$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

יינות ביתן מפתחת פורמט של סניפי ענק בצורת שוק

הרשת מקימה כפיילוט ברחובות סניף שישתרע על 5,000 מ"ר ויעוצב בסגנון שוק עם דוכנים. אם הניסוי יצליח הקונספט החדש יורחב לסניפים נוספים

אורנה יפת 08:2908.01.15

יינות ביתן, הממוצבת כרשת מוזלת שבסניפיה לא הושם דגש עד כה על חוויית קנייה, משנה כיוון. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת מתכננת לפתוח לפני פסח סניף ענק ברחובות על שטח של 5,000 מ"ר, שיעוצב בקונספט של שוק עם דוכנים. הסניף הראשון תחת הקונספט יהווה פיילוט, ואם יצליח תורחב הפריסה לסניפים נוספים.

 

 

בתחילה נבחנה ברשת האפשרות להשיק את הקונספט החדש תחת השם ביתן מרקט, אך לבסוף הוחלט להשיק אותו תחת השם יינות ביתן ולצרף אליו את הסלוגן "כל יום עושים שוק". זאת כדי לשמור על הזהות עם הרשת.

 

הסניף ברחובות יוקם באזור התעשייה בעיר ויעוצב במראה של שוק. הוא יכלול דוכני מכירה וייראה שונה לגמרי מיתר סניפי יינות ביתן הפועלים כיום. מכיוון שהפורמט החדש אמור לכלול שטחים בהיקף של אלפי מ"ר שקשה למצוא באזור המרכז, מתחמים מסוגו יוכלו להיפתח כמעט אך ורק באזורי תעשייה ולמנות לכל היותר 20 סניפים, בהתאם ללוקיישנים, רמת השכירות וקהל היעד.

  

מעצב המתחם מיקלה סימאונה, על רקע עבודות הבנייה. "מראה של שווקים אירופיים בשילוב אלמנטים ישראליים" מעצב המתחם מיקלה סימאונה, על רקע עבודות הבנייה. "מראה של שווקים אירופיים בשילוב אלמנטים ישראליים" צילום: עמית שעל

 

השאיפה של יינות ביתן היא להקים את הסניף באמצע חודש מרץ כדי לנסות "להרוויח" את המכירות לקראת פסח. הסניף ברחובות מוקם בהשקעה של כ־15 מיליון שקל. באזורים סמוכים פועלים סניפים של רמי לוי, יוחננוף, ושופרסל ומגה מפעילות סניפים בעיר. גם יינות ביתן עצמה פועלת באזור.

 

ביתן גייס את המעצב של מועדוני הזאפה

 

מי שאחראי לעיצוב המתחם הוא מיקלה סימאונה, אדריכל איטלקי שעלה לישראל לפני 11 שנה, ובין היתר אחראי על עיצוב פרויקטים כמו מרכז הקניות שהוקם לאחרונה בנצרת עילית, מועדוני זאפה בבנימינה, תל אביב וירושלים, בית ציוני אמריקה ועוד. הרעיון להקמת הקונספט עלה לאחר שנחום ביתן סייר במרכז הקניות שעיצב מיקלה בנצרת עילית, שהנו אחד הגדולים בישראל.

 

"ביתן ביקש ליצור מקום עם חוויית קנייה ללקוח. עד היום לא שמו דגש על עיצוב בסניפים, ובמתחם החדש הם החליטו להשקיע בכך", אומר סימאונה.

 

לדבריו, "השוק יפעל בחלל שיאגד בתוכו סופרמרקט, שוק אורגני, מסעדה, בית יין, בית קפה ודוכנים מתחום המזון והנון־פוד. יהיו בו דוכנים של פירות וירקות, חמוצים, טקסטיל, מוצרי חשמל, מיצים, צעצועים ומוצרים חד־פעמיים. כמו כן יהיה דוכן לממכר גלידה, מוצרים קפואים, גבינות, מחלקת דגים, בשר, מאפים, עופות, תבלינים, אוכל מוכן ועוד, והמוכרים בהם יהיו בסטיונרים שילבשו בגדים ייחודיים".

לדברי סימאונה, האווירה במקום תהיה ססגונית, והסגנון העיצובי ישלב מראה של שווקים אירופיים בשילוב אלמנטים ישראליים.

 

יינות ביתן, שהחלה את דרכה כחנות יינות משפחתית שהקים אביו של נחום ביתן באשקלון, מפעילה כיום 66 סניפים ברחבי הארץ הפרוסים על פני כ־72 אלף מ"ר, ומניבים מחזור מכירות של כ־3 מיליארד שקל בשנה.

 

קונספט השוק מושקע הרבה יותר מיתר סניפי יינות ביתן ברמת העיצוב וההשקעה הכספית, אך ככל הנראה יוצעו במסגרתו מוצרים במחירים שונים כדי לא להרתיע צרכנים.

 

מנסים לרכב על טרנד השווקים הקולינריים

 

השווקים הקולינריים מתפתחים בתל אביב בעקבות השווקים בבירות אירופה שתופסים תאוצה. בימים אלה נבנה בשדרות רוטשילד שוק קולינרי של היזמים קובי טרייביטש, דובי שניידמן ושלומי גבאי, שצפויים להשקיע יותר מ־20 מיליון שקל במתחם שיכלול 40 דוכני גורמה.

 

במרץ הקרוב יושק מתחם שרונה מרקט שמקימה גינדי החזקות בתל אביב, שצפוי להכיל מאה חנויות מזון. אלה מתווספים לשוק האיכרים הוותיק הפועל בנמל תל אביב. סניף יינות ביתן ברחובות מנסה לרכוב על טרנד השווקים הקולינריים, אם כי הדוכנים שבו יופעלו על ידי יינות ביתן, והוא יהיה בבעלות הרשת ולא יאגד תחתיו מפעילי דוכני מזון מבחוץ. עם זאת, ביינות ביתן מנסים לנצל את התפתחות השווקים הקולינריים במטרה ליצור סניף מבודל לחלוטין מהסניפים הקיימים בשוק קמעונאות המזון.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x