$
חדשות טכנולוגיה

ווטסון של IBM ילמד את סלאק לתקשר טוב יותר עם המשתמשים

שתי החברות ישתפו פעולה כדי לפתח בוטים על בסיס טכנולוגיית הבינה המלאכותית ווטסון. ב-IBM רוצים לשפר את היכולות של ווטסון באמצעות שיתוף פעולה עם מגוון חברות ויצירת צ'טבוטים חדשים

נמרוד צוק 17:1426.10.16
IBM חוברת לחברת הצ'ט הארגוני סלאק במטרה להציע למפתחים כלים חזקים יותר לפיתוח בוטים על בסיס טכנולוגיות הבינה המלאכותית של פלטפורמת ווטסון, כך הודיעו היום (רביעי) שתי החברות. בנוסף לערכת פיתוח חדשה שתותאם לעבודה עם סלאק, תשחרר החברה בוט משלה שאמור לעזור למחלקות IT להתמודד עם תקלות טכניות מבלי שאנשיהן יצטרכו לעזוב את פלטפורמת הצ'ט, ומערכת חדשה שתאפשר ללקוחות לפתח בוטים לשירות לקוחות גם מחוץ לסלאק.

 

בין הטכנולוגיות שייכללו בערכה אפשר יהיה למצוא יכולות כמו פענוח שפה טבעית וזיהוי דיבור, שאמורות לאפשר יצירה קלה יותר של בוטים שיודעים לתקשר עם המשתמש בשיחה של ממש. כיום פועלים מרבית הבוטים בסלאק, שהיתה הפלטפורמה הראשונה שנתנה להם מקום נרחב והפכה אותם לטרנד חם בשנה האחרונה, באופן שמזכיר יותר ממשק שורת פקודה או באמצעות שיחה המוגבלת למספר מצומצם של הוראות ודפוסים מוגדרים מראש.

 

 

סלאק איננה החברה היחידה איתה IBM משתפת פעולה בניסיון להפוך בוטים לבעלי יכולת שיחה טובה יותר: החברה שילבה לאחרונה את ווטסון בבוט של ערוץ מזג האוויר האמריקאי בפייסבוק מסנג'ר, והיא מתכננת ליצור בהמשך שיתופי פעולה דומים עם יצרניות של פלטפורמות אחרות דומות.

 

סלאק. כרגע הבוטים שלה עדיין מוגבלים למדי סלאק. כרגע הבוטים שלה עדיין מוגבלים למדי צילום: Slack

 

במקביל השיקה IBM שירות עצמאי המיועד לעסקים בשם Watson Virtual Agent, שאמור לספק שירות לקוחות אוטומטי חכם דרך אתר האינטרנט או אפליקציית המובייל של החברה העושה בו שימוש. בחזית נמצא בוט שיחה כאשר מאחורי הקלעים פועלת מערכת בינה מלאכותית שאומנה מראש על מסדי נתונים ושאלות נפוצות הרלבנטיים לתחום העיסוק של הלקוח. את הפלטפורמה אפשר לחבר למערכות מחשוב אחרות כדי להציג למשתמש מידע או לסייע לו בביצוע פעולות. המערכת מוצעת כשירות מבוסס ענן במחיר המתחיל ב-265 דולר לחודש.

 

נושא הבוטים הפך בשנה האחרונה לסוגיה טרנדית אחרי שפייסבוק ומיקרוסופט, לצד מספר חברות קטנות יותר כמו אפליקציית הצ'ט קיק, השיקו פלטפורמות בוטים ששולבו במוצרי התקשורת שלהן והצהירו על השקעת משאבים רבים בפיתוח ממשקי משתמש מבוססי שיחה. במקרה של פייסבוק מדובר בכמה אלפי בוטים שכבר פותחו עבור מסנג'ר, למשל בוט CNN שמספק עדכוני חדשות במענה לשאלות או זה של אתר flowers.com שמאפשר להזמין משלוחי פרחים, כאשר אצל מיקרוסופט היא מציעה יכולות בינה מלאכותית עמוקות יותר, בדומה לאלו של IBM, לצד אפשרות לפתח בוטים לסקייפ וחיזוק יכולות השיחה של הסייענית האישית קורטנה והרחבת הנוכחות שלה במוצרי החברה השונים.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x