פייסבוק וגוגל משיקות שירותי קיצור כתובות
שירותי קיצור כתובות URL הפכו לפופולריים עם העלייה בשימוש בטוויטר, ועכשיו גם גוגל ופייסבוק נכנסות לתחום. השירות הפופולרי Bit.ly לא נשאר חייב - והודיע על שירות מיוחד למפרסמים
גוגל הודיעה אתמול (ב') על השקתו של שירות חדש, goo.gl, שמאפשר למשתמשים לקצר כתובות URL. לדבריה של גוגל, מדובר בשירות יציב ובטוח. פייסבוק השיקה גם היא שירות קיצור כתובות משלה, fb.me.
טוויטר. כמה מקצרי כתובות בולטים – כמו bit.ly ו-TinyURL, שהיה מהחלוצים בתחום – הפכו לאתרים פופולריים בזכות השירות; הם מסוגלים, בין השאר, לספק מידע על התנועה באתרים שאת כתובותיהם הם מקצרים.
שירותי קיצור כתובות הפכו לפופולריים לאחרונה, בעקבות העלייה בשימוש בשירות המיקרו-בלוגינג
גוגל ופייסבוק לא נכנסו ישירות לתחום: goo.gl (הסיומת היא הסיומת הכללית של גרינלנד) לא משמש עדיין כאתר עצמאי לקיצור כתובות, אלא זמין לשימוש בכמה שירותים מקובלים של גוגל, כמו סרגל הכלים שלה וכלי שיתוף ה-RSS שלה, Feedburner. השירות של פייסבוק, FB.me, זמין בעיקר בשירותים הסלולריים של הרשת החברתית, ונראה שהוא בשלבי מבחן בלבד.
שירות Bit.ly מיהר להודיע בתגובה על Bit.ly Pro המיועד למפרסמים, ומאפשר להם להתאים את הכתובות המקוצרות לשמם תוך מתן מידע לגולש על טיב האתר עוד קודם שילחץ על הקישור, כמו גם מספר האנשים שלחצו על הקישור, האתרים שמהם הגיעו ועוד.