$
מעסיקים

הטעויות הקריטיות שמנהלים עושים ברשתות החברתיות

מעלים תמונות מהחופשה המשפחתית, מציעים לעובדים חברות או מנהלים את הפרופיל בעצמכם? מדוע זו טעות ואיך תוכלו לנצל את פייסבוק לטובתכם

שירות כלכליסט 15:1021.06.16

חברות יודעות שפייסבוק היא הרשת החברתית החשובה ביותר כדי להגיע ללקוחות: 1.59 מיליארד אנשים משתמשים בפייסבוק ברחבי העולם; בישראל 4.4 מיליון אנשים משתמשים בפייסבוק בכל חודש, מהם 3.3 מיליון משתמשים באתר בכל יום. היא בין הרשתות החברתיות המובילות בארץ, אחרי וואסטאפ ויו-טיוב, ש-83% מהגולשים משתמשים בה. כך לפי נתוני פייסבוק נכון ל-2015. מסיבה זו, פייסבוק היא פלטפורמה מהותית גם למנהיגים של אותן חברות.

אולם, המנכ"לים לא יכולים להתנהג בפייסבוק כמו בעלי מקצוע אחרים או אפילו כפי שעושים מנהלים בדרגים נמוכים יותר. המנכ"לים עומדים בפני ביקורת חיצונית ופנימית מחמירה יותר. זה מעניק להם הזדמנויות ייחודיות בפייסבוק, אך גם סיכונים בולטים.

 

הנוכחות של מנכ"ל בפייסבוק, אם הוא מנצל אותה כראוי, יכולה לתמוך בצמיחה של חברה ולספק ערוץ תקשורת עם העובדים, הלקוחות והציבור. אך מנגד, שימוש שגוי ברשת החברתית יכול לפגוע הן ביעילות של המנכ"ל והן בחברה כולה.

 

מנהל (אילוסטרציה). איך תשתמשו בפייסבוק לטובתכם? מנהל (אילוסטרציה). איך תשתמשו בפייסבוק לטובתכם? צילום: שאטרסטוק

 

 

באתר מרקט ווץ' פרסמו 7 טעויות שמנכ"לים חייבים להימנע מהן בפייסבוק:

 

1. התעלמות

 

מנכ"לים שלא משתמשים בפייסבוק בדומה למנכ"לים שלא צופים בטלוויזיה, הם מרוחקים מהאופן בו מרבית האנשים חיים, קונים ומתקשרים. כלומר, הם מנותקים מחלק נכבד מחיי הלקוחות והעובדים שלהם. נוכחות פסיבית אינה מועילה גם כן. המנכ"לים לא יוציאו את המרב מפייסבוק אם הם מסתתרים, מפרסמים לעיתים נדירות או נותנים לצוות המדיה החברתית לעשות את כל העבודה בתחזוקת הנוכחות שלהם.

 

2. חושפים הכל

 

עובדים ולקוחות לא צריכים לקרוא על המחשבות הפוליטיות של המנכ"ל או לראות את מכונית היוקרה החדשה שלו ותמונות משפחתיות, בייחוד לא אם הן צולמו על היאכטה שנרכשה בכספי הבונוס. מסיבה זו חשוב שמנכ"לים יגדירו פוסטים אישיים, כך שיהיו זמינים רק לחברים ובני משפחה. בכל מקרה עליהם להיזהר. כדמויות ציבוריות, כל דבר שמנכ"לים עושים בפייסבוק, אפילו תגובות לפוסטים של חברים, עלול להפוך לכותרת למחרת. עם זאת, אין זה אומר שיש להימנע מכל פעילות באתר. הפוסטים הציבוריים מאפשרים למנכ"ל לדבר ישירות עם הלקוחות והעובדים, לחלוק בחדשות חשובות ולשתף בתובנות במילים שלהם. זה יכול לעזור ללקוחות להרגיש מחוברים יותר לחברה.

 

3. רשמיות יתר

 

חיוני גם שמנכ"לים לא יהיו רציניים מדי. יש לעדכן את נוכחות הפייסבוק של מנכ"ל לפחות אחת בשבוע, ורצוי שלפוסט יהיה קול אנושי, ולא תאגידי. אף שמרבית הפוסטים אמורים להיות מכוונים לעסקים, זה טוב לכלול קצת חדשות חיוביות, שכן בצורה כזו המנכ"ל והחברה שהוא עומד בראשה הופכים להיות נגישים יותר. דרך טובה לעשות זאת היא למצוא תחביבים ונושאי עניין של המנכ"ל שהוא יוכל להתייחס אליהם בכל כמה זמן, כמו להקה אהובה, קבוצת ספורט, ארגון צדקה או ספר. דרך שגויה היא לשתף במידע מסיח דעת כמו סרטונים של חתולים או תמונות של המנות שאוכל המנכ"ל.

ניהול חשבון פייסבוק. אל תעשו את זה לבד ניהול חשבון פייסבוק. אל תעשו את זה לבד צילום: שאטרסטוק

 

4. חדירה לפרטיות של העובדים

 

רק מכיוון שמנכ"ל לא יכול להתייחס לפייסבוק כמו למרחב פרטי, אין זה אומר שלעובדים לא מגיעה פרטיות ברשת החברתית. מנכ"לים לא צריכים לשלוח הצעות חברות לעובדים, אך הם כן יכולים לאשר הצעות חברות שמגיעות אליהם. באופן כללי, מנכ"לים צריכים להיזהר בעת כתיבת תגובות על פוסטים של עובדים, אלא אם העובד תייג באופן ספציפי את המנכ"ל.

 

5. לעשות הכל לבד

 

חיוני לערב את צוות המדיה החברתית בנוכחות של המנכ"ל ברשת החברתית, אך האופן בו הם מעורבים הוא מהותי. צוותים חכמים לא משתלטים על הקול של המנכ"ל, אלא מוודאים שהפוסטים תואמים לאסטרטגיה הכללית של החברה. הצוות יכול לספק גם עצות ותמיכה בתחזוקת הפרופיל של המנכ"ל, ואפילו לספק לו לינקים לשתף. בתרחיש האופטימלי, צוות המדיה החברתית מוודא שהמנכ"ל לא נשמע מתנשא מדי או ממוצע מדי, אך חשוב שהמנכ"ל בעצמו יעבור על הפוסט וידאג שהוא נשמע כמותו.

 

6. יצירת מספר פרופילים

 

פתיחת כמה חשבונות מנוגדת לחוקים של פייסבוק, ועדיף למנכ"ל לא להיתפס מפר חוקים. מעבר לכך, מספר חשבונות מגבירים את הסיכון של שיתוף הדבר הלא נכון בחשבון הלא נכון. עדיף אם כך לנהל חשבון פייסבוק אחד, אך להגדיר שפוסטים מסוימים יהיו זמינים רק לקבוצה מצומצמת של חברים.


 

7. פספוס של מידע חשוב

 

פייסבוק יכולה להיות דרך קלה למנכ"לים לאסוף משובים מחברים ולקוחות על מגמות עסקיות חדשות והזדמנויות. המנכ"לים אמנם צריכים להימנע מבקשת תגובות על נושאים בוערים או על רעיונות שלא יוכלו להגשים, אך הם יכולים להרחיב את ההבנה שלהם את הלקוחות על ידי הצגת שאלות סגורות כמו "מה לדעתכם תהיה המגמה הגדולה ביותר בתעשייה שלנו השנה?" בקשת משוב היא גם דרך טובה לגרום לעובדים וללקוחות להרגיש קרובים לחברה.

 

על ידי כך שימנעו משגיאות אלה בפייסבוק, מנכ"לים יכולים למצב עצמם בעמדה שתאפשר להם להפוך את פייסבוק למנוע ליצירת קרבה ללקוחות וליצירת אמון קרב העובדים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x