$
חדשות טכנולוגיה

הטאצ'פד של HP: זה המחיר, טמבל

דווקא אחרי ש־HP הודיעה על הפסקת ייצור הטאצ'פד הוא הפך ללהיט. המתחרות יכולות ללמוד מהמהלך הזה איך אפשר לנצח את האייפד

כמעט כל הטאבלטים מתקשים להתחרות באייפד והיצרניות מדווחות על מכירות נמוכות. מוטורולה דיווחה כי ה־Xoom, שהיה אמור להיות אחד הטאבלטים המובילים של אנדרואיד — עוד לפני שהחברה נרכשה על ידי גוגל, מכר פחות מחצי מיליון מכשירים ברבעון, לעומת למעלה מ־9 מיליון אייפדים שמכרה אפל.

 

ימים ספורים לפני ש־HP הודיעה על הפסקת ייצור הטאצ'פד שלה דווח כי בסט ביי האמריקאית לא הצליחה למכור מאות אלפי טאבלטים שנותרו במלאי, גם אחרי שהורידה את המחיר ב־50 דולר.

 

אבל דווקא אחרי ההודעה של HP נרשמה התנפלות המונית על הטאבלט, למרות שהקונים ידעו שמערכת ההפעלה לא תזכה לעדכונים ולא יהיו עוד אפליקציות חדשות. הסיבה לא צריכה להפתיע אף אחד: המחיר פשוט צנח ל־99 דולר.

 

במחיר כזה, הקונים לא עוצרים לרגע לחשוב, כי מה כבר יש להפסיד? עד עכשיו אפשר היה להשיג במחיר כזה רק טאבלטים של יצרנים סינים בלתי מוכרים ובאיכות מפוקפקת. 99 דולר? הטאצ'פד יותר זול מקורא אלקטרוני, יכול לתפקד בתור רדיו־אינטרנט או לצפייה בסרטים ברשת, ספר מתכונים אלקטרוני במטבח או אפילו צעצוע לילד.

 

HP נתנה לעצמה ולשוק שיעור בשיווק. מומחים אוהבים להסביר שאי אפשר להסתפק באסטרטגיית Me Too (גם אני) ולהיות דומים למוצרים אחרים בשוק, צריך למצוא בידול. אפל לא רק הקדימה את המתחרות בתחום הטאבלטים בכמה חודשים טובים, היא גם קבעה מחיר נמוך יחסית של 499 דולר למכשיר.

 

המתחרות הציעו מכשירים במחיר זהה או קרוב, בדרך כלל קצת יותר יקר. אבל אחרי שנים של מיצוב אפל כחברה שמוכרת מכשירים יקרים, זה פשוט לא מספיק. למה לקנות טאבלט של מוטורולה, סמסונג או HP במחיר דומה לזה של אפל, כשאפשר פשוט לקנות את האייפד?

 

רוב החברות חושבות שההבדלים במוצר ישכנעו את הקונים: אם הטאבלט שלהן כולל כרטיס זיכרון, חיבור USB רגיל או יציאת HDMI, הצרכנים יעדיפו אותו. אבל השורה התחתונה היא זאת שמעניינת את הלקוחות, כלומר — המחיר.

 

בסקר שנערך לאחרונה בארה"ב אמרו 95% מהנשאלים כי הם מתעניינים ברכישת אייפד. המשתתפים יכלו לבחור כמה דגמים במקביל ולמקום השני הגיע הטאצ'פד, עם 10% בלבד.

 

כדי לסגור את הפער הזה צריך למכור מכשיר זול יותר מהאייפד. זה הכל. החברות יכולות לספוג הפסדים כדי להשיג נתח שוק, ואולי בהמשך הן יוכלו להעלות את המחיר, או למצוא דרך לייצר דגמים זולים יותר, גם אם המשמעות היא ויתור על חלק מהתכונות.

 

נראה שהסתערות הצרכנים על הטאצ'פד לא תשנה את ההחלטה של HP, אבל המתחרות צריכות להפיק לקחים, אם הן רוצות לעקוף את הטאבלט של אפל.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x