$
פרסום ושיווק

מפעל הפיס: הפרס הראשון הוגדל - הסיכויים לזכייה קטנו

הכנסות מפעל הפיס יגיע השנה ל-4 מיליארד שקל. שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס במסיבת עיתונאים: "עשינו איחוד אגפים ופרישה מרצון. בסך הכל הקטנו ב-10% את הוצאות ההנהלה ותהליכים אלו חסכו 11 מיליון שקל"

אורנה יפת 12:2323.02.09

מפעל הפיס סיים את שנת 2008 עם הכנסות בהיקף 3.95 מיליארד שקל. לדברי שאול סוטניק, מנכ"ל מפעל הפיס, השנה באמצע תוכנית עבודה מאושרת על ידי הדירקטוריון, החליט משרד האוצר לבטל שני משחקים של הלוטו והפגיעה במפעל הפיס היתה קרוב ל-130 מיליון שקל.

 

"אם היינו מקבלים מהאוצר

יותר גיבוי למשחקים יכולנו לספק תשתיות יותר רציניות", אמר סוטניק במסיבת העיתונאים השנתית של המפעל. "יש לנו הסכם חתום עם האוצר שנחתם בדצמבר 2007 ותקף עד דצמבר 2011, לפיו האוצר יאשר לנו משחקים חדשים שאנו חייבים לקבל כדי להגיע להכנסות של 5 מיליארד שקל בשנה. כדי להגדיל את ההכנסות אנו חייבים לקבל כל כמה חודשים משחקים נוספים".

 

ב-2008 ערך הפיס קיטון בהוצאות ההנהלה ובמצבת כוח אדם ובישיבה הבאה יובאו התוכניות לאישור הדירקטוריון. "עשינו איחוד אגפים ופרישה מרצון. החלטנו על ביטולי תקנים ויחידות פנימיות של הפיס. בסך הכל הקטנו ב-10% את הוצאות ההנהלה ותהליכים אלו חסכו 11 מיליון שקל", אמר סוטניק.

 

ההכנסות של מפעל הפיס יגיע השנה ל-4 מיליארד שקל. לדברי סוטניק, ניתן היה להגיע ל-4.15 מיליארד שקל אם האוצר לא היה מבטל את שני המשחקים. "ההימורים הבלתי חוקיים מגלגלים 11.5 מיליארד שקל בשנה ואנחנו ביחד עם הטוטו מגיעים ל-5.5 מיליארד שקל בלבד. שנת 2009 תהיה שנה של אי ודאות והאוצר צריך לעזור לנו".

 

מכירות הלוטו בלבד מסתכמות ב-930 מיליון שקל בשנה. מפעל הפיס ערך מיתוג מחדש ללוטו "במטרה לגעת באנשים שאומרים שאין להם מזל". דורון אנגל, סמנכ"ל שיווק ופרסום, מסר כי "הכנסות הפיס עלו מ-3 מיליארד ל-4 מיליארד שקל במהלך חמש השנים האחרונות".

 

במסגרת השינויים שבוצעו במשחקים, הוגדל פרס המינימום הראשון ל-5 מיליון שקל במקום 4 מיליון שקל. כמו כן, במידה ולא יהיה זוכה בפרס השני יועבר הסכום של הפרס השני להגרלה הבאה. יחד עם זאת, לפי המטריצה החדשה, קטנים הסיכויים לזכייה ב-35%. בלוטו החדש צריך לנחש 6 מתוך 37 אפשרויות, במקום 34 כיום ו"מספר חזק" אחד מתוך 8 אפשרויות במקום 10 אפשרויות כיום. הצבירה של הפרסים תהיה קלה יותר אבל הסיכוי לזכייה קטן.

 

במקביל, מעלה מפעל הפיס קמפיין נרחב בטלוויזיה, עיתונות ושלטי חוצות בהשקעה של 9 מיליון שקל, באצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי. "האסטרטגיה השיווקית החדשה תתמקד בחיזוק האמונה בקרב הלקוחות שאפשר לזכות וכן בהגדלת הפרסים", אמר ראובן אדלר. "המוטו של הקמפיין הוא לחשוב אופטימי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x