$
אינטרנט

Music Key: כך ייראה שירות הפרימיום המוזיקלי של יוטיוב

אתר שיתוף הווידאו צפוי להיכנס לתחום המוזיקה בתשלום; מנוי לשירות יעלה 10 דולר לחודש ויעניק למשתמש גישה ל-20 מיליון קליפים מוזיקליים ללא פרסומות בסמארטפונים, טאבלטים, מחשבים וטלוויזיות חכמות. בנוסף, תכלול האפליקציה שלו הפעלה קולית מלאה, לנהגים

נמרוד צוק 14:5619.08.14

מידע חדש על שירות הפרימיום של יוטיוב דלף לרשת והגיע לידי הבלוג אנדרואיד פוליס. הבלוג חושף כי השירות של יוטיוב ייקרא Music Key ועלות השימוש בו תעמוד על 10 דולר בחודש, לאחר תקופת התנסות חינמית של 30 יום. יוטיוב בונה את מיוזיק קי כמתחרה ישיר בחברות כמו ספוטיפיי, rdio ושירות ביטס מיוזיק שאפל רכשה לאחרונה.

מבחינת היצע התכנים, השירות החדש אמור לכלול כ-20 מיליון שירים ותוכן רב מעבר לקטלוג הרשמי של האמנים כגון תיעוד בלעדי של הופעות חיות, רמיקסים, גרסאות כיסוי נדירות וחומרים נוספים. השירות יציע המלצות מוזיקליות שיתבססו על הרגלי האזנה של המשתמש בתוך השירות וגם בגרסה הפתוחה של יוטיוב.

 

צילומי מסך ראשונים של אפליקציית מיוזיק קי צילומי מסך ראשונים של אפליקציית מיוזיק קי

 

תמורת התשלום החודשי, על פי הדיווח, יוכלו המשתמשים ליהנות מצפייה נטולת פרסומות דרך פלטפורמות שונות (כולל טלוויזיה חכמה), שמירה של שירים וקליפים בסמארטפון להאזנה וצפייה לא מקוונת וממשק משתמש אופציונלי שמבוסס על פקודות קוליות בלבד. הכלי האחרון יהיה שימושי במיוחד בעת נהיגה או התעמלות.

 

במסגרת ההשקה, צפויה גוגל למתג מחדש את שירות הסטרימינג הקיים והמוגבל שלה, גוגל פליי All Access, תחת השם פליי Music Key.

  

רוח של שינוי נושבת במפרשי הסטרימינג

 

לפני מספר שבועות ניצבה גוגל תחת ביקורת רבה בתעשיית המוזיקה בעקבות המדיניות שהציגה במסגרת המו"מ עם לייבלים עצמאיים על הצטרפות לשירות. על פי פרסומים שלא אושרו רשמית, החברה ניסתה להתנות את המשך החשיפה לחומרים הקיימים ביוטיוב בהצטרפות של הלייבלים למיוזיק קי תמורת תמלוגים נמוכים יחסית.

 

המהלך של גוגל מצטרף לשינויים משמעותיים במפת שרותי הסטרימינג - בתחילת החודש השלימה אפל את רכישת יצרנית האוזניות ביטס שהקים הראפר ד"ר דרה, כאשר בעסקה נכלל גם שירות המוזיקה החדש שהושק לפני מספר חודשים. החברה צפויה להשתמש בטכנולוגיה שרכשה כדי להמשיך לפתח את שירות המוזיקה iTunes Radio. במקביל, גוגל רכשה ביולי האחרון את שירות הסטרימינג הותיק סונגזה, כפי הנראה במטרה לשלב את טכנולוגיית ההמלצות האוטומטיות שלו בשירות החדש, וגם סמסונג השיקה לפני מספר חודשים אפליקציית סטרימינג עבור בעלי מכשירי גלקסי.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x