$
פרסום ושיווק

החברות בישראל מאמצות את האקו־שיק

בשנים האחרונות כמה חברות ישראליות מגבירות את המיחזור באופן וולונטרי. האם זה תרגיל שיווקי או אהבה לסביבה?

שלי פריצקר 10:5426.04.11

כמו באירופה: החל ב־1 ביולי השנה חברות מחויבות לעמוד ביעדי המיחזור לפי חוק האריזות. השאיפה של המשרד לאיכות הסביבה היא ששיעור האריזות הממוחזרות מתוך האריזות הנקנות יגיע ל־50% עד שנת 2015.

 

בשנים האחרונות כמה חברות עושות זאת באופן וולונטרי.

 

קוקה־קולה,
לדוגמה, השיקה במהלך הפסח פעילות שמטרתה להעלות את מודעות הציבור למיחזור, והציגה בשלושה מתחמים בתל אביב, בירושלים ובקריית ביאליק פריטי אופנה העשויים מבקבוקים ופחיות. חברת האיפור מאק, כחלק מפעילותה העולמית, מעודדת את לקוחותיה למיחזור גם בישראל ומציעה ליפסטיק במתנה תמורת חמש אריזות איפור ריקות. גם רשת ללין קוראת ללקוחות להחזיר בקבוקים ריקים.

 

בתחום האופנה חרתה חברת Cotton על דגלה שימוש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה עד כמה שניתן והפחתת השימוש בתהליכים כימיים. גם חברת האופנה בגיר פיתחה חליפה העשויה מבקבוקי מים ממוחזרים.

 

בתחום השילוט, חברת ברעם ממחזרת את השלטים למוצרי אופנה וריהוט, וגם הציבה לאחרונה שלט ירוק העשוי מחומרים ממוחזרים.

 

עם זאת, צעדים אלה תמיד מעלים את התהייה אם הדבר נעשה לצורכי שיווק או מתוך אהבה אמיתית לכדור הארץ. דוגמה למקרה הראשון הוא רשת בודי שופ הבריטית, שמאז הקמתה הפכה את הידידותיות לסביבה לחלק מערכי המותג.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x