$
פרסום ושיווק

אתר רשת האופנה חושף: H&M ישראל תהיה יקרה ב-25% מזו שבאנגליה

למרות הסודיות בנוגע למחירים, אתר האינטרנט של הרשת מראה כי ישראל כבר על המפה, והמחירים כבר הומרו למטבע המקומי. חברת H&M: "המחירים מתורגמים לשקלים. המוצרים טרם תומחרו סופית"

אילאיל יהב 07:0713.01.10

מאז שהודיעה רשת האופנה השבדית H&M על כניסתה לישראל, השוק המקומי סוער. מיקומי החנויות וגודל הסניפים ידוע, אולם הרשת מסרבת לחשוף את המחירים של הפריטים שיימכרו עד מועד פתיחת הסניפים. למרות ניסיונה של הרשת לשמור על חשאיות, באתר H&M כבר יש תמחור ראשוני של הבגדים במטבע מקומי.

 

רשת H&M חרתה על דגלה למכור בגדים אופנתיים במחירים שווים לכל נפש. גורמים בסביבת מאץ' ריטייל, בעלת הזיכיון ל־H&M, אמרו בעבר כי המחירים יהיו דומים לאלה שבאירופה. מבדיקה שערך "כלכליסט" באתר H&M עולה כי המחירים אמנם אינם יקרים, אך הם גם לא מהזולים בשוק, וככל הנראה יקרים בכ־15% מאלו שבאירופה.

 

השוואה בין ישראל לחו"ל השוואה בין ישראל לחו"ל
לפי אתר H&M ישראל, חולצות מעוצבות יעלו 119–299 שקל, שמלות יעלו 119–300 שקל, חצאיות יעלו 119–149 שקל, ומכנסי ג'ינס יעלו 199–249 שקל. מחיר גופיות יהיה 49–119 שקל, ונעליים 119–249 שקל.

 

H&M ממוצבת בשוק כרשת אופנתית במחירים נוחים. לדברי החברה, "מדובר במחירים המתורגמים לשקל. המוצרים שיימכרו בישראל טרם תומחרו סופית".

 

אופנה טרנדית בזול?

 

מהשוואה עם השוק באנגליה עולה כי המחירים בישראל יהיו יקרים ב־20%–30%. הפריטים שבדקנו באתר H&M באנגליה חושבו לפי שער של 5.95 שקלים לליש"ט. לפי אתר H&M אנגליה, חולצות עולות 90–180 שקל, שמלות 60–360 שקל ומכנסי ג'ינס 107–180 שקל.

 

בשוק המקומי, לעומת זאת, נראה ש־H&M מצליחה לעמוד ברמות מחירים נמוכות יותר. לשם השוואה, במשביר לצרכן מחיר מכנסי ג'ינס הוא 100–200 שקל ומחיר שמלות הוא 90–300 שקל. רשת רנואר, שנחשבת לאיכותית מבחינת ההיצע, מציעה מכנסיים ב־100–200 שקל וחולצות במחיר של 50–190 שקל. מכנסי ג'ינס עולים ברנואר 150–190 שקל.

 

ההבטחה של המותג מושתתת על קונספט "Cheap Chic" - אופנה טרנדית, ובזול. הרשת ערערה את התפיסה שלפיה בגדים זולים הם נחלת רשתות הדיסקאונט בלבד. H&M החלה את דרכה כמותג הדומה יותר לזה של בתי כלבו זולים, דוגמת C&A הבריטי, אך בהמשך הקדישה מאמץ רב למצבה גם כרשת אופנתית וטרנדית.

 

ההבטחה שלה היום היא "אופנה ואיכות במחיר הטוב ביותר". אחת הדרכים שסייעו לה לעשות זאת היא להתחבר למעצבי־על, בהם רוברטו קוואלי, קארל לגרפלד וג'ימי צ'ו. החיבור למעצבי־על נותן לרשת גושפנקה של איכות, הצד היותר בעייתי של H&M.

 

האסטרטגיה המוצהרת של H&M מבוססת על התרחבות של 10%–15% מדי שנה. במהלך 2008, למשל, נפתחו 196 חנויות חדשות. מובן שכדי לעמוד ביעד השאפתני הזה בלי ליצור קניבליזציה במדינות שבהן הרשת כבר פועלת, היא צריכה להמשיך ולייצר לעצמה שווקים חדשים. וזה בדיוק מה שהיא עושה: אם עד שנת 2002 פעלה הרשת בעיקר במדינות הנורדיות (גרמניה, אנגליה, הולנד, וכמובן שבדיה), עם נציגות סמלית בארצות הברית בדמות חנות דגל בשדרה החמישית בניו יורק, הרי שכיום הרשת פועלת גם בסין, ברוסיה ובמדינות המזרח התיכון והמפרץ הפרסי.

 

העברת הסחורה החלה

 

לאחרונה נחשף ב"כלכליסט" כי הרשת כבר החלה להעביר סחורה לישראל. למחסני החברה בחולון הגיעו בחודש שעבר פריטים ראשונים שנשלחו מחו"ל לקראת פתיחת הסניף הראשון בקניון עזריאלי בתל אביב במרץ 2010. לפי הערכות בשוק, תשקיע H&M 100 מיליון שקל בפתיחת שש החנויות הראשונות בישראל. בשלב ראשון תפתח הרשת שלוש חנויות. הראשונה עתידה להיפתח בקניון עזריאלי בתל אביב על שטח של 1,800 מ"ר. החנות השנייה תיפתח בקניון מלחה בירושלים, גם הוא של קבוצת עזריאלי. הסניפים החדשים ימוקמו בשטחים שבהם היו בתי הקולנוע של גלובוס גרופ. קבוצת עזריאלי הגיעה להסכם פיצוי של 4 מיליון דולר לגלובוס גרופ עבור יציאתם משני הקניונים.

 

בשלב הבא תפתח הרשת חנות שלישית בגרנד קניון בחיפה, מקבוצת קניוני ישראל. בשנת 2011 עתידה הרשת לפתוח עוד חנויות עם קבוצת קניוני ישראל - בקניון אבנת בפתח תקווה, בקניון השרון בנתניה ובקניון רחובות. שטחי החנויות ינועו בין 1,200 מ"ר ל־1,800 מ"ר. בעלת הזיכיון של H&M בישראל היא חברת מאץ' ריטייל, שהוקמה על ידי משפחת חורש. מנהלה של מאץ' ריטייל הוא גלעד קרונר, והיו"ר הוא אנדרו חורש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x