$
מבחני רכב

מבחן דרכים: סובארו B3 סדאן

הלקוח יזכה למכונית נוחה אך יצטרך להביא בחשבון קשיי סחיבה אפשריים והיעדר מערכת בקרת בטיחות

תומר הדר 08:0210.11.08

לפני כשנה נחתה בישראל היורשת של סובארו אימפרזה, שזכתה לכינוי המקומי B3. אלא שלמחליפה היו חמש דלתות ותא מטען קטן למדי. היבואנית יפנאוטו הצהירה שהציבור ילמד לאהוב את הדגם החדש, אך מחזיקי הרכב הצמוד לא מיהרו להתאהב.

 


 

כעת מגיעה לישראל B3 חדשה, כמו שהישראלים אוהבים - היא ארוכה ב־16 סנטימטרים מהדגם הקודם, יש לה תא מטען אמיתי והכי חשוב: מחיר גרסת הבסיס מתאים לגובה קבוצת שווי שימוש 2. גרסת הסדאן הוצגה בארה"ב במקביל להצגת גרסת חמש הדלתות, אך זו בוששה להגיע לארץ עד היום. תא המטען המרובע, שמזכיר את זה של ניסאן טידה, נראה מודבק על המכונית העגלגלה. אבל עם מספרים אי אפשר להתווכח: בנפח של 420 ליטר, תא המטען כמעט כפול מזה של ההאצ'בק בעל חמש הדלתות.

 

מבפנים, ה־B3 סדאן זהה לגרסת ההאצ'בק. בסובארו כמו בסובארו, שפע פלסטיקים שנראים ומרגישים זול אבל יעמדו היטב בתלאות הזמן. תנוחת הישיבה נמוכה למדי, אך יש מקום רב לנוסעים מקדימה ומאחור, והמושבים נוחים.

 

כשמתחילים בנסיעה, ה־B3 מפתיעה ברכות שאינה אופיינית לרוב המכוניות בקטגוריה. בנסיעה עירונית בכביש משובש מדובר ביתרון גדול, אך כשהכביש הופך מפותל מחוץ לעיר ה־B3 מקפצת ומיטלטלת. היעדרה של מערכת בקרת יציבות אלקטרונית מחריף את הבעיה. המנוע מצדו עושה את המוטל עליו בחרישיות, אך כשמגיעה עלייה - כששלושה מבוגרים גודשים את הספסל האחורי, הוא שואג במאמץ ולא תמיד מצליח לספק את הסחורה.

 

בסופו של דבר, B3 סדאן נופלת ממכוניות דוגמת מאזדה 3, פורד פוקוס או רנו מגאן. היא מתחרה ישירות בסוזוקי SX4 ובניסאן טידה. לקוח הקצה יזכה למכונית נוחה במיוחד, אך יצטרך להביא בחשבון את קשיי הסחיבה שעלולים להתעורר ואת היעדרה של מערכת בקרת יציבות.

 

מנוע: בנזין, נפח 1,498 סמ"ק, 107 כ"ס.

מומנט מירבי: 14.5 קג"מ

ביצועים: מהירות מירבית - 167 קמ"ש, מ־0 ל־100 קמ"ש ב־13.4 שניות

צריכת דלק: 13.3 ק"מ לליטר (נתוני יצרן). נתוני מבחן: 9.1 ק"מ לליטר

בטיחות: 6 כריות אוויר

מחיר: 111 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x