$
חדשות טכנולוגיה

עליבאבא רוכשת את פלטפורמת המסחר המקוון קאולה ב-2 מיליארד דולר

הענקית הסינית תשלב את קאולה השייכת לקבוצת נטאיז בחברת טימול שבבעלותה, ובכך תיצור את פלטפורמת הסחר המקוון הגדולה בסין עם נתח שוק של 56.2%; החברה הנרכשת תמשיך לפעול עצמאית

שירות כלכליסט 09:0306.09.19
קבוצת עליבאבא מתחזקת ורוכשת את פלטפורמת המסחר המקוון קאולה מקבוצת NetEase תמורת 2 מיליארד דולר. היא תשלב אותה בחברת Tmall ליצירת פלטפורמת המסחר המקוון הבינלאומית הגדולה בסין (עם נתח שוק של 56.2%), כך הודיעו שתי החברות היום (ו'). ההודעה מגיעה בעקבות שבועות של דיווחים לגבי עסקה אפשרית, אשר לפי עלתה על שרטון באוגוסט בעקבות מחלוקת בין החברות על תנאיה.

 

 

 

לפי הדיווחים, מנכ"ל טימול, אלווין ליו, יהיה המנכ"ל החדש של קאולה, ויחליף בתפקידו את זנג לי, אך קאולה תמשיך לפעול עצמאית תחת המותג שלה.

 

 צילום: בלומברג

 

 

טימול גלובל וקאולה הן פלטפורמות המסחר המקוון הגדולות בסין, ומחזיקות בנתחי שוק של 31.7% ו-24.5% בהתאמה. משמעות איחודן הוא שהעסק שייווצר יהיה גדול בהרבה מיריביו כמו JD Worldwide, VIP International ואמזון צ'יינה. מוקדם יותר השנה היו דיווחים על שיחות למיזוג בין קאולה ואמזון צ'יינה.

 

עליבאבא ו-Yunfeng, חברת ההשקעות שנוסדה ע"י מייסד עליבאבא ג'ק מא, הסכימו גם על השקעה של 700 מיליון דולר בסבב הגיוסים האחרון של NetEase Cloud Music. הצעד הזה ייתן לעליבאבא את מניות המיעוט בשירות סטרימינג המוזיקה, בעוד נטאיז תישאר בעלת השליטה.

 

בהודעה לעיתונות אמר מנכ"ל נטאיז, וויליאם דינג: "אנו שמחים שמצאנו שידוך אסטרטגי לקאולה במערכת הגדולה של עליבאבא, שבה קאולה תמשיך לספק לצרכנים סינים מוצרים מיובאים ושירותים באיכות גבוהה. במקביל, השלמת העסקה האסטרטגית תאפשר לנטאיז להתמקד באסטרטגיית הצמיחה שלה, ולהשקיע בשווקים שמאפשרים לנו למנף בצורה הטובה ביותר את יתרונותינו התחרותיים".

 

דניאל זנג, מנכ"ל קבוצת עליבאבא, אמר: "עליבאבא בטוחה בעתיד של שוק המסחר המקוון הסיני, שאנחנו מאמינים שעודנו נמצא בחיתוליו ומכיל פוטנציאל צמיחה גדול".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x