$
אינטרנט

Blekko תנסה להחליף את האלגוריתמים של גוגל בחוכמה אנושית

מנוע החיפוש החדש יאפשר למשתמשים להגדיר קטגוריות וקבוצות של אתרים מוסמכים, ולצמצם את החיפוש לאתרים אלה בלבד, כדי שהמשתמשים לא ילכו לאיבוד בהצפת המידע שברשת

אבנר קשתן 16:4401.11.10
גוגל ביססה את מעמדה לאורך השנים כחברה עם האלגוריתמים החכמים ביותר לניתוח תוכן מאתרים והתאמת התוצאות לגולש, ולכן חברות הרוצות להתחרות בשוק החיפוש חייבות למצוא טריקים אחרים. חברת בלקו (Blekko) מנסה לעשות את זה באמצעות המגע האנושי: מנוע החיפוש החדשני, שפתח ביום א' את שעריו
לציבור, יאפשר לגולשים להגדיר קטגוריות, לצמצם חיפושים, ולעזור לגולשים אחרים להגיע למידע שהם מחפשים.

  

הרעיון של בלקו מתבסס על "סלאש-טגס" (Slashtags), תגיות המאפשרות לגולש לסנן את תוצאות חיפוש על פי קטגוריות, המסומנות על ידי לוכסן (slash). סינונים אלה מאפשרים לצמצם את החיפוש על פי נושא או תחום עניין. למשל, אם אחפש "איינשטיין /music", אקבל רק תוצאות הקשורות לאריק איינשטיין, ולא לאלברט איינשטיין. בשביל החיפוש ההפוך, אוכל לכתוב "איינשטיין /science". כל תגית כזו מגדירה לבלקו שלא לחפש במכלול האתרים באינטרנט, אלא רק באתרי התוכן שהוגדרו תחת התגית.

  

בלקו מציע למשתמש עשרות תגיות חיפוש מוכנות בנושאים שנים, החל ממוזיקה, מדע, רכב או פוליטיקה, וכלה בקפה, נעליים ופוקר. כל תגית כזו מגדירה עשרות אתרי תוכן באותו נושא הנערכות על ידי מנהלי התוכן של בלקו, וגולשים יכולים להציע אתרים מתאימים לתגיות הנושא הקיימות כדי להרחיב את הדיוק של אותה תגית, או להגדיר לעצמם תגיות פרטיות, כדוגמת "המועדפים שלי", ולקבל תוצאות חיפוש מותאמות אישית, רק מהאתרים הללו. בנוסף, בלקו מציעה מספר תגיות-עזר, המאפשרות למיין את התוצאות על פי תאריך או רלבנטיות ופעולות דומות.

  

בלקו עובדת על מנוע החיפוש שלה בשלוש השנים האחרונות, וגייסה עד כה כ-24 מיליון דולר ממשקיעים בולטים כגון מארק אנדריסן, מייסד נטסקייפ, ורון קונווי, מהמשקיעים הראשונים בטוויטר ופורסקוור. סיכוייה של בלקו להתחרות ברצינות בגוגל, או אפילו בבינג, הם די נמוכים, אך בשוק כמו מנועי חיפוש, כל רעיון רענן נוטה להעיר את התחרות - והשוק כולו מרוויח.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x