$
פרסום ושיווק

המודל הבעייתי של הפינגטון

השיטה: העסקת כותבים ובלוגרים ללא שכר

ליאור מורג 11:4011.10.11

מודל העבודה של "הפינגטון פוסט" הוא אמנם בין הסיבות שהביאו לרכישתו על ידי AOL, אך סכום הרכישה הגבוה אחראי גם לתרעומת שהביעו רבים מהכותבים, שחשים כי גם להם יש חלק בהצלחה.

 

אתר החדשות נמכר תמורת 315 מיליון דולר, דבר שרק הדגיש את צורת העבודה שלו, המתבססת על כתיבה

בחינם של מאות ואלפי בלוגרים הששים לקבל קרדיט על כתיבתם. באפריל השנה הגישו כמה מהם, שהתאגדו תחת השם "קמפיין לצדק בהפינגטון פוסט", תביעה שבה הם דורשים כי האתר יפצה את הכותבים המתנדבים בסכום כולל של 105 מיליון דולר.

 

הבלוגר המוביל את התביעה, ג'ונתן טסיני, כתב בהפינגטון מסוף 2005 ועד שלושה ימים לאחר מכירת האתר. לדבריו, אריאנה הפינגטון, מייסדת האתר, גרמה "ליצירת מעמד עולם שלישי של אנשים יצירתיים", ומודל התעסוקה שהיא יוצרת גרוע מזה של ענקית הקמעונאות וול־מארט.

 

מ"הפינגטון פוסט" נמסר אז בתגובה כי לתביעה אין בסיס, משום שהעובדים ידעו כי לא יקבלו תמורה על עבודתם. האתר החזיק אז, לאחר רכישתו, כ־80 משרות בשכר, בנוסף ל־6,000 בלוגרים שלא קיבלו כלל תשלום על עבודתם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x