$
רכב

חברות הליסינג מורידות מחירים בשיעור של 5%-8%

ל"כלכליסט" נודע שחברות הליסינג הורידו את עלות השימוש למעסיקים בקבוצת השימוש השנייה - הוזלה שיכולה להשפיע גם על המחיר הסופי שמשלמים העובדים. גורמים בענף הליסינג: "יש חברות שלא למדו לקח ושוב לוקחות סיכונים כספיים"

תומר הדר 22:5924.02.10

חברות הליסינג יוצאות למלחמה מחודשת על כיסם של הלקוחות העסקיים. ל"כלכליסט" נודע שבחודש האחרון הורידו חברות ליסינג רבות את מחירי הליסינג למעסיקים, במיוחד למכוניות מקבוצת שווי השימוש השנייה, כגון מאזדה 3 ויונדאי I30. המחירים ירדו בשיעור 5%-8%, בהתאם לחברת הליסינג ולאופי הלקוח.

 

כיום, כל עובד שמחזיק במכונית צמודה צריך לשאת בשני תשלומים חודשיים שלמעשה נוספים לשכר הברוטו שלו: תשלום עבור שווי השימוש, שמחושב לפי 2.04% מעלות המכונית, ותשלום עבור שווי המעסיק, שמשקף את התשלום שהמעסיק משלם מדי חודש לחברת הליסינג תמורת תחזוקת המכונית. חברות הליסינג מתחרות כיום על מחירי הליסינג למעסיקים, בעיקר בתחום שווי המעסיק ועלות האחזקה. מבדיקת "כלכליסט" עולה שחברה אשר ביצעה בחודשים האחרונים עסקה עם אחת מחברות הליסינג הגדולות חויבה לשלם מדי חודש עבור מאזדה 3 כ־2,600 שקל.

 

לעומת זאת, אם החברה תצהיר על כוונתה לשנות ספקית ליסינג, עלות המכונית החודשית תגיע לכ־2,400 שקל בלבד. שינוי זה, יש לציין, עשוי להשפיע על משכורתם של עובדים שיחדשו כיום חוזה ליסינג במחירים חדשים, בין אם בחברת הליסינג הקיימת ובין אם בחברת ליסינג חדשה. אך השינוי לא ישפיע על עובדים שמחזיקים במכונית ליסינג שהחוזה לאחזקתה נחתם לפי שווי מעסיק של כ־2,600 שקל.

 

לדברי גורמים בחברות הליסינג הגדולות, ירידת המחירים נובעת מכמה סיבות. "שוק הליסינג הישראלי אינו צפוי לגדול בהיקפו", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל של חברת ליסינג גדולה. "בחודשים האחרונים, במיוחד בחודשי הפאניקה שאחזה בציבור לקראת שינוי שיטת החישוב של שווי השימוש (המעבר משיטת הקבוצות לשיטה הליניארית - ת"ה), נקבע סטנדרט מחירים של כ־2,600 שקל עבור עלות ליסינג למכונית משפחתית כגון מאזדה 3.

 

"רוב הלקוחות הגדולים כבר סגורים בחוזי ליסינג מחייבים. הדרך היחידה לפתות לקוחות לעבור מחברת ליסינג אחת לאחרת היא לפתוח שוב במלחמת מחירים, כמו זו שראינו ב־2007, כאשר בענף נלחמו על כל לקוח".

 

לדברי עמיתו בחברת ליסינג אחרת, "הבנקים פתחו מחדש את הברזים והכסף זמין. חברות הליסינג חזרו לשחק בכסף שהן קיבלו ולרכוש מכוניות. כדי למצוא לקוחות חדשים בשוק שגודלו קבוע הן חייבות להוריד מחירים".

 

עם זאת, בענף הליסינג יש גורמים שסבורים שהמהלך דווקא פוגע ביציבות הענף. "ב־2007 הסכימו חברות הליסינג לעלות חודשית של כ־2,300 שקל. זו היתה עלות הפסד שגרמה בעיות לחברות הליסינג. חברות הליסינג שוב לוקחות על עצמן סיכונים כספיים ומסכימות לתת מכוניות ללקוחות לא רווחיים, והבנקים מממנים אותן כאילו לא למדו שום לקח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x