$
הייטק והון סיכון

בלעדי ל"כלכליסט": דאבל וריפיי הישראלית מגייסת 33 מיליון דולר

החברה שפיתחה מערכת למעקב אחר פרסומות ברשת תכריז על סבב גיוס בהובלת קרן JMI - מי שמכרה את דאבל קליק לגוגל ב־3.1 מיליארד דולר

אסף גלעד 07:0230.08.11

האווירה המתחממת בזירת הפרסום המקוון משפיעה לחיוב גם על חברות ישראליות: הערב תכריז דאבל וריפיי (Double Verify) הישראלית, העוסקת בהתאמת פרסומות לאתרים, על סבב גיוס הון בהיקף של 33 מיליון דולר בהובלת קרן הפרייבט אקוויטי JMI. מדובר בקרן שרכשה ב־2005 את רשת הפרסום דאבל קליק

ב־1.1 מיליארד דולר, ומכרה אותה שנתיים אחר כך לגוגל ב־3.1 מיליארד דולר . ל"כלכליסט" נודע כי סבב הגיוס נעשה לפי שווי חברה של 200 מיליון דולר.

 

ההשקעה תאפשר לדאבל וריפיי לגייס 100 עובדים בשנה הבאה, ולהאיץ את הצמיחה על ידי רכישות. בין השאר בוחנת דאבל וריפיי רכישה של חברות סטארט־אפ אמריקאיות וישראליות העוסקות בטכנולוגיה של מדידת אפקטיביות של פרסום, ובתחום ה"פרסום האחראי" - שאינו פוגעני ואינו חודר לפרטיות.

 

זהו סבב הגיוס הרביעי של החברה. לפני כן הספיקה דאבל וריפיי לגייס 16.5 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון פירסט ראונד קפיטל ובלאמברג קפיטל, ענקית הכבלים האמריקאית קומקסט וקרן IVP, שהתפרסמה בזכות השקעותיה בפייסבוק, טוויטר וזינגה.

 

שוק הפרסום המקוון נמצא בנקודת רתיחה שגורמת לרשתות הפרסום הגדולות לבלוע נכסים ולהגדיל את סל המוצרים למפרסמים. שם המשחק הוא רכישות של יכולות דוגמת בורסת פרסום, המשווקת פרסומות במהירות לקהלי יעד מפולחים, טכנולוגיות לפרסום ממוקד ורשתות פרסום סלולריות.

 

בקיץ האחרון נרכשו כמה חברות אינטרנט המתמחות בפרסום מקוון בסכומים גבוהים: דוטומי, חברת הפרסום ברשת של יאיר גולדפינגר העוסקת במכירת באנרים לקהל יעד, נמכרה לענקית הפרסום האמריקאית ואליו קליק ב־300 מיליון דולר; ואדמלד האמריקאית, שפיתחה פתרון לפישוט תהליך קניית המודעות המקוונות, נרכשה על ידי גוגל בכ־400 מיליון דולר.

 

דאבל וריפיי הוקמה לפני שלוש שנים בלבד. היא מחזיקה משרדים ברמת החייל ובניו יורק. צמיחתה עומדת על כ־1,000% בשנה, והיא אחת מחברות האינטרנט הצומחות בישראל. המייסדים, אורן נצר ואלכס ליברנט, ענו על הצורך של המפרסמים האמריקאים שלא להופיע באתרים ש"אינם הולמים" אותם, והקימו חברה שהפכה לאחת המובילות בשוק בדיקת הנאותות עבור המפרסמים.

 

המנוע של דאבל וריפיי סורק את הרשת ובודק היכן ובאיזה הקשר מופיעות מודעות הפרסום, ומסוגל לחסום את הופעתה באתרים בעלי תכנים "מפוקפקים" דוגמת אתרים ניאו־נאציים, אתרי פורנוגרפיה ואתרי הימורים. לחברה יש כ־300 לקוחות, מהמפרסמים הגדולים בעולם, ובהם AT&T, וריזון, בנק אוף אמריקה, יבמ ומיקרוסופט.

 

"רוצים לקחת את החברה לבורסה"

 

דאבל וריפיי כבר מחזיקה 80% משוק בדיקת הנאותות ברשת, אך הגידול המרכזי לפניה. המנכ"ל נצר מעריך כי רק 10% מהמפרסמים משתמשים בבדיקת נאותות, אך בתוך שלוש שנים יעמוד הנתח על 80% מכלל המפרסמים.

 

אלא שהעתיד של דאבל וריפיי לא נגמר בתחום בדיקות הנאותות. תחום זה מהווה מקפצה עבור החברה לכניסה לתחום חדש, חם הרבה יותר מוורפיקציה של פרסומות: וריפיקציה של קהל. אורן נצר, מנכ"ל דאבל וריפיי, טוען כי החברה שבניהולו תוכל להביא מידע מדויק ומפולח הרבה יותר למפרסמים באשר לרמת החשיפה שקיבלו, ובאשר לקהל היעד שצפה בה.

 

כך, יוכל המפרסם, למשל, לדעת כמה נשים צפו בפרסומת, באילו גילאים ומאילו מדינות וערים. "מאות חברות טוענות כיום שיש להן טכנולוגיה למעקב אחר חשיפה, אלא שהן משתמשות בהערכות קירוב ומדגמים לא מדויקים. למשל, הן מניחות שכל מי שמבקר באתר ספורט הם גברים, למרות שהסטטיסטיקה מורה כי שליש מהמבקרים הן נשים". לטענת נצר, 31% מכל קמפיין מודעות ברשת איננו מגיע לקהל היעד, מה שמכונה "קמפיין מבוזבז".

 

"יש היום מאות חברות שטוענות שהן יודעות להגיש מודעות לקהלי יעד אבל כל אחד משתמש בטכנוולגיה מאוד לא מדויקת. נילסן גילתה לאחרונה שפחות ממחצית מהפרסומות באמת מגיעות לקהל היעד. במחקר שעשינו עבור צבא ארה"ב לקמפיין גיוס שערך, גילה ש-80% מהמודעות לא הגיעו לקהל היעד. שליש מהמודעות הגיע לנשים, כאשר הקמפיין פנה לגברים בלבד". נצר טוען כי מוצר המעקב אחר חשיפה יוכל להוריד את מרווח הטעות מ-31% ל-2-3% בלבד.

 

בהדרגה, מעבירה דאבל ווריפיי יותר ויותר מהפרסומות שלה דרך בורסות פרסום דוגמת גוגל. העתיד, לדבריו, נמצא באותן בורסות פרסום שמתאימות במהירויות של מילי-שניות את שטח הפרסום לפרופיל הגולש. ההתרחברות של דאבל וריפיי לתחום בורסות הפרסום ומעקב אחר החשיפה, היא התפתחות טבעית לדבריו של נצר שאינה שונה מחברות אחרות בתחום הפרסום המקוון. "הקונלוסידציה בענף הפרסום קורית כל יום. לאחרונה ראינו את דוטומי של יאיר גולדפינגר נרכשת על ידי חברת הפרסום המקוון ואליו-קליק ב 300 מיליון, גוגל רכשה בחודש יוני את רשת הפרסום אדמלד ב 400 מיליון דולר".

 

מה שאומר שאתם בדרך להירכש?

"אנחנו רוצים לקחת את דאבל ווריפי להנפקה בבורסה. אנחנו חושבים שיש לה סיכוי להיות הדאבל-קליק הבאה, ולא במקרה הקרן שהשקיעה בנו היא אותה קרן שהשקיעה בדאבל-קליק".

 

לכתבה באנגלית לחץ כאן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x