$
שיחה מהעתיד

הפודקאסט של אור רוסו: "לכולם ברור שעוד חמש שנים ככה יעבדו בפרסום"

מנהל הקמפיין הווירטואלי שפיתחה חברת Albert – רובוט העונה לשם "אלברט" – נועד להחליף מנהלי קמפיינים דיגיטליים. מהם הדברים להם אין תחליף לבני אנוש?

בשיתוף בזק 14:3027.12.18

 

 

הכירו את אלברט: מנהל קמפיין וירטואלי. זה שיחליף, ובעצם כבר מחליף, פונקציות אנושיות במערך הפרסום הקיים כיום. מאחורי החדשנות עומדת Albert , חברה ישראלית שפיתחה את הטכנולוגיה מבוססת האינטליגנציה מלאכותית לניהול קמפיינים פרסומיים דיגיטליים.

 

"אלברט הוא מנהל קמפיין וירטואלי", מסביר באולפן "שיחה מהעתיד" אור רוסו מחברת Albert, "זו מערכת שאנחנו בונים כבר שבע שנים, ומשווקים בשלוש השנים הבאות, ושנועדה לשחרר את צוואר הבקבוק הגדול ביותר שיש בעולם האינטרנט והפרסום באינטרנט – התלום גורם האנושי שמנהל את הקמפיין. זה קצת ממצחיק בתעשייה שנחשבת עשירה אבל באמת מוגבלת על ידי הגורם האנושי. אנחנו בנינו כולנן המון מערכות שהרבה אנשים מפעילים. אלברט אמור לפתור את הדבר הזה.

 

• זה הסוף של חברות הפרסום?

"ממש לא. יש מקום לכל אחד בכל התהליך הזה כל עוד כל אחד עושה את מה שהוא טוב בו. יש קו ברור בין דברים שבן האדם אמור לעשות טוב מהמכונה ובין דברים שבו אדם עושה סתם כי ככה, אבל מכונה צריכה לעשות. הקו הזה עובר בין דברים שדורשים יצירתיות, מחשבה, הבנה עסקית – כל אלה בממלכת האדם, לבין דברים שבסוף חזרתיים, סיזיפיים, תוצר של חישוב. אלה דברים שבאמת מכונה עושה טוב יותר מהאדם".

 

• איך נראה קמפיין של אלברט?

"אלברט מתחבר לנכסים הדיגיטליים של המפרסם בכל ערוצי קניית המדיה ובעצם מנהל אותם בשם המפרסם. לכן אנו קונים לו מנהל פרסום וירטואלי. אתה מזין אליו את מה שהאדם אמור לעשות, והוא עושה את כל העבודה שהיה עושה מתכנן המדיה, בונה הקמפיינים. הוא מתפעל אותן בדרך הטובה ביותר שאפשר לתפעל אותן. לכולם ברור שעוד חמש שנים ככה יעבדו בפרסום".

 

"בחו"ל, אגב אלברט עבד עם חברות ענק כמו פפסיקו, ומסטאדי קייס שנעשו בחו"ל מקמפיינים - טוען רוסו שהכוח אדם בחברות הפרסום לא קטן כפי שאפשר היה לחשוב, אלא רק גדל והתרחב וחברות הפרסום הכניסו יותר כסף.

 

"אנחנו ראשונים בתחרות במכונית מרוץ מאוד מהירה", הוא אומר, "אבל אני שומע מנועים מתחממים מאחורה".

 

האזינו לפודקאסט של אור רוסו וגלו איך חבות הפרסום יתמודדו עם מודלים חדשים והאם אלברט יודע לזהות תובנות צרכניות-פסיכולוגיות ואיך באמת מפתחים את הדבר הבא.

 

האזינו לפרקים נוספים בסדרת הפודקסטים "שיחה מהעתיד" של בזק.

x