$
חדשות טכנולוגיה

פרשנות

המירוץ של אמזון לשווי של טריליון דולר מתחיל לתפוס תאוצה

דוחות הרבעון השני שפרסמה אתמול ענקית הסחר המקוון מגדילים את הסיכוי שלה להגיע לשווי של טריליון דולר לפני אפל, מיקרוסופט וגוגל. באופן אירוני, למדה אמזון סוף סוף איך להרוויח מאתר המכירות הגדול בעולם, וגם רכישת הול פודס הוכיחה את עצמה כהימור מוצלח

רפאל קאהאן 12:5027.07.18

התוצאות הרבעוניות המצוינות של אמזון הראו שלחברה יש פוטנציאל טוב להגיע לשווי של טריליון דולר לפני יריבותיה העיקריות במירוץ, אפל, מיקרוסופט וגוגל. בעוד לאפל יש שווי שוק של כ-950 מיליארד דולר, לשתי האחרונות שווי של 850 מיליארד דולר. אמזון עצמה שווה כעת כ-904 מיליארד דולר, מקום טוב לצמוח ממנו ואולי אף להצליח להכות את אפל ולהפוך לחברה בעלת הערך הגדול ביותר בהיסטוריה.

 

 

 

אבל המירוץ הזה הוא לא העיקר. אמזון הצליחה לראשונה להראות שהיא יכולה להרוויח כסף גם מעסקי הקמעונאות המקוונת שלה.

 

פרשנויות נוספות

 

באופן אירוני, החברה שידועה בעיקר בהיותה אתר המכירות הגדול והמצליח בעולם, למעשה עד היום, לא הצליחה להציג רווח של יותר מכמה מאות מיליוני דולרים מפעילות זו מאז הקמתה. כעת הרווח מפעילות הקמעונאות זינק ואף עקף את מקור הרווח העיקרי שלה עד כה, עסקי הענן של AWS.

 

 

מרכז משלוחים של אמזון מרכז משלוחים של אמזון צילום: איי פי

 

עם זאת, גם כאן לא הכל ורוד. אמזון מצליחה להרוויח יפה מפעילותה האמריקאית, אך הפעילות הבינלאומית עדיין הפסדית, גם אם היא מצליחה לצמצם אותם. השיטה שבזוס מיישם היא צמצום הוצאות. החברה הוציאה אמנם יותר כסף על תפעול, אך באופן יחסי היא מוציאה רק כ-2% מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. התייעלות זו חסכה לה מאות מיליוני דולרים שהוצגו בשורת הרווח. אך כדי לגדול בעולם היא תיאלץ להמשיך ולהוציא כסף, כך שיש כאן עוד מקום לגדול.

 

ההשקעה של אמזון בבינה מלאכותית, ברובוטיקה ובייעול מערך ההפצה שלה, מספק לה כעת החזר יפה. זאת ועוד, הכניסה שלה לעולם הקמעונאות הפיזית עם רכישת הול פודס מוכיחה את עצמה כהימור מוצלח שהגדיל את הנראות של החברה גם אצל אלה שלא נוהגים לרכוש באינטרנט או מעט מאוד. כעת היא גם תיכנס לתחום הפצת התרופות, מה שיעמיד אותה בתחרות מול וולגרינ'ס ו-CVS, שתי הרשתות המובילות בארה"ב.

 

תחום נוסף בו היא הצליחה להגדיל את רווחיה הוא הפרסום. רשת מנויי הפריים שלה שמונה כעת 100 מיליון חברים, היא מטרה מעולה לפרסומאים. אמזון מסייעת למקד פרסומות בהתאם לאופי הקניות והפעילות של לקוחות אלה מבלי לסבול מתדמית ירודה כמו גוגל או פייסבוק. הלקוחות כמובן לא מודעים לכך שהפעילות המקוונת שלהם משמשת את אמזון דרך אפיק זה, כי הרי לקוחות משלמים אמורים ליהנות מפרטיות גדולה יותר. אבל ייאמר לזכותה של אמזון שהיא פועלת בתחום בצורה דיסקרטית כדי למנוע ביקורת יותר מדי גדולה עליה.

 

אגב, מנויי הפריים גם הם סייעו לשורת הרווח, המנויים מוציאים יותר באתר של אמזון. הם גם משלמים יותר על המנוי החל מאפריל, עלותו כעת מגיעה ל-119 דולר בשנה לעומת 99 דולר בשנה שעברה, עלייה של 20%.

 

השורה האחרונה בה הביצועים של אמזון גדלו באופן ניכר הוא תחום מחשוב הענן. החברה הגדילה את ההכנסות בכמעט 50% ביחס לשנה שעברה. היא הוסיפה לקוחות חדשים ומספקת כעת שירותי תוכנה נוספים בשיתוף עם ספקיות תוכנה כ-SAP. עם זאת המתחרה הגדולה מיקרוסופט גם היא נמצאת במירוץ מחשוב הענן וביצועיה היו אפילו יותר מרשימים מאלה של אמזון. המתחרות האחרות במירוץ הן גוגל ו-IBM, שתיהן גם הציגו ביצועים טובים ברבעון האחרון ואמזון תצטרך להתמודד עימן ברצינות בקרוב מאוד.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x