$
רכב

מיישרות קו עם מאזדה 3: המשפחתיות יתייקרו ב־2010

מנתוני מחירוני רכב ל־2010 שהגיעו ל"כלכליסט", עולה כי לצד ההשפעה של התייקרות מאזדה 3, תישמר יציבות מחירים בקטנות והיוקרתיות

תומר הדר ושרון ביידר 06:5529.12.09

מחירוני הרכב של היבואנים לשנת 2010 ייחשפו באופן רשמי רק בשבוע הבא, אך כמה מהם הגיעו כבר כעת ל"כלכליסט". המחירים החדשים מאפשרים לחשב את עלויות שווי השימוש של מכוניות מקבוצות שונות, על רקע שינוי חישוב שיטת שווי השימוש שיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב.

 

ממחירוני הרכב החדשים עולה שבחלק ניכר מהמכוניות הקטנות, המשתייכות כיום לקבוצת שווי השימוש הראשונה, אין צפי לשינוי המחיר. לעומת זאת, מחירן של חלק ניכר מהמשפחתיות יעלה, וזאת כ"יישור קו" עם מחירה של מובילת השוק מאזדה 3, שהתייקרה שלשום מ־115 אלף שקל ל־119 אלף שקל.

 

 

מבדיקת "כלכליסט" עולה כי מחירה של רנו פלואנס המשפחתית, שעומד כיום על 118 אלף שקל, יעלה בכ־1,000 שקל. סקודה רומסטר, שעולה כיום 115 אלף שקל, עתידה להתייקר בכ־2,000 שקל. גם יבואני המכוניות היפניות והקוריאניות, כגון יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, ו־UMI, יבואנית שברולט, מתכוונים להודיע בימים הקרובים על השוואת מחירי המכוניות המשפחתיות שהם משווקים (טויוטה קורולה ושברולט קרוז) למחירה של מאזדה 3 החדשה.

 

דווקא בקרב מכוניות המנהלים לא צפויות להירשם בשבוע הבא עליות מחירים ניכרות. גם במחירי המיניוואנים לא צפויות התייקרויות גדולות, ובחלק מהדגמים אף צפויה הוזלה במחיר. כך למשל, מחירה של מכונית פורד S MAX שעמד השנה 195 אלף שקל, יעמוד בשנה הבאה על 191,500 שקל בלבד.

 

מה יהיה שווי השימוש למחזיקי מכוניות צמודות ב־2010? התשובה המלאה לכך תינתן רק בשבוע הבא, לאחר שיבואני הרכב יפרסמו את כל המחירונים הרשמיים. הסיבה לכך היא שביום שישי תיכנס לתוקפה שיטת החישוב הליניארית לשווי שימוש, הקובעת כי שווי השימוש החודשי למכונית צמודה ייגזר כשיעור ממחירה. עד כה כל מי שקיבל מכונית צמודה ממקום עבודתו שילם עליה מדי חודש שווי שימוש לפי שיטת הקבוצות, שחילקה את המכוניות הנמכרות בישראל לשבע קבוצות מחיר שלכל אחת מהן שווי שימוש חודשי קבוע.

 

 

לפי השיטה הליניארית, שתחול על מי שיקבל מכונית ליסינג החל מ־2010, במכוניות שמחירן פחות מ־130 אלף שקל יעמוד שווי השימוש החודשי על 2.04% ממחירן, ובמכוניות שמחירן יותר מ־130 אלף שקל הוא יעמוד על 2.48% ממחירן. ב־2011 יהיה שווי השימוש 2.5% לכל המכוניות.

 

ייאסר יבוא כלי רכב ללא בקרת יציבות אלקטרונית

 

משרד התחבורה הפיץ אתמול לכל בוחני הרכב את תקנת התעבורה המחייבת התקנת מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) בכל כלי הרכב המיובאים לארץ החל ב־1 בינואר 2010. המערכת מסייעת במניעת תאונות באמצעות בלימה אוטומטית של הגלגלים כאשר קיימת סכנה להחלקה, התנגשות או התהפכות. במשרד דחו בקשות של יבואנים לדחות את חובת התקנת המערכת באוטובוסים בין־עירוניים ותיירותיים, ובכמה דגמים של מכוניות פרטיות, דוגמת סוזוקי סוויפט, רובר וסובארו.

 

התקנה החדשה, שעליה חתם שר התחבורה ישראל כץ, לא תחול על כלי רכב הפטורים מהתקנתה על פי התקינה האירופית, ובכללם אופנועים, מכוניות משא עם ארבעה סרנים ואוטובוסים עירוניים שלא פותחה מערכת בקרת יציבות המתאימה להם. נוסף על כך, יחויבו חמישה דגמי רכב מסחריים בהתקנת המערכת רק ב־1 בינואר 2011 - פיז'ו פרטנר וביפר, וכן סיטרואן נמו, ברלינגו וג'מפי־וואן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x