$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט" - עושים שמיניות: יוניליוור משתלטת על בייגל בייגל

אחרי שלא הצליחה למכור את חלקה (51%) ביצרנית הכעכים המלוחים, החליטה יוניליוור לרכוש גם את חלקה של משפחת בייגל (49%) בחברה

אורנה יפת 10:0328.10.10

יוניליוור מוותרת על מכירת בייגל בייגל: ל"כלכליסט" נודע כי לאחר שלא הצליחה למכור את הנתח שלה בחברה (51%) לצד שלישי, צפויה יוניליוור לחתום בשבוע הבא על עסקה לרכישה חלקה של משפחת בייגל (49%) בחברה.

 

כפי שפורסם ב"כלכליסט", המכירה של בייגל בייגל על ידי יוניליוור התעכבה מאחר שיוניליוור לא הצליחה לקבל את המחיר שדרשה בעבור חלקה בבייגל בייגל, וכבר לפני כשנה שקלה לוותר על עסקת המכירה. על פי ההערכות בשוק, יורם אביגד, מנכ"ל בייגל בייגל, יישאר בתפקידו לאחר העברת השליטה ליוניליוור.

 

בייגל בייגל היא חברה רווחית ועל פי ההערכות בענף, היא מגלגלת מחזור של 90 מיליון שקל בשנה. החברה נוסדה על ידי האחים יהושע ויצחק בייגל - שהקימו את מפעל הבייגלה הוותיק עוד בשנת 1933. במסגרת הניסיונות למכור את חלקה בבייגל בייגל ניהלה יוניליוור מגעים בין היתר עם חברת ההפצה דיפלומט ועם יצרנית התה ויסוצקי, שהביעו עניין ברכישה.

 

 

האם המפעל יעבור לתחומי הקו הירוק?

 

יוניליוור הודיעה על רצונה למכור את חלקה ביצרנית הבייגלה בשנת 2008, זאת לאור האסטרטגיה של החברה־האם העולמית, המבקשת לצאת מתחומים שאינם נחשבים לליבת העסקים שלה, כמו תחום הכעכים המלוחים. יוניליוור העדיפה לצאת מעסקי הבייגל גם בשל המיקום של מפעל בייגל בייגל - באזור התעשייה ברקן שבשומרון. מיקום המפעל נחשב בעייתי מבחינת החברה העולמית ועלול לפגוע בפעילותה במדינות המתנגדות לנוכחות ישראלית מעבר לקו הירוק. בשלב זה גורמים בחברה אינם מתייחסים לתוכניות עתידיות בנושא זה.

 

יוניליוור ישראל נמצאת בשליטת יוניליוור העולמית, תאגיד מוצרי צריכה אנגלו־הולנדי, הנחשב לאחד הקונגלומרטים הגדולים בעולם בתחום מוצרי הצריכה. החברה בישראל משווקת מוצרי מזון ומוצרי טיפוח אישי תחת המותגים קנור, תלמה, מזולה, ליפטון, בלו בנד, בייגל בייגל, נשנושים, קליק, דאב, פינוק, בדין ועוד.

 

חברת בייגל בייגל מובילה כיום את שוק החטיפים המלוחים ומוצריה מופצים לשוק הקמעונאי ולשוק המוסדי. בנוסף לבייגלה, פועלת בייגל בייגל בתחום החטיפים המלוחים עם המותג נשנושים ומשווקת גם קרקרים ועוגיות מזרחיות.

 

ליוניליוור יש כבר היום תוכניות שיווקיות לשנת 2011 למותג בייגל בייגל שכעת, עם העברת השליטה, יהפוך בפורטפוליו המוצרים של החברה למותג מפתח.

מיוניליוור נמסר בתגובה: "נושא בייגל בייגל נמצא עדיין בתהליך ואין ברצוננו להתייחס באופן פרטני לפרטיו מעל גבי העיתון".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x