$
תיירות

לא שמעו על השימוע: ראשי רשויות עוטף נתב"ג פוצצו פגישה על פתיחתו להמראות בלילה

מדובר בפגישה עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, שלטענת ראשי הרשויות לא הובהר להם שעיקרה יהיה שימוע – הליך שאליו לא הגיעו מוכנים. רש"ת: "הפגישה נועדה לאפשר להם להביע את עמדתם"

יסמין גיל 16:1803.08.09

ראשי רשויות עוטף נתב"ג "פוצצו" הבוקר (ב') פגישה אצל מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), קובי מור, לאחר שלטענתם לא הובהר להם שמדובר בפגישה שעיקרה שימוע. הפגישה אמורה היתה לעסוק בנושא פתיחת נתב"ג להמראות מטוסים בלילה, בשל תוכניות הפיתוח של רש"ת לשדרוג מסלולי ההמראה והנחיתה.

 

כיום חל איסור על המראות בנתב"ג לכלל המטוסים בין 1:40 בלילה ועד 5:50 לפנות בוקר, ובעונת הקיץ נהג שר התחבורה בשנים האחרונות לאשר המראות שעה קודם לכן ב-4:50. אלא שתוכניות שדרוג המסלולים בנתב"ג יאלצו, כפי הנראה, את שר התחבורה, לאשר את פתיחת הנמל להמראות גם ב"חלון" הלילי שבו נאסרות כיום ההמראות, למטוסים העומדים במפלסי הרעש על פי ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO).

 

לאחרונה זימן מנכ"ל רש"ת, מור, את ראשי הרשויות שמסביב לנתב"ג לדיון בנושא זה, במכתב שכותרתו: "הזמנה להצגת תוכנית טיסות בנתב"ג, כולל המראות בשעות הלילה". במכתבו כותב מור: "בעקבות התוכנית להאריך את מסלול 03-21 בנתב"ג, כמו גם סלילת מסלולי הסעה ותשתיות תעופתיות אחרות, אמור שר התחבורה לקבוע כי יורשו המראות בנמל בין 1:40 ל-5:50 בבוקר. הסדר זה בא כדי לאפשר שימוש במסלול אחד בנתב"ג בתקופת ביצוע עבודות התשתיות, תוך מתן אפשרות להמשיך בקיבולת הנוכחית של הנמל ומבלי לפגוע בתנועת הנוסעים".

 

בסיום המכתב הוא מציין: "הנכם מוזמנים לפגישה על מנת להביע את עמדתכם בנושא" - משפט שכפי הנראה מהווה את עיקר המחלוקת. ראשי הרשויות טוענים כי לא הובן מהניסוח של המשפט המדובר, וגם לא מכותרת ההזמנה, שמדובר בשימוע - הליך הדורש מהם הכנה מוקדמת.

 

בתוך כך, הגיעו הבוקר ראשי הרשויות לפגישה במשרדי רש"ת, והבינו שמדובר בזימון שהינו שימוע, ולכן בחרו לצאת מהפגישה. ראש עיריית חולון, מוטי ששון, המשמש גם כיו"ר הפורום למאבק ברעש המטוסים, שלח היום מכתב לשר התחבורה, ישראל כץ, שבו הוא הסביר את מהלך העניינים: "בתחילת הדיון סירב מנכ"ל רש"ת להשיב לשאלתי אם מדובר בשימוע או בפגישת התייעצות, ואף לאחר שביקשתי כי יצהיר לפרוטוקול כי פגישה זו אינה שימוע - מור סירב לעשות זאת. כתוצאה מכך נאלצנו, חברי ואני, לקום ולצאת מהישיבה התמוהה. אין זה מקובל עלינו שתהליכים סטטוטוריים יתבצעו במחטף וכלאחר יד. זו התנהגות שאינה מקובלת במערכת הציבורית הישראלית. אבקשך לקיים דיון דחוף בלשכתך בהשתתפות כל ראשי הרשויות הנוגעים בדבר".

 

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "הנהלת רש"ת הזמינה את ראשי רשויות יישובי עוטף נתב"ג על מנת להציג בפניהם את פרויקט שדרוג מערך המסלולים והמשמעויות השונות הנובעות מביצועו - נדבך הכרחי לשיפור הבטיחות בנתב"ג. במהלך ביצוע הפרויקט ייסגרו לסירוגין מסלולי ההמראה והנחיתה בנתב"ג, וכתוצאה מכך תקטן הקיבולת של פעילות המטוסים בנתב"ג. כדי לתת מענה לצרכי התנועה בנתב"ג, החליטה ממשלת ישראל להתיר המראות בשעות הלילה מנתב"ג, אולם הן יוגבלו למטוסים העומדים במפלסי רעש ע"פ קטגוריה 4 של ה-ICAO. הפגישה נועדה לעדכן את הרשויות בתוכנית זו ולאפשר להם להביע את עמדתם והתייחסותם בנושא. הנהלת הרשות נחושה לפעול לשיפור הבטיחות בנתב"ג ותפעל לשיתוף ראשי הרשויות בפרויקט ובמשמעויותיו, בשקיפות מלאה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x