$
מכשירים ומדריכים

שוק ה-VR, תמונת מצב: סוני שולטת במכירות, אוקולוס מאכזבת

לפי נתוני קנאליס, ברבעון האחרון נמכרו כ-800 אלף משקפי מציאות מדומה, בעיקר לתחום הגיימינג. משקפי PS VR של סוני מובילים במכירות ואחריהם Vive של HTC; ארצות הברית היא שוק ה-VR הפעיל ביותר ומייצגת 40% מהמכירות העולמיות

רפאל קאהאן 16:1623.05.17
שוק משקפי ה-VR מציג צמיחה עקבית; על פי נתוני חברת המחקר קנאליס, נמכרו ברבעון האחרון כ-800 אלף משקפיים והקטגוריה שמייצרת את הרווחים הגדולים ביותר היא קטגוריית הגיימינג. השוק המוביל בתחום המציאות המדומה הוא ארצות הברית, שמייצגת כ-40% מבך כל המכירות בעולם. אחרי השוק האמריקאי ניצב השוק היפני עם 15% ובמקום השלישי סין עם 14%. שאר העולם מתחלק בשאריות עם 35% מהמכירות.

החברה המובילה בתחום בכל החזיתות היא סוני, עם משקפי הפלייסטיישן VR. המוצר שולט בכ-60% מהשוק האמריקאי ובכ-90% מהשוק היפני. זאת ועוד, סוני מצליחה היטב עם משקפיה בזכות החדירה המסיבית של קונסולת הפלייסטיישן 4 שהצליחה לשבות את ליבם של רוב הגיימרים האמריקאים. גם קטגוריית הבידור ממשיכה למוקד המשיכה לצרכנים, אם כי עדיין אין תכנים רבים הזמינים עבור אמצעי VR למעט תחום הפורנו.

 

משקפי מציאות מדומה משקפי מציאות מדומה צילום: upluadVR

 

בסין עומדת HTC בראש טבלת המכירות עם משקפי ה-Vive, שיותר מ-15 אלף יחידות נמכרו בה ברבעון החולף. גם חברות סיניות מציעות לא מעט משקפי VR, אם כי לרוב באיכות נמוכה יותר ממובילות הטבלה. בעוד האמריקאים, היפנים והאחרים מתמקדים בגיימינג, בסין ישנו שימוש ער במשקפי מציאות מדומה בתחומי חינוך שונים. בקטגוריה זו, HTC בולטת פחות והיצרניות הסיניות Idealens, DVDP ו-3Glasses הן מספקות את הציוד והתכנים לבתי הספר.

 

השם שהיעדרו בלט מהטבלה הוא אוקולוס, חברת המציאות המדומה שרכשה פייסבוק. ככל הנראה שהמוצר לא קסם למשתמשים ברבעון האחרון בשל מגבלות טכנולוגיות, מחיר גבוה ותפוצה מוגבלת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x