$
רכב

מי המרוויח האמיתי מהתקנת המערכת למניעת תאונות דרכים?

מחקר של עמותת אור ירוק מצא שהתקנת המערכת אכן מסייעת במניעת תאונות, אולם הנתונים למחקר סופקו מחברת גרין רוד- שמייצרת אותה. דובר העמותה: "אין לנו אינטרסים מסחריים כלשהם"

שאול אמסטרדמסקי ליאור גוטמן 08:1225.06.08

 

מחקר של עמותת אור ירוק מצא: התקנת מערכת אלקטרונית שמתריעה בזמן אמת על נהיגה לא זהירה אכן סייעה לצמצם את הסיכון לתאונות דרכים. ואולם,

מי שסיפקה לאור ירוק את הנתונים למחקר היא לא אחרת מאשר החברה שמייצרת את המערכת, גרין רוד.

 

עמותת אור ירוק, שמיוצגת בכנסת בידי הלוביסטית ענת קראוס, היתה מהדוחפות העיקריות של הצעת חוק לחייב להתקין מערכת מסוג זה בציי רכב המסיעים תלמידים. מבדיקת "כלכליסט" עולה כי בענף זה פועלות עוד שתי חברות - סנסומטיקס וטראפולוג, אף שגרין רואד גדולה וותיקה מהן.

 

דובר אור ירוק שמוליק לפידות התייחס לדברים: "החברה התנדבה להשתתף במחקר שנערך. לנו בעמותה אין אינטרסים מסחריים כלשהם, ולראיה אנו יוצאים למכרז פומבי לרכישת 1,000 מכשירים לבדיקת יעילות המערכת".

רוד פליישמן, מנכ"ל ומייסד חברת גרין רוד: "המחקר הוכיח שמשוב לנהג מביא לירידה במספר האירועים הבטיחותיים על הכביש". נציגי החברה טוענים שהם ישמחו אם החברות המתחרות יצטרפו לפיילוטים שהם מבצעים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x