$
רכב

שי אגסי: "קל יותר לשתף פעולה עם ממשלת יפן מאשר עם גורמים בישראל"

בטר פלייס תחל היום בניסוי של נסיעת מוניות חשמליות ביפן, ותציג לראשונה גם תחנת החלפת סוללות

שרון ביידר 08:1726.04.10

בטר פלייס הישראלית נכנסת לשוק המוניות היפני. היום תחל החברה בניסוי בן 100 ימים שייערך בצי המוניות של ניהון קוטסו, חברת המוניות הגדולה ביותר ביפן. במסגרת הניסוי יוסבו ארבע מוניות מסוג ניסאן רוג אשר לנסיעה בכוח חשמל. בנוסף לשימוש בארבע המוניות החשמליות צפויה בטר פלייס להציג

לראשונה גם תחנת החלפת סוללות.

 

על פי בטר פלייס, המוניות צפויות לנסוע 20 אלף קילומטרים במשך 100 ימי הניסוי, כאשר העצירות היחידות שיבצעו יהיו לצורך טעינה והחלפת סוללות. גם החלפת הסוללות עצמן אינה צפויה לגזול זמן רב מנהגי המוניות, מכיוון שמשך ההחלפה צפוי לעמוד על פחות מדקה ומשך השהייה בתחנת החלפת הסוללות צפוי להיות קצר ממשך השהיה בתחנת דלק.

 

לדברי שי אגסי, מנכ"ל בטר פלייס, "שיתוף הפעולה עם הממשלה היפנית קל יותר משיתוף פעולה עם גורמים בישראל. במקרה של ממשלה זרה, לא מתעוררות תהיות בכלי התקשורת לגבי קשרים בין הון ושלטון".

 

באשר לחדירתה של הפלואנס החשמלית לישראל, אחד הנושאים העיקריים אשר עשויים לפגוע בסיכויי ההצלחה של המכונית החשמלית בישראל היא סוגיית המחיר, אשר תקבע גם את גובהו של שווי השימוש שישלמו הלקוחות הפוטנציאליים, חברות ההייטק. לדברי אגסי, מחירה של הפלואנס החשמלית אינו צפוי להיות שונה משמעותית ממחירה של ניסאן ליף החשמלית, אשר הוצגה לאחרונה בארה"ב ותומחרה ב-32 אלף דולר. לדבריו, יצרניות אחרות של כלי רכב חשמליים לא הצליחו לייצר מכוניות חשמליות זולות בשל היקף מכירה קטן יחסית של מכוניות בשלב הראשוני. "מיצובישי צפויה למכור רק כ-5,000 מכוניות חשמליות בשלב הראשון ולכן תיאלץ להעמיד מחיר גבוה למכונית החשמלית שלה. ברנו וניסאן מתכוונים לייצר בשלב הראשוני מכוניות חשמליות ביצור המוני של כ-100 אלף מכוניות, מה שיצמצם את עלויות הפיתוח".

 

בשבועות האחרונים הועלו נגד בטר פלייס טענות קשות על ידי אנשי תעשיית הרכב העולמית.  בשבוע שעבר תקף יורגן הוברט, חבר לשעבר במועצת המנהלים של דיימלר קרייזלר, את אגסי במהלך כנס שערך המגזין הגרמני "אוטו מוטור אנד ספורט" לדבריו של הוברט סיכוייה של בטר פלייס להיות ריווחית אינם ריאליים עקב הדרישה לאחזקת מלאי סוללות יקרות על מנת ולתת את השירות למחליפי הסוללות. אגסי הגיב לטענות הללו והסביר שמלאי של 12 סוללות בתחנה יכול לספק שירותים ל-200 מכוניות . כלומר, נדרשות רק 12 סוללות ב"תורנות" בתחנת ההחלפה בעוד שהמכוניות החשמליות אשר נוסעות בכבישים מצוידות בסוללות משלהן. אותו מלאי סוללות שיאוחסן בתחנות זול מעלות הדלק אשר תידרש לתדלוקן של 200 מכוניות.

 

עוד התייחס אגסי לנושא תעשיית הרכב הסינית, לאחר שבטר פלייס הודיעה שלשום על חתימת מזכר הבנות עם חברת צ'רי הסינית, במסגרתו תטמיע צ'רי את טכנולוגיית הטעינה והחלפת הסוללות של בטר פלייס בדגם ריץ' המשפחתי, אשר יוצג השבוע בתערוכת הרכב הבינלאומית בבייג'ינג.

 

שיתוף פעולה זה, יש לציין, אינו היחיד בו מעורבת החברה לישראל וחברת צ'רי: החברות מפתחות ביחד מכוניות שישווקו בעתיד באירופה, תחת המותג "צ'רי קוואנטום". אגסי ציין ששיתוף הפעולה בין צ'רי ובטר פלייס אינו קשור למיזם צ'רי קוואנטום . אגסי אף ציין בנוסף שהמכוניות החשמליות של צ'רי צפויות להתאים גם לאירופה וישראל אך בטר פלייס לא מתכננת להיות היבואנית של צ'רי לישראל. לצ'רי יש הסכמים חתומים עם חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו לישראל על שיווק המותג בישראל.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x