$
מעסיקים

שאלת המנכ"ל

מהי התשובה הנכונה לשאלה "איזו קבוצת כדורגל אתה אוהב?" בראיון עבודה

אסף פלד, מייסד ומנכ"ל חברת מינט מדיה היוצרת תוכן אוהדים בענפי ספורט, מקפיד לראיין מועמדים כל שבוע למרות שהחברה מעסיקה כבר 230 עובדים. "זו לא חובה לאהוב כדורגל כדי להתקבל, אבל מעניין אותי מהם הדברים שמרגשים את האדם ולאו דווקא במקום העבודה"

מעין מנלה 16:1019.10.19

השאלה "איזו קבוצת כדורגל אתה אוהב?" היא מסוג השאלות בראיון עבודה שאין לה באמת תשובה נכונה. היא נועדה לפתח שיחה ולהכיר את הצדדים האישיים והפחות רשמיים של המועמד. היא גם לא שאלה שמתאימה להישאל בכל ראיון, אבל כשהמשרה המיועדת היא בחברה שעוסקת בתוכן ספורט, הרי שזו שאלה מתבקשת.

 

"זה לא חובה לאהוב כדורגל כדי להתקבל", מסביר אסף פלד, מנכ"ל חברת מינט מדיה. "אבל אם אני רואה שהם חובבי ספורט אז כן מעניין אותי להיכנס לדיון על כך, מעניין אותי מהם הדברים שמרגשים אותם ולאו דווקא במקום העבודה". אמנם אין תשובה נכונה, אבל יש תשובות אסורות, הוא אומר בקריצה, "למשל אם מישהו אוהד מכבי תל אביב זה תמיד מרים איזשהו דגל אדום. אנחנו יכולים לקבל את האדם לעבודה אבל שמים כוכבית ובודקים אחר כך אם הוא באמת מתאים. אני באופן מאוד אישי גם מאוד לא אוהב את ברצלונה, אלה שתי הקבוצות שאנחנו הכי מנסים להימנע מהן אבל זה לא כל כך הולך לנו".

 

פלד הקים את מינט מדיה ב-2011 יחד עם גילי בימן ויובל לרום. החברה מאפשרת לאוהדי ספורט מרחבי העולם לייצר תכנים ייחודיים מנקודת מבטם האישית. היום מועסקים בה למעלה מ-230 עובדים ששליש מהם נמצאים במרכז הפיתוח בישראל. בשנים הראשונות, עד שהיו כ-60 עובדים, פלד ראיין כל עובד בחברה אבל גם היום הוא מקפיד לראיין כ-30% מהעובדים, מה שמיתרגם לראיון-שניים בשבוע.

 

משרדי חברת מינט מדיה משרדי חברת מינט מדיה צילום: גיא גלעד

 

 

"אני מאוד אוהב להכיר את האנשים שמצטרפים אלינו באופן אישי. אני לא רוצה להגיע ליום שבו אני אכנס למשרד בתל אביב או בכל מקום אחר בעולם ולא אכיר את האנשים שמסתובבים במסדרונות. גם אני, כמו העובדים, לא רוצה להרגיש תחושת ניכור במקום שאני מבלה בו את רוב היום שלי. אני אוהב להכנס למשרד בתל אביב ולראות אנשים מדברים אחד עם השני ומחייכים ולא יושבים עם אוזניות בשקט מול המחשב. כשיוצאים אצלנו לחצר תמיד אפשר למצוא שם כמה עובדים משחקים כדורגל – ככה חלמתי שיהיה כשהקמנו את החברה", הוא אומר.

 

בראיונות עבודה פלד לא שואל שאלות טכניות שכן יש צוות מקצועי שתפקידו לשאול את השאלות האלה, מעניין אותו יותר לשמוע את סיפור החיים של המועמד, על המשפחה שלו, על התחביבים. "אני אוהב אנשים שיש להם תחומי עניין מגוונים. חשוב לי לדעת שהאדם שמגיע אלינו הוא "פאן" – אני אוהב אנשים שאוהבים את החיים – זה חשוב לי יותר מכמה שנות ניסיון יש לו בתעשייה".

 

אלה השאלות שפלד אוהב לשאול בראיונות עבודה:

 

1. איזו קבוצת כדורגל אתה אוהב?

המטרה של השאלה הזאת היא להבין את עולמו הפנימי של המועמד. "מינט מדיה מחזיקה בפלטפורמות ספורט מובילות בתחום הכדורגל האירופאי , הספורט האמריקאי ותרבות פופולארית. תרבות העבודה שלנו, סביבת העבודה והמשרדים שלנו משדרים ספורט. כמובן שאין זה תנאי לקבלה לעבודה, אבל רב העובדים פה חולי ספורט. התחרות והריגוש מעולמות הספורט באים לידי ביטוי גם בפיתוח והאהבה במוצרים הטכנולוגיים שלנו שמיועדים לאוהדי ספורט. אז חשוב לי לדעת איזה סוג של ספורט המועמד שלנו אוהב, זה יכול להיות כל ענף ספורט, לא בהכרח כדורגל", הוא אומר.

 

רוב המועמדים שמגיעים לעבוד בחברה מתעניינים בספורט או לפני או אחרי שהם מתחילים לעבוד. עם זאת, יש אחוז מסויים שלא אוהבים ספורט ואם מדובר במועמדים לתפקידי פיתוח, פלד מרגיע אותם שזו לא בעיה. בתפקידי שיווק או ניהול מוצר כן חשוב שהמועמדים יתעניינו במהות המוצר.

 

השאלה הזאת נועדה לבדוק מה ה'פאשן' של האדם, מהם הדברים ש'עושים לו את זה'. "אני לומד מזה עד כמה האדם מתאים לנו ברמת התרבות הארגונית. זה מקום מאוד מדליק וצעיר ואנשים מאוד נהנים לעבוד ביחד וגם לבלות ביחד, ולכן חשוב שהאדם יהיה כזה שכיף להיות איתו ולחיות איתו. התשובות שופכות הרבה מאוד אור ברמה האישית על האנרגיות של האדם. בגלל שזה נושא מאוד אישי, אנשים יותר רגועים וזה גם לוקח אותם לטריטוריה שהם מרגישים יותר נוח ויותר קל לצחוק איתם, להתבדח על זה - וזו הטריטוריה שבה אני מרגיש שאני יכול להוסיף ערך בתהליך הגיוס".  

 

2. ספר/י לי על המשפחה שלך

המטרה של שאלה זו היא לראות שהמועמדים הם אנשים מאוזנים, שהם לוקחים בחשבון גם את העבודה וגם את החיים הפרטיים. "כשהתחלנו את החברה חיפשתי אנשים שהעבודה היא כל החיים שלהם. היום אני מאמין שהעובדים היותר טובים הם אלה שיודעים לאזן", אומר פלד. "גם אני כשהתחלתי הייתי בלי ילדים וחשבתי שזו הגישה הכי מתאימה לחברה אבל הרבה עובדים בחברה התבגרו והתחתנו ואני חושב שהעובדים שיודעים לשלב בין הדברים הם העובדים הכי טובים".

 

אסף פלד, מייסד ומנכ"ל מינט מדיה אסף פלד, מייסד ומנכ"ל מינט מדיה צילום: גיא גלעד

 

 

הרבה פעמים הוא שואל את המועמדים היכן הם גרים במטרה לחבר את זה למקומות אישיים, ללייף סטייל של המועמד. "בין אם האדם נשוי, רווק, עם ילדים או בלי - משפחה בעיני זה ערך חשוב וחשוב לי לדעת איפה גדל האדם שיושב מולי, מאיזה רקע הוא בא, האם יש לו אחים ואחיות, האם הוא מבלה עם הילדים שלו. אני אוהב אנשים שאוהבים אנשים. אני חושב שזה תנאי חשוב להשתלבות בעבודה".

 

3. עד כמה אתה משקיע בתחביבים שלך?

המטרה של שאלה זו היא לא לשפוט עד כמה האדם משקיע בתחביבים אלא להתעניין ולראות שיש לו תחומי עניין מעבר לעבודה. "אני אוהב אנשים שיש להם תחומי עניין מגוונים מקריאת ספרים ועד קולנוע או ספורט. אני חושב שזה נותן ערך גם בעבודה ומפתח את היצירתיות. אדם שעוסק בתחביב שהוא אוהב ומשקיע בו זמן – מביא את זה גם לסביבת העבודה ומפרה את הסביבה שלו. חשוב לי לדעת שהאדם שמגיע אלינו הוא "פאן" – שהוא משקיע במה שהוא אוהב ונהנה מזה".

 

בעוד שאין תשובה טובה או נכונה לשאלה הזאת, אם למועמד אין מה להגיד כשהוא נשאל על משהו מחוץ לתחום העבודה זוהי נורת אזהרה מבחינת פלד. "זה לא בהכרח פוסל, אבל לוקח את זה למקום פחות טוב מבחינת ההתאמה".

 

4. איזה ספר שקראת ממש השפיע עליך ולמה?

"אני יודע שלא הרבה אנשים מוצאים את הזמן לקרוא ספרים. אבל לכל אחד מאיתנו יש ספר שהוא אוהב, זוכר מהילדות או כזה שחוזרים אליו כל כמה שנים כי הוא נתן לנו חוויה מיוחדת. כמו סרט טוב שבכל כמה שנים אובים לצפות בו מחדש. חשוב לי לשמוע על אותה חוויה, על דמות שהשפיעה עליו ולמה. האם זה היה הגיבור של הספר או דווקא דמות שולית בתוך הסיפור – זה עוזר לי להבין את מקורות האמפתיה של מי שיושב מולי. אנחנו מחפשים אנשים שיודעים לעבוד בצוות".

 

 

אוהדים בטור העולמי של הפרמיירליג אוהדים בטור העולמי של הפרמיירליג צילום: אי.אף.פי

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x