$
בארץ

בכיר באוצר: "חלק מתוכניות התחבורה של נתיבי ישראל ייצאו לדרכן אחרי פסח"

לדברי סגן הממונה על התקציבים באוצר, משנת 2005 עד 2010 הוכפל תקציב התחבורה לכ-10 מיליארד שקל

ליאור גוטמן 12:0021.03.10

"משנת 2005 ועד 2010 הוכפל תקציב התחבורה, מ-5 מיליארד לכ-10 מיליארד שקל. זה כמעט חסר תקדים. להערכתי, ועדת ההיגוי שהוקמה עבור תכנית נתיבי ישראל תוציא חלק מהמכרזים לכבישים או רכבות כבר אחרי פסח", כך אמר היום (א') סגן הממונה על התקציבים באוצר עמית לנג. הדברים נאמרו במסגרת

ועידת נדל"ן שמתקיימת בתל אביב.

 

לדבריו, המדינה החריגה את התכנית הזו מכל תכנית אחרת או תקציב אחר שקיים במשרד התחבורה וכבר היום המדינה משקיעה בתחבורה כשני אחוז מהתוצר, מדד שמשתווה למקובל במדינות מערביות. "ככל שהמדינה תוכל לשמור על היקפי התקציב הללו הפער התחבורתי שקיים בין ישראל לעולם ילך ויצטמצם. אני רוצה להאמין שבעשור הקרוב נחזה קפיצת מדרגה בעניין זה".

 

בהתייחסו לתוכנית לרשת את ישראל בכבישים ורכבות אמר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר), אינג'יניר אלכס ויזניצ'ר, ש"אחרי שתושלם התכנית המושג פריפריה יעלם". לדבריו, החברה הלאומית לדרכים השיקה מודל של אחזקת כבישים על ידי המגזר הפרטי, מהלך שנחל הצלחה עד כדי הרחבתו האפשרית בחודשים הקרובים לכבישים אחרים.

 

אילן מרדכי, יו"ר אגף התשתיות בהתאחדות הקבלנים, "תנאי הסף למכרזים הם בלתי סבירים. נדרשים קבלנים בעלי סיווגי עבודה בלתי הגיוניים מה שמוציא את חלקם ממעגל העבודה. בנוסף, הוראות החשכ"ל לאחידות בחוזים אינן מיושמות, ולא יכול להיות שבמדינה אחת יש 50 חוזים שונים לפרויקטי תחבורה, וב50 מדינות אחרות במערב יש חוזה בודד".

 

"הממשלה צריכה להחזיק ולגדל פרויקטי תחבורה עירוניים. השאלה היא כיצד דואגים בראייה עירונית לסביבה. אולי צריך לתת הקלות בארנונה למי שנפגע במהלך העבודות", סיכם דני מריאן, יו"ר איגוד המהנדסים.

  

תוכנית נתיבי ישראל, שהוצגה לפני כחודש, מבקשת לחבר את מרכז המדינה לפריפריה. עיקריה: רישות מאסיבי של מסילות רכבת, בעיקר בין עכו לכרמיאל ובין חיפה לבית שאן; חשמול מסילות הרכבת; הארכת כביש 6 שיגיע עד כברי בצפון ועד צומת שוקת בדרום עם תכנון מקדים להאריכו עד צומת הנגב. התקציב הכולל של התכנית מוערך ב-27.5 מיליארד שקל.

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x