק בישראל באמצעות זכיינים שונים, בהם סקאל ספורט, פלאנט איי ולייף ספורט של משפחת מוליוב. במאי 2013 החליטה החברה העולמית להקים נציגות בישראל ולנהל את המותג באופן ישיר על ידי החברה העולמית. למנכ"ל ריבוק בישראל מונה משה סיני, שעד אז שימש בתפקידי שיווק שונים באדידס.

חנות ריבוק במוסקבה. ברשת יושקעו בתחילה 30 מיליון שקל חנות ריבוק במוסקבה. ברשת יושקעו בתחילה 30 מיליון שקל צילום: בלומברג

 

לדברי סיני, "עד 2013 ריבוק היה עסק קטן שהתבסס על סיטונאות בלבד ושווק ב־140 חנויות ספורט ורשתות ספורט. כיום החשיבה השיווקית של המותג השתנתה. כאשר מותג בידיים של מפיץ אז הוא מסתכל כמה כסף נכנס לו לכיס, פחות מעניין אותו לבנות מותג. החלטנו לשים דגש על קהל יעד של בני 17–30, ועל נשים שעושות ספורט".

 

החלשותו של המותג בישראל מנעה מהחברה לפתוח חנויות קונספט והיא החליטה בשלב ראשון להקים חנויות עודפים. "היה קשה לתפעל חנות שתהיה רווחית כי המותג לא היה מוכר בשטח. עשינו עבודה רבה מול סיטונאים וככל שהם מכרו יותר, היה צורך בחנויות עודפים. כיום אנחנו מוכרים לרשתות כמו מגה ספורט, אליטל, אלוף הספורט, H&O וחנויות פרטיות. בשנת 2016 הבאנו שלמותג יש בסיס בישראל והוא הרבה יותר מוכר וראינו שהמכר החוצה טוב אז החלטנו להקים רשת חנויות עצמאיות".

 

החברה העולמית תאשר את הלוקיישנים לחנויות בישראל. כבר בינואר תיפתח החברה חנות בגרנד קניון חיפה, ובמרץ תיפתח חנות בקניון ראשונים בראשון לציון. גודל החנויות יהיה כ־200 מ"ר וכל אחת מהן תיפתח בהשקעה של כ־2.5 מיליון שקל. עד סוף 2017 ייפתחו גם חנויות בירושלים ופתח תקווה.

 

לדברי סיני, בשנה הבאה תקים החברה גם אתר מכירות למותג. "שוק הספורט בעולם כולו הוא שוק של שני סוסים שרצים קדימה — נייקי ואדידס — שמתחרים ביניהם. כל שאר העדר לא יכול להדביק אותם. אם אצליח להיות במקום שלישי בישראל בדרוג מותגי ספורט, זה כאילו אני במקום ראשון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x