$
סייבר

גוגל מציעה חבילת הגנה מפני תקיפות סייבר; פייסבוק משיקה פיצ'ר נגד חדשות מזויפות

חבילת ההגנה החינמית של ענקית החיפוש מפני תקיפות סייבר מיועדת לארגוני בחירות, עיתונים וארגוני זכויות אדם, במטרה לסייע לשמור על טוהר הבחירות. במקביל, פייסבוק יוצאת בפיצ'ר חדש שיתריע בפני המשתמשים כאשר הם מעלים תוכן שנחשד כידיעה מזויפת

ויקי אוסלנדר 16:1822.03.17

גוגל מנסה לכבות שריפה שהיא עצמה משמשת כחומר הבערה שלהן. ענקית החיפוש חוברת לחברה-האחות מבית אלפבית, ג'יגסו, והשתיים משיקות כלי הגנה חינמי "Protect Your Election" מפני פריצה לאתרי חדשות, ארגוני זכויות אדם וארגונים שמפקחים על בחירות. המטרה היא לאפשר הגנה גדולה יותר מפני תקיפות בזמן רגיש במיוחד - בחירות, ו"להגן על ארגונים אלו שמספקים לבוחרים את המידע הנחוץ להם כדי לקבל החלטה מושכלת".

 

הכלים שהחברות מציעות לכשעצמם לא חדשים, החידוש הוא עטיפתם לחבילה אחת נגישה לארגונים שאולי יזדקקו להם. מועד ההשקה אינו מקרי ומתקיים כחודש בלבד לפני הבחירות בצרפת. "בתקופת בחירות יש זינוק חד במתקפות הסייבר", אמר יועץ בכיר בג'יגסו דן קיסלרלינג ל-WIRED, והוסיף "הדבר נכון גם בארה"ב".

מרכז נתונים של גוגל מרכז נתונים של גוגל

 

גם פייסבוק מצטרפת לחגיגה הדמוקרטית ומשיקה פיצ'ר חדש שמאפשר לסמן תוכן כמפוקפק. הרשת החברתית הגדולה בעולם תגייס את חוכמת ההמונים כדי למנוע הפצת חדשות מזויפות. הפיצ'ר מצטרף למהלך קודם של פייסבוק בדצמבר האחרון, שבמסגרתו גייסה בודקי עובדות עצמאיים, שיסייעו לה להתמודד עם שטף המידע המזויף בפלטפורמה שלה. משתמש שירצה לשתף תוכן שאמינותו כבר סומנה כתחת מחלוקת, ייתקל בחלון קופץ שמתריע מפני שיתופו. הפיצ'ר מוגבל כרגע למספר מדינות נבחרות. בארה"ב הפיצ'ר כבר זכה לביקורת, בעיקר בקרב תומכי הנשיא דונלד טראמפ. אלו טענו כי בודקי העובדות אינם אובייקטיבים, אלא בעלי הטיה לצד השמאל של המפה.

 

הפעילות החדשה של גוגל ופייסבוק מגיעה לאחר שהשתיים זכו לביקורת נרחבת על תפקידן בפגיעה בהליכים הדמוקרטיים. השתיים הואשמו כי נתנו במה ללא הפרעה להפצת חדשות מזויפות או כי אינן מסננות תוכן שנאה או כזה המסית לאלימות. אל עבר הרשתות החברתיות אף הופנתה אצבע מאשימה כי לאלו היה חלק בהשפעה על תוצאות הבחירות בארה"ב. לפי מחקר שבוצע על ידי מכון "פיו", 62% מהידיעות החדשותיות שצורכים משתמשים מגיעים מהרשתות החברתיות השונות. פייסבוק כאמור החלה לנסות לסמן את החדשות המזוייפות וגוגל מצידה כבר התנצלה בפומבי על שאפשרה הצגת פרסומות לצד סרטונים בעלי תוכן שנאה. ההתנצלות הגיעה לאחר לחץ כבד מצד הממשל הבריטי. גם ממשלת גרמניה החלה לקחת צעדים ממשיים לטיפול בבעיית הפצת התכנים עם הצעת חוק לקנוס אירועים דומים בעד 50 מיליון יורו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x