$
אינטרנט

חוקרים: הספאם עובר לפייסבוק ולטוויטר

אחרי שגולשים למדו לזהות דואר זבל באימייל, מומחים מתריעים מפני פושעים מקוונים ברשתות החברתיות: "97% מהחשבונות המזויפים מציגים נשים"

יוסי גורביץ 11:5207.05.12
לדואר הזבל יש היסטוריה ארוכה ומגוונת, אבל אין ספק שתור הזהב שלו הגיע עם כניסת הדואר האלקטרוני. עם זאת, לאחרונה מורגשת ירידה בכמות הספאם באימייל – וחוקרים אומרים כי הדבר נובע מכך שהפושעים המקוונים מעבירים את תשומת הלב שלהם לרשתות חברתיות. כך דיווח אתמול (א') הרג'יסטר הבריטי.

 

חוקרים כבר מצאו בעבר כי ספאם רווחי לאנשים העוסקים בו, וכי הוא מושך קבוצות של פשע מאורגן. עם זאת, הגולשים כבר למדו ברובם לזהות דואר זבל במייל, והדבר מוביל את שולחי הפרסומות המפוקפקות לפייסבוק ולטוויטר.

 

פול ג'אדג', חוקר ראשי בחברת Barracuda Networks, אמר בכנס אבטחה שנערך במינכן בסוף השבוע כי אחד מכל 100 ציוצים בטוויטר הוא הודעת ספאם, ואחת מכל 60 הודעות פייסבוק היא כזו. למרות צמיחת התופעה, שיעור זה עדיין נמוך משמעותית משיעור הזבל במייל: לפי נתונים שהציגה חברת סימנטק ומתייחסים ל-2011, 3 מכל 4 מכתבים שנשלחו באימייל היו דואר זבל, אם כי השיעור נמצא בירידה.

 

גאדג' הזכיר בדבריו את קיומם של כלים אוטומטיים ליצירת חשבונות מזויפים בפייסבוק, שמושכים את המשתמשים ל"מלכודות לייקים". החברה הודתה לאחרונה ש-5% או יותר מהחשבונות שלה הם מזויפים. לדברי חוקר האבטחה, חשבונות מזויפים שונים מאוד מחשבונות רגילים: 97% מהם מציגים פרופיל של אישה, כש-58% מהם טוענים שהאשה היא ביסקסואלית. בממוצע, לחשבון מזויף יש הרבה יותר חברים: 726 לעומת כ-130 למשתמש מן השורה.

 

ג'אדג' אמר עוד כי הספאמרים יוצרים עמודי הערצה למותגים, ושם לדבריו פייסבוק איבדה שליטה על המתרחש. העמודים מושכים משתמשים שמתעניינים במותג שהם מקדמים, ואחרי שהגולש מקליק "לייק", הוא חשוף לכל התוכן שהספאמר רוצה לשלוח אליו. לדברי החוקר, אף שיש פעילות של ספאמרים גם בגוגל+ ובלינקדאין, היא חלשה ביחס בהשוואה לזו שמתרחשת פייסבוק וטוויטר, עקב מיעוט המשתמשים היחסי בשתי הרשתות.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x