$
חדשות טכנולוגיה

CES 2016

אם חונים לא נוהגים

חברת בוש הגרמנית עובדת על חנייה אוטומטית שלא תצריך הימצאות נהג ברכב באמצעות התקנת תשתיות חכמות בתוך החניונים עצמם. הם מקווים שהפרויקט יהיה מסחרי כבר ב-2018

הראל עילם, לאס וגאס 08:1009.01.16

ללא ספק, אחת המגמות החזקות ביותר השנה בתערוכת CES היה נושא הרכב האוטונומי. זאת מהפכה שתימשך עוד שנים ארוכות, אבל בינתיים תאגיד בוש הגרמני רוצה להציע פתרון הרבה יותר ריאלי: עולם שבו נושא החנייה הוא אוטומטי לחלוטין. דמיינו שאתם מגיעים לחניון או לכניסה למסעדה, יוצאים מהרכב, והוא כבר יחנה את עצמו בחנייה הקרובה - ללא צורך בחומרה מיוחדת או נהג שיסיע את הרכב שלכם.

על החזון הזה עובד ד"ר סטפן נורדברך, ראש אחד משלושת הפרויקטים של בוש בתחום החנייה החכמה. בראיון עם "כלכליסט", נורדברך אומר: "הבעיה ברכבים אוטונומיים היא קודם כל נושא הרגולוציה. באירופה, החקיקה עדיין לא ערוכה לנהגים ללא נהג". גם בארצות הברית רוב יצרניות הרכב מוגבלות בבחינת הרכבים שלהן בקליפורניה ונאוודה, שמאפשרות בחינה מוגבלת של הרכבים – אבל גם אז, עם דרישה שהם ילוו בנהג אנושי מיומן.

 


 

נורדברך מסביר כי גם הפתרונות של גוגל, פורד, GM והחברות האחרות אינו באמת ערוך לנסיעה ברחובות ערים, אלא מתאימים רק לנסיעה בכבישים בינעירוניים. "נסיעה בתוך עיר דורשת רמה אחרת לגמרי של חיישנים, אינטליגנציה מלאכותית, מיפוי של הדרכים. אנחנו לא שם, אף חברה לא שם. גם לזרוק על הבעיה מספיק כוח עיבוד אינו מספיק לבדו. עד שנוכל לסמוך על רכב לנהוג בעצמו ברחובות ערים בלי נהג ובמהירויות גבוהות ייקח מספר שנים".

 

במקום זאת, נורדברך עובד על מספר מיזמים. הראשון הוא בעצם שירות חנייה אוטומטי: על ידי הקמת תשתית של חיישנים רבי עוצמה בתוך חניונים, ניתן לאפשר לכלי רכב לפעול ללא נהג ולהחנות את עצמם, מחוץ לרחובות העיר העמוסים. כל מה שנדרש זאת יחידת תקשורת בתוך הרכב. בוש מקווה להפוך את הפרויקט למסחרי עד 2018, וכרגע עובדת עם מספר יצרניות רכב בעולם לבחינת הטכנולוגיה. אחד הפרויקטים הוא חניון עתידי במרכז שטוטגרט, שיאכלס כ-3,500 כלי רכב ויאפשר לרכבים גם לחנות את עצמם באופן עצמאי, ויאפשר מעקב אחרי מקומות חנייה פנויים.

 

פרויקט אחר ומעניין לא פחות של נורדברך עוסק במציאת מקומות חנייה פנויים מחוץ לחניונים. נורדברך אומר כי יותר ויותר רכבים כיום מגיעים עם קשת מתקדמת של חיישנים ומצלמות, שאותם ניתן להפעיל על מנת לאפשר לנהגים למפות את רחובות העיר בזמן הנסיעה ולאתר בזמן אמת מקומות חניה פנויים. את המידע הזה הרכב יכול להעביר לשרת מתעדכן תדיר של מקומות חניה, והמידע הזה יוכל להיות מופץ דרך מגוון של אפליקציות חניה וניהול רכב. גם כאן, מבטיח נורדברך, החזון הזה יכול להגיע תוך שנתיים. בוש עובדת כיום עם יצרניות רכב על מנת ליישם את המערכת שהיא פיתחה לזיהוי מקומות חניה במערכות מדיה של כלי רכב חדשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x