• תפריט
רכב

יבואנית הונדה במו"מ לשכירת עשרות אלפי מ"ר בפי גלילות

בעבר שימש השטח את חברת פי גלילות לאחסון של דלקים וגז. ל"כלכליסט" נודע כי חברת מאיר מייעדת אותו לשמש מתחם לוגיסטי עבור כלי הרכב שאותם היא מייבאת לישראל

ליאור גוטמן 07:0002.09.10

חברת מאיר, יבואנית הונדה, וולוו ויגואר, מנהלת מגעים מתקדמים עם חברת פי גלילות לשכירת מתחם לוגיסטי בשטח החברה הסמוך לצומת גלילות - כך נודע ל"כלכליסט". על פי ההערכות, מתכוונת החברה לשכור את השטח כדי לאחסן במקום את כלי הרכב הפרטיים שהיא מייבאת. עם זאת, לא מן הנמנע שבסופו

של דבר תאחסן היבואנית במקום משאיות או אופנועים ממותגי הרכב שלה. בשלב זה מדובר על שכירת שטח בהיקף של עשרות אלפי מטרים רבועים.

המתחם המדובר שימש בעבר את חברת פי גלילות - הנמצאת באחזקה משותפת של המדינה (50%) ושל חברות פז, סונול ודלק (50%) לאחסון של דלקים וגז. בשנים האחרונות הוא נהפך למרכז תחבורתי, והוקם בו מרכז לוגיסטי של חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו ושל חברת השכרת הרכב אלדן. במקום אף הוקם לפני כמה חודשים מרכז המבקרים של חברת בטר פלייס, שמקימה בימים אלו מערכת טעינה ארצית למכוניות חשמליות. לשם המחשה יפנאוטו שכרה לפני שנה שטח במתחם בהיקף של 50 אלף מ"ר.

 

פרט למכוניות הונדה, חברת מאיר לישראל מייבאת גם את המכוניות של חברת יגואר ואת המכוניות של וולוו. החברה מחזיקה כיום במספר מרכזים לוגיסטיים ברחבי הארץ, בין השאר מרכז שירות בראשון לציון ושטחי ערובה - שטחים המשמשים לאחסון של מכוניות לפני שחרורן ממכס - בדרום הארץ.

 

בעבר ניהלה החברה מגעים לרכישת מגרש השוכן בפתח מעוין שורק, בסמוך למתחם איקאה. בשטח שוכנים מתקניהם של כמה יבואני רכב, בהם ניתן למנות את דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו, ואת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסוואגן וסקודה.

 

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, חברת מאיר מסרה מתחילת השנה ועד סוף יולי 4,968 מכוניות מתוצרת הונדה, זאת לעומת 4,673 מכוניות פרטיות בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ־6%. כמו כן, מסרה החברה 678 מכוניות מתוצרת וולוו (לעומת 728 בתקופה המקבילה אשתקד) ו־46 מכוניות מתוצרת יגואר (57 בתקופה המקבילה אשתקד).

 

יעקב שחר, נשיא קבוצת מאיר, אישר כי אכן מתקיימים מגעים בסוגיה האמורה.

 

איפה הכסף שלנו? כלכליסט מציג את ספר התקציב האמיתי

 

בטל שלח
    לכל התגובות