$
פוטו כלכליסט

ותודה שטסתם: נמלי התעופה המסוכנים ביותר בעולם

לפני שאתם מתכננים את חופשת הקיץ שלכם, כדאי שתדעו שיש נמלי תעופה שהנחיתה בהם מלווה בדופק מואץ. יש שמתחבאים בין הרים מושלגים, ויש כאלו שהמסלולים שלהם קצרים ומסתיימים בים. ויש גם נמלי תעופה שהנחיתה בהם היא ממש בלב העיר או לחילופין על חוף הים (ורק כשיש שפל). השורה התחתונה: לא מומלץ לבעלי לב חלש

סוכנויות הידיעות 22:5230.03.12
1.
פרינסס יוליאנה, הקאריביים. בנמל תעופה זה מסלול הנחיתה קצר יחסית (2,180 מטר) ולא מתאים למטוסים כבדים. אך בגלל שמדובר במקום נופש מבוקש, מטוסים גדולים נוחתים שם ונאלצים לטוס בגובה נמוך מאוד מעל לחוף ההומה ולחלוף בדיוק מעל הגדר של שדה התעופה. בהמראה הטייסים צריכים לבצע פנייה חדה כדי לחמוק מההרים
2.
קיטו, אקוודור. נמל תעופה זה שוכן במרכז העיר הצפופה, כאשר הנחיתה בו נחשבת לקשה בגלל השטח ההררי מסביב, ערפילים תכופים ומסלול עתיר מהמורות - לא מומלץ לבעלי קיבה חלשה
3.
בארה, סקוטלנד. נמל התעופה על האי הסקוטי הוא לא יותר ממפרץ רחב ורדוד שעליו נוחתות טיסות סדירות. תנאי הנחיתה בו תלויים למעשה בגאות ובשפל. אם השפל אינו מספק, הנחיתה אינה חוויה מענגת בלשון המעטה
4.
קאי טאק, הונג קונג. נמל תעופה זה נסגר ב-1998 לאחר כמה תאונות קטלניות, וגם בגלל תלונות של תושבים שהתלוננו על רעש וחוסר פרטיות. מסלול הנחיתה היה סמוך לשכונת מגורים צפופות באי, ודרש מהטייסים מימנות גבוהה מאחלר שהנחיתה דרשה ביצוע סיבוב חד בגובה 1,000 מטר והתמודדות עם רוחות חזקות
5.
גיברלטר. בשדה התעופה של גיברלטר יש מסלול אחד בלבד, לא ארוך במיוחד (1,828 מטר אם אתם מתעקשים) - כשבכל אחד מצדדיו יש ים. מעבר לכך, המסלול חוצה כביש ראשי שנסגר כאשר מטוס נוחת או ממריא. כאן הסיכון כפול: או להגיע לים אם הטייס לא מרוכז, או לעשות תאונה עם רכב שדילג על המחסום. ועוד לא אמרנו כלום על מערבולות האוויר במקום
6.
מאדירה, פורטוגל. עד 1980 זה היה אחד משדות התעופה המסוכנים ביותר בעולם, בשל המסלול הקצר והקרבה לצוקים ולים, המסלול הוארך ב-1980 לאחר תאונה שבה נהרגו 131 איש. המסלול הוארך שוב בשנת 2000, וכיום כמעט מחציתו כוללת הרחבה הנתמכת ע"י יותר מ-150 עמודי בטון. אבל עדיין - הנחיתה כאן מאתגרת כל טייס
7.
סאבא, האנטילים ההולנדיים. אחד מנמלי התעופה המפחידים והמאתגרים ביותר טייסים שנאלצים להתמודד עם רוחות חזקות, עם מי ים על המסלול הקצר ומן הסתם גם עם נוסעים מבועתים שבחרו להגיע לחצי האי התלול
8.
קורשאבל, האלפים הצרפתיים. רק טייסים מוסמכים מורשים לנחות בנמל התעופה הזה. מסלול הנחיתה קצר, תלול ובעל שיפוע של 18.5%, ותוכנן כך שהמטוסים יאטו בזמן הנחיתה. הגישה לנמל היא דרך עמקים וגם תנאי מזג האוויר במקום ההררי והמושלג אינם מוסיפים לחוויית הנחיתה
9.
אנטרטיקה. בנמל תעופה זה - שלא פועל כל השנה - המסלול הארוך חצוב בקרח, כאשר הטייסים חייבים לבצע נחיתה רכה, אחרת המטוס עלול לשקוע. מלבד זאת, בנמל עצמו יש פיקוח הדוק שגלגלי המטוס לא ישקעו יותר מ-25 ס"מ בקרח.
10.
טנזינג הילרי, לוקלו, נפאל. בנמל זה, שנקרא על שם האנשים הראשונים שהעפילו לאוורסט. גם הנחיתה וגם ההמראה דורשות מיומנות רבה מהטייסים: הרים גבוהים, מזג אוויר לא יציב שמלווה ברוחות חזקות, ומסלול קצר ומשופע שבסופו תהום. לא נשמע סימפטי במיוחד
11.
טונקונטין, הונדורס. נמל זה ממוקם באזור הררי וקשה, כאשר הנחיתה בו מחייבת את הטייס לבצע פנייה של 45 מעלות רגע לפני שגלגלי המטוס נוגעים בקרקע. אורכו של מסלול הנחיתה, אגב, הוא 1.8 קילומטר בלבד. מ-2008 מטוסים גדולים לא יכולים לנחות שם, לאחר תאונה שבה נהרגו 5 נוסעים ורבים נפצעו
בטל שלח
    לכל התגובות
    x