$
בארץ

הבינלאומי ודיסקונט סיכלו אירועי "פישינג"

גורמים עויינים ניסו לאסוף מידע על לקוחות באמצעות "אתרי דמה"; שני הבנקים בתגובה: טיפלנו בעניין מיידית, לא נגרם נזק ללקוחות

תומר זלצר 11:0016.09.09

בנק דיסקונט והבנק הבינלאומיסיכלו אתמול (ג') אירועי פישינג - תקריות שבהן גורמים עוינים מנסים לאסוף מידע על לקוחות הבנקים.

 

אתמול (ג'), נשלחו הודעות בדואר האלקטרוני לעשרות לקוחות הבנקים בהן התבקשו לשנות את סיסמתם באתר האינטרנט של הבנק. להודעות צורפו לינקים לאתרי דמי הדומים לאתרי האינטרנט של הבנקים. משני הבנקים נמסר כי זמן קצר לאחר עלייתו של אתר הדמי, הוא הורד על ידי יחידות המחשוב. בנוסף, מהבנקים נמסר כי אף לקוח לא נפגע.

 

 

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה כי "כ-20 מלקוחות הבנק קיבלו הודעה באנגלית באמצעות הדואר האלקטרוני שבה התבקשו לעדכן את סיסמת ההתקשרות לאתר. ההודעה היתה מאוד מוזרה וזה מיד עורר את חשדם והם פנו לבנק. אנשי מערך האבטחה שלנו פעלו במהירות והורידו את האתר המתחזה מהאינטרנט. לאף אחד מהלקוחות לא נגרם נזק".

 

ניסיונות הונאה באמצעות פישינג הם שכיחים, ולבנקים יש מערכות אבטחה "אנטי-פישינג" כדי להגן על סודיות ופרטי הלקוח. עם זאת, בבנק דיסקונט מבקשים להבהיר כי "הציבור נקרא לגלות עירנות ולהבין שאף פעם גורם מהבנק לא יבקש מהם לשנות סיסמה - לא באמצעות הודעת דואר אלקטרוני ולא באמצעות שיחת טלפון או באינטרנט. אם מתבצעת פנייה כזו, יש לפנות לבנק".

 

מהבנק הבינלאומי נמסר כי "אכן אתמול עלה אתר דמי, ומיד עם עלייתו הורידו אותו אנשי אבטחת המידע של הבנק. אף לקוח לא מסר סיסמתו לאתר הדמי ולא נגרם נזק לאף אחד מלקוחות הבנק או לבנק עצמו".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x