$
מכשירים ומדריכים

ההתנערות היצירתית של ZTE מהסמארטפון שביקשה מהציבור לתכנן עבורה

היצרנית הסינית ביקשה להעזר בחוכמת ההמונים כדי להשיק מוצר חדש, אבל ההצעה הפכה להטרלה והחברה מצאה דרך אלגנטית לוותר על המכשיר

רפאל קאהאן 16:0818.01.17

ענקית התקשורת הסינית ZTE כנראה לא למדה את הלקח משלל ניסיונות הפנייה לחכמת ההמונים כדי להשיק מוצר חדש. החברה יצאה ביוזמה באוגוסט אותה כינתה פרויקט CSX. הרעיון ה"מהפכני" של אנשי השיווק שלה היה לפנות לקהילת המשתמשים ולבקש מהם שיציעו מוצר חדש עבור החברה.

 

מאפייני המוצר שנדרשו היו: מכשיר מובייל, שניתן יהיה לפתח אותו טכנולוגית עד שנת 2017 ויוכל להימכר במחיר סביר לציבור הרחב. עד כאן זה נשמע כמו דרישות סבירות לחלוטין שהיו אמורות לחסוך מהחברה מבוכה. תכנונים לחוד ותוצאות לחוד. פנייה לקהילה מקוונת טומנת בחובה פתיחת דלת לטרולים או בדחנים למיניהם - מה שאכן קרה.

 

Hawkeye. כמעט והושק Hawkeye. כמעט והושק

 

כ-400 הצעות נשלחו ל-ZTE מתוכם החברה סיננה שלושה מוצרים שענו על ההגדרות. אבל הרעיונות האלה כללו: משקפי VR עמידים לצלילה כדי שתוכלו לשקוע בעולם הווירטואלי גם בבריכה; כפפה ביונית שניתן לתכנת על מנת שתנגן בפסנתר או שתקליד עבורכם; וטלפון. הטלפון היה אמור להיות מצויד בגב דביק כדי שתוכלו לתלות אותו על הקיר (למה? ככה), מסך LCD בעל זכוכית עם פולריזציה (כמו במשקפי שמש) ועם מנגנון מעקב אחרי המבט שלכם על מנת שיוכל להציג תכנים שונים מזוויות שונות.

 

כמובן שהמוצר הזוכה היה הטלפון - ו-ZTE מיהרה לבחור לו את השם הסביר ביותר שהוצע על ידי הגולשים: הוקאיי. המכשיר מעט מסורתי יותר ממה שהגולשים רצו, אבל הוא עדיין כולל חלק מהפיצ'רים שהוצעו. המכשיר הוכרז על ידי החברה ב-CES האחרון והיצרנית הודיעה שהוא יושק ככל הנראה בספטמבר הקרוב.  

 

אבל ZTE בכל זאת למדה משהו מההיסטוריה של הטרלות הרשת. החברה ביצעה מהלך חכם כדי לראות עד כמה הקהילה מחוברת ומקשורה למוצר שתוכנן על ידיה: היא הפכה את ההוקאיי לפרויקט מימון המונים בקיקסטארטר עם יעד של חצי מיליון דולר שאמור להיסגר עד ל-18 בפברואר. נחשו מה קרה? עד כה, פחות מ-163 גולשים הסכימו להתחייב כספית לרכישת המכשיר המיותר ביקום. התוצאה הסופית, ZTE - 1, האינטרנט - 0. כל הכבוד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x