$
בארץ

רשות שדות התעופה: האוצר נאלץ "לשחד" את העובדים כדי לשחרר 2.4 מיליארד שקל

במשרד האוצר חיפשו כיסים עמוקים להגדיל מהם את תקציב המדינה ומצאו אותם ברווחי הרשות. אלא שהעובדים סירבו לשחרר את הכסף ללא כל תמורה ואיימו להשבית את נתב"ג. הפשרה: משכורת 13 ובונוס לעובדים

ליאור גוטמן 08:1614.08.16

משרד האוצר שחיפש כיסים עמוקים להגדיל מהם את התקציב, מצא את קופת רשות שדות התעופה (רש"ת) שלהערכתו הצטברו בה 3 מיליארד שקל. המשרד דורש מהרשות להעביר אליו 2.4 מיליארד שקל - מחצית ב־2017 ומחצית נוספת ב־2018. אלא שעובדי רש"ת סירבו לשחרר את הכסף לאוצר ללא תמורה, איימו בשביתה, והמשרד נאלץ להסכים לפשרה שבמסגרתה יקבלו עובדי הרשות משכורת 13 ובונוס התלוי בוותק ובדרגה, על כל מיליון נוסעים שעוברים בנתב"ג.

 

כך שכדי לחלץ את סכום העתק שמלכחתחילה שייך למדינה, האוצר הסכים לשלם לעובדים סוג של עמלה בגובה 85 מיליון שקל. האוצר אף הציע לעובדים להעתיק את מודל חברת החשמל ולהקים עבורם קופת גמל מרכזית שבה יופקדו כספים פטורים מתשלום מס.

 

קופת רש"ת התנפחה כתוצאה מגידול חד בהכנסותיה בשל עלייה באגרות התעופה ובהכנסות מסחריות, מ־623 מיליון שקל ב־2003, עד ל־1.7 מיליארד שקל ב־2015.

במקביל, המשרד המפקח על רש"ת, משרד התחבורה, הוא אחד המנצחים של ליל התקציב. מי שבחן את התנהלות המשרד בהכנות התקציב יכול היה להבחין בשלווה שבה הוא נוהל. יש הקוראים לזה ניסיון: ישראל כץ משמש כשר תחבורה שלוש ממשלות ברציפות, את המאבקים שפקידי האוצר מנסים ללמוד — הוא כבר שכח.

 

הכסף המובטח למשרד נשאר כמו שהוא, וזאת הודות לתכנון מוקדם של יעדים והוצאה מיידית לפועל של מכרזים. כץ קבע עובדות בשטח עם מכרזים לקווי רכבת חדשים בתל אביב - אי אפשר לבטל אותם ב-2019.

 

גולת הכותרת של תוכניות המשרד היא פיתוח שני קווי רכבת הקלה בגוש דן, הירוק והסגול, בההשקעה שנאמדת בכ־30 מיליארד שקל בשבע השנים הבאות.

 

 

אולם הנכנסים בנתב"ג אולם הנכנסים בנתב"ג צילום: יריב קץ

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x