אינסטגרם תחסום פוסטים שמציגים דיאטות וניתוחים קוסמטיים לקטינים
הרשת החברתית תגביל את יכולתם של בני פחות מ-18 לצפות בתוכן שמקדם מוצרים שכאלה, במטרה לצמצם השפעות שליליות אפשריות על הדימוי העצמי שלהם. פוסטים שיפרסמו לקטינים מוצרים עם קופונים והנעה לרכישה אף יימחקו לחלוטין
- האקר ישראלי חשף פירצת אבטחה חמורה באינסטגרם
- פייסבוק פועלת לצמצום התאבדויות ופגיעה עצמית
- פייסבוק בוחנת מחיקת מספר הלייקים מהפיד
לפי המדיניות המתגבשת, בחלק מהמקרים הפוסטים יוסרו לגמרי מהפלטפורמה. באינסטגרם מתכוונים ליישם את הגבלות הגיל במקרים בהם הפוסטים כוללים תמריץ לרכוש את המוצר או שהם כוללים את מחיר המוצר. הפוסטים יוסרו לגמרי אם "הם כוללים טיעונים על יכולת הפלא של דיאטה מסוימת או מוצר להרזייה, ויש קישור להנחה או קופון".
מדיניות הפרסום של אינסטגרם מעולם לא אפשרה קידום של מוצרים מסוג זה, כך לפי הצהרה שפרסמה החברה, אך התפשטות התופעה לאחרונה בקרב משפיענים ומפורסמים חייבה אותה לנקוט בצעדים נוספים. המדיניות החדשה תחול הן באינסטגרם והן בפייסבוק.
לדבריה של אמה קולינס, מנהלת המדיניות הציבורית של אינסטגרם, המדיניות המעודכנת היא חלק מהמאמצים להפוך את הפלטפורמה "למקום חיובי עבור כולם" ו"להפחית את הלחץ שמופעל לעיתים על אנשים במדיה החברתית".
"יום של תקווה עבור הדור שלנו"
משפיענים כמו בנות משפחת קרדשיאן - ג'נר, קים קרדשיאן, קלואי קרדשיאן וקיילי ג'ינר סופגות ביקורות נוקבות מצד משתמשים, ביניהם השחקנית ג'מילה ג'מיל, על כך שהן מקדמות מוצרי הרזייה. בנובמבר השנה שעברה פרסמה ג'מיל פוסט בטוויטר נגד התופעה אשר הפך במהירות לוויראלי ועזר להפנות תשומת לב לנושא. על פי הצהרה שפרסמה החברה, ג'מיל עבדה בשיתוף עם אינסטגרם כדי לעזור להביא את השינויים המיוחלים לפלטפורמה.
"כמישהי שהתמודדה עם הפרעת אכילה לאורך רוב שנות נעוריי, אני מכירה באופן אישי וסבלתי מהחסרונות של הצד האפל של תעשיית הדיאטות/ניקוי רעלים", אמרה השחקנית. "זהו יום של תקווה עבור הדור שלנו, שמגיע לו לזכות בכבוד והגנה מסלבריטאים ומשפיענים שהם עוקבים אחריהם".
באינסטגרם מבקשים ממשתמשים שנתקלים בפוסטים בעייתים או במקרים של הפרת המדיניות לדווח עליהם. לפי הודעת החברה, המדיניות "תשתנה בהתאם לצורך, אך אנחנו מאמינים שמדובר בצעד חיובי שיעזור להגן על אנשים באינסטגרם".