$
חדשות התקשורת

משרד התקשורת נותן לבזק לנהל את הרפורמה

פרטנר טוענת כי 21 בקשותיה להנחת סיבים אופטיים בעזרת תשתית בזק נדחו. בזק משיבה כי הבקשות הוגשו לא נכונה, ומשרד התקשורת מצידו פשוט נמנע מלהכריע בסוגיה

אלירן מלכי 06:5501.11.16

חברת פרטנר טוענת כי בזק מעכבת את מיזם הסיבים האופטיים שלה ולעת עתה לא מאפשרת לה גישה לתשתית התת־קרקעית שלה (התשתית הפסיבית). בפרטנר טוענים כי החברה הגישה 21 בקשות להנחת תשתית תת־קרקעית ב־11 ערים שונות וכולן נדחו על ידי בזק. אלה לא תלונות ראשונות מצד פרטנר על ניסיונות בזק לעכב את הרפורמה המאפשרת לחברות לחכור את התשתית שלה.

 

מדובר בתשתית קווית של בזק שבמסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, חברות יכולות לחכור ולהשתמש בה. אך הרפורמה מותירה את החלק של הגשת הבקשות כפתוח לפרשנות של כל חברה. כך, בבזק טוענים כי החברה שקדה המון זמן בניסוח מסמכים מסודרים לחברות המעוניינות להשתמש בתשתית הפסיבית שלה כדי לקצר תהליכים ולהפוך אותם ליעילים יותר, וכי פרטנר לא הגישה את הבקשות בצורה הנכונה.

 

בפרטנר טוענים שאין בנהלים של משרד התקשורת, הנקראים תיק שירות, שום הגדרה לאיך החברה אמורה להגיש את התוכניות לבזק, וכי המסמכים שהוגשו תואמים את הדרך המקובלת בתחום. בשלב הזה משרד התקשורת, מי שחיבר את תיק השירות, היה אמור להתערב ולעשות סדר, אך משרד התקשורת מעדיף לתת להן לפתור את זה לבד.

 

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. אין הנחייה מסודרת מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. אין הנחייה מסודרת צילום: יחיאל ינאי, אוראל כהן

 

בזק טוענת כי פרטנר אמורה להגיש לה את המסמכים המסבירים מאיזו נקודה היא רוצה להיכנס לתשתית הפסיבית שלה ומאיזו נקודה היא רוצה לצאת. לאחר הגשת התוכנית, צוות של בזק אמור לפתוח את התשתית הפסיבית כדי לאשר שיש מקום להעברת הסיבים האופטיים של פרטנר, ורק לאחר מכן התוכנית תאושר.

 

לאחר אישור התוכנית, פרטנר צריכה לקבל גם את אישורי העירייה, ולבנות גוב משלה סמוך לזה של בזק כדי למשוך את הכבל. פרטנר גם אמורה לספק לבזק את הסיב האופטי ולהשגיח על הצוותים של בזק. גורמים בפרטנר טוענים שבזק לא אישרה להם את התוכניות מאחר והם הגישו תוכנית על שכונה שלמה ולא מנקודה א' לנקודה ב', אך שאין כל הנחייה בנושא שמסדירה כיצד יש להגיש את הבקשות.

 

מחברת בזק נמסר בתגובה: "פרטנר דורשת מבזק לבצע פעולות במסגרת השוק הסיטונאי שהן מנוגדות לתיק השירות אותו קבע משרד התקשורת, ואף מעבר לכך, כלל אינן אפשריות טכנית. ככל הנראה, פרטנר אינה רוצה לבצע את המעט המוטל עליה במסגרת השוק הסיטונאי, ומעדיפה במקום זאת לשלוח תלונות סרק למשרד התקשורת. כל בקשה האפשרית מבחינה טכנית ותואמת את תיק השירות כמובן תבוצע על ידי בזק".

 

ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x