ישראל מתחברת לכלכלה
 

טכנולוגי

מילון כלכליסט

מדריך יצירת משחקים veloci 
תגיות קשורות לכתבההגדירו נושאים למעקב
מניות קשורות לכתבה
    חדשות טכנולוגיות מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    איך לעשות משחקים

    במקום לשחק במשחקים שמישהו אחר בנה, אתם יכולים ליצור משחקים חדשים לגמרי. אספנו עבורכם כמה מערכות הכלים המובילות ליצירת משחקים. ממשחקי ירי פשוטים ועד לעולמות תלת-מימדיים ענקיים

    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    עבור גיימרים רבים, המשחקים הכיפים ביותר הם אלו שמתאגרים את היצירתיות שלהם - משחקים שמאפשרים להם לבנות או ליצור עולמות שלמים, או משחקים שאפשר להתקדם בהם ולסיים אותם במגוון דרכים שונות.



    משחקים כאלה אמנם קיימים בשפע, אבל ישנו גם ז'אנר של "משחקים" יצירתיים מסוג אחר - כאלה שמאפשרים ליצור משחקים חדשים לגמרי. אספנו עבורכם את כמה מערכות הכלים החינמיות המובילות ליצירת משחקים - החל ממשחקי יריות פשוטים בהשקעה של מספר דקות, וכלה בעולמות תלת ממדיים ענקיים, ללא שום נסיון מוקדם בתכנות או בגרפיקה.

     

    Klik & Play

     

    יצירת משחקים עם Klik & Play - ללא שום ידע או נסיון מוקדם
    יצירת משחקים עם Klik & Play - ללא שום ידע או נסיון מוקדם

    אי שם בשנות ה-90ֿ, Klik & Play היה אחד הכלים הפופולריים הראשונים ליצירת משחקים בתוך סביבת עבודה גרפית - ללא צורך בידע קודם בפיתוח תוכנה.

     

    זה אמנם לא הכלי הראשון שמאפשר ליצור משחקים מבלי לתכנת אותם לגמרי לבד, אבל ייחודו היה בפשטות השימוש בו. Klik & Play שווק כמשחק בפני עצמו, והוא מגיע עם ספריה גדולה של דמויות, אובייקטים, רקעים ואפקטים מיוחדים, שמתאימים לסוגי משחקים שונים, בהם לומדות, משחקי פלטפורמה ופעולה, משחקי הרפתקאות, משחקי מחשבה ועוד. הממשק לחיבור כל המרכיבים האלה לכדי משחק הוא גרפי לחלוטין, ולא מצריך שום ידע בתכנות או בפיתוח.

     

    למרות כל זאת, Klik & Play הוא לא כלי פשטני, ואפשר ליצור באמצעותו משחקים עשירים מסוגים מגוונים. אפילו 15 שנים אחרי (Klik & Play יצא בשנת 1995), הוא עדיין אחד מסביבות הפיתוח שהכי קל להכנס אליהן. חסרונו העיקרי נובע מנקודה זו בדיוק: הוא עדיין עובד ללא שום בעיה בחלונות XP, אבל הוא רחוק מלהיות מודרני, והדבר בולט מאוד בגרפיקה של האלמנטים שמגיעים איתו.

     

    Klik & Play הוא מוצר מסחרי, אבל החברה שפיתחה אותו שחררה גרסה ייעודית לבתי ספר שזהה ברובה לגרסה הרגילה, ושאותה אפשר להוריד בחינם. אם אתם מעדיפים גרסה מודרנית ומתקדמת יותר של Klik & Play, נסו את Multimedia Fusion 2, מאותה החברה, שעולה כ-120 דולר.

     

    להורדת Klik & Play for Schools

     

    אוסף מדריכי וידאו ל-Klik & Play

     

    Sploder

     

    עריכת משחקים בסיסית עם Sploder
    עריכת משחקים בסיסית עם Sploder
    ליצירה מהירה וקלה של משחקים פשוטים, Sploder הוא המקום הטוב ביותר. בפועל, לא מדובר למעשה בכלי ליצירת משחקים, על כל היתרונות והחסרונות שמשתמעים מכך. Sploder למעשה כולל שני משחקים מובנים - משחק פלטפורמות ומשחק יריות - וכן עורך שלבים עבור שני המשחקים האלה. עריכת משחקים ב-Sploder היא בעצם עריכה של שלבים עבור אחד מהמשחקים המובנים.

     

    האפשרויות, כאמור, בסיסיות ביותר - תוכלו לערוך את גבולות המפה, להוסיף אויבים, תחמושת לכלי הנשק, ומיני מכשולים, דלתות ומעברים סודיים, ולבדוק את המשחק תוך כדי היצירה. שימו לב שלא לפזר יותר מדי אויבים או לקמץ בהקצבת התחמושת - בדקו את המשחק לעיתים קרובות כדי לוודא שהוא לא הופך קשה מדי.

     

    Sploder לא מציע הרבה מעבר לכך. אי אפשר לשלוט במראה המשחק, בחוקים שלו, או במאפיינים של האלמנטים השונים - החופש היצירתי מוגבל מאוד, אבל אפשר ליצור משחק מהנה עם Sploder בתוך מספר דקות. את המשחקים שתצרו תוכלו בסוף להטמיע בבלוג או בעמוד הפרופיל שלכם, כמו סרטים מיוטיוב.

     

    אל Sploder

     

    Game Maker

     

    עריכה מתקדמת של אלמנטים במשחק בממשק ידידותי ופשוט, עם Game Maker
    עריכה מתקדמת של אלמנטים במשחק בממשק ידידותי ופשוט, עם Game Maker

    Game Maker הוא כלי פיתוח משחקים שהופיע לראשונה רק מספר שנים אחרי Klik & Play, וכבר אז היה מיועד להיות כלי עבודה רציני בהרבה. עכשיו הוא כבר נמצא בגרסה 7, ואפשר להוריד מהדורה חינמית שלו לשימוש פרטי.

     

    Game Maker מוגדר ככלי פיתוח משחקים לשימוש כללי - הוא לא מותאם ליצירת משחקים מאף ז'אנר מסויים, וכולל תכנים מוכנים מראש שמתאימים למגוון סוגי משחקים. כמו כל הכלים האחרים בסקירה זו, הוא מבוסס בעיקרו על ממשק של גרירה ושחרור, וכולל ספרייה בסיסית של אלמנטים מוכנים מראש לשימוש במשחק.

     

    תהליך בניית המשחק ב-Game Maker מתחלק לסעיפים ברורים כמו "חדרים", "תצוגות" ו-"אובייקטים", ו-Game Maker כולל הרבה אפשרויות ומשתנים מוכנים עבור המאפיינים השימושיים ביותר של כל אלמנט.

     

    למרות זאת, בניגוד ל-Klik & Play, הוא כולל פחות אלמנטים מוכנים מראש, ומציע הרבה יותר גמישות בפיתוח המשחק. Game Maker עצמו תומך במאפיינים ובהתנהגויות הבסיסיות שיהיו נחוצים כמעט בכל משחק - לדוגמה, לכל אובייקט במשחק אפשר לקבוע מהירות וכן לשלוט בו במהלך המשחק עם מקשי החצים - אך אין צורך להסתפק רק באפשרויות הקיימות.

     

    את התנהגות המשחק אפשר להרחיב לפי הצורך באמצעות GML, שפת הפיתוח המובנית של Game Maker. זה אמנם נוגד במידה מסוימת את הפואנטה של פיתוח משחק ללא ידע מוקדם בתכנות, אבל GML היא שפה קלה וידידודית הרבה יותר מאשר C או Java, שמשמשות בדרך כלל בפיתוח משחקים. מלבד זאת, אפילו עבור מי שכבר יש להם נסיון בסיסי בפיתוח תוכנה, השימוש ב-Game Maker לפיתוח משחקים יכול לחסוך אינספור שעות מתסכלות וארוכות של עבודת תשתית.

     

    אין פירוש הדבר ש-Game Maker הוא כלי למתכנתים בלבד. מי שלא זקוקים לתכונות או לאפשרויות נוספות מעבר למגוון הגדול והשימושי שכבר קיים יכולים ליצור עם Game Maker משחקים מקוריים, עשירים ומהנים מאוד בלי לכתוב שורת קוד אחת.

     

    את המשחקים שתצרו עם Game Maker אפשר להפעיל כתוכנות רגילות (בחלונות בלבד) או ישירות מתוך הדפדפן, אבל שימו לב שלהפעלת המשחקים בדפדפן יהיה על השחקנים להתקין תוסף ייעודי.

     

    להורדת Game Maker

     

    Shotgun Fun Fun הוא משחק זומבים פשוט למדי: כמה זמן תוכלו לשרוד מול מתקפות אינסופיות של זומבים עם 100,000 תרמילים לרובה הציד שלכם?

     

    עם Game Maker, אפשר ליצור משחקים ממגוון גדול של ז'אנרים. Ark 22 הוא משחק תפקידים שמושפע מאוד מהכותרים המוקדמים בסדרת זלדה, ושזכה בפרסים ותארי
    משחק זומבים פשוט למדי
    משחק זומבים פשוט למדי
    כבוד רבים.

     

    רשימת המשחקים באתר של GameMaker

     

    Adventure Game Studio

     

    Adventure Game Studio, או AGS בקיצור, דומה מאוד ל-Game Maker, אבל הוא מותאם במיוחד, מן הסתם, לפיתוח משחקי הרפתקאות. הכוונה היא לסוג משחקי ההרפתקאות שהיו פופולריים בשנות התשעים, בסגנון המשחקים של Sierra ובמיוחד Lucas Arts.

     

    כמו Game Maker, גם AGS מציע כלים מוכנים מראש שממלאים את רוב הצרכים שעולים בעת העבודה על המשחק, אבל AGS מציע יותר כלים שמתאימים במיוחד למשחקי הרפתקאות, והכלים הקיימים שלו מוכוונים יותר למטרה זו. ליצירת משחק הרפתקאות מסוג "Point-And-Click", לא תמצאו כלי קל ונוח יותר.

     

    אין זו בהכרח עדות ליכולתיו של AGS בהשוואה לכלים דומים כמו Game Maker, אבל נראה שלקהילת מפתחי האינדי יש אהדה מיוחדת ל-AGS, ומפתחים היפסטרים רבים יוצרים באמצעותו משחקים מקוריים, מיוחדים ובדרך כלל גם מהנים מאוד.

     

    להורדת AGS

     

    במשחק The Shivah, רבי של קהילה יהודית ענייה בניו-יורק זוכה בירושה גדולה כשחבר לשעבר בקהילה שלו נפטר, ויוצא לחקור את הפרשה

     

    Life of D. Duck II הוא משחק הרפתקאות הומוריסט שמלווה ברווז אנתרופומורפי בעולם מאוייר מוזר

     

    רשימת המשחקים באתר של AGS

     

    Unity

     

    כלים מתקדמים אך קלים לשימוש ל"ציור" של עולם תלת ממדי עשיר ב-Unity
    כלים מתקדמים אך קלים לשימוש ל"ציור" של עולם תלת ממדי עשיר ב-Unity
    Unity, מנוע מודרני למדי למשחקים תלת ממדיים שמגיע עם סביבת פיתוח מקיפה ומלאה, הוא כנראה כלי הפיתוח המתקדם והמקיף ביותר מהכלים שהזכרנו, ולו רק משום המורכבות הכרוכה ביצירת עולם תלת ממדי אמין. למרות זאת, כמו הכלים האחרים, Unity זמין להורדה בחינם - לפני כחודש, הגרסה הבסיסית של Unity הפכה לתוכנה חינמית, לשימוש ללא מטרות רווח, תחת חלונות או מקינטוש.

     

    ברמה הבסיסית, Unity מבוסס על ממשק גרירה ושחרור ועל כלים גרפיים לעריכה האלמנטים החשובים במשחק, בדיוק כמו הכלים האחרים. עם זאת, מכיוון ש-Unity יוצר עולמות משחק תלת ממדיים ולא רק דו-ממדיים, השימוש בו הופך מורכב ותובעני יותר.

     

    קהל היעד של Unity שונה מאוד מזה של AGS או Klik & Play. את המשחקים של Unity אפשר להפעיל בחלונות, במקינטוש, באייפון, ב-Wii ובקרוב גם ב-Xbox 360, ומפתחים מקבלים תמיכה בשילוב הדוק עם כלי פיתוח אחרים כמו Visual Studio ועם מערכות ניהול קוד כמו Subversion. כמובן, הרשיונות המסחריים של Unity גם עולים בהתאם, ומחירם מגיע לאלפי דולרים

     

    אבל מתקדם ועוצמתי ככל שיהיה, Unity אינו בלתי נגיש. מפתחים מתחילים וחסרי נסיון יכולים ליצור באמצעותו משחקים תלת ממדיים בקלות יחסית, הודות לכלים האינטואיטיביים במיוחד לבניית העולם. באמצעות מברשות שפועלות כמו המברשות בתוכנות דוגמת Photoshop או Painter, אפשר פשוט "לצייר" את תוואי השטח והמבנים ולאחר מכן "לצבוע" על גביהם את הטקסטורות בשכבות, ללא שום צורך בנסיון קודם בגרפיקה תלת ממדית.

     

    אוסף מדריכי וידאו ל-Unity

     

    להורדת Unity

     

    Off-Road Velociraptor Safari, באתר המשחקים Blurst
    Off-Road Velociraptor Safari, באתר המשחקים Blurst

    Blurst הוא אתר משחקים מקוונים שמעלה משחק מקורי חדש שפותח באמצעות Unity מדי שמונה חודשים

    http://blurst.com/

     

    Quest for R2D2 - משחק מקוון באתר של לגו, מהסדרה המצליחה של משחקי מלחמת הכוכבים

     

    WolfQuest, כפי ששמו מרמז, מלווה את חייו של זאב בפארק ילוסטון בארה"ב

     

    רשימת המשחקים באתר של Unity

     

    מידע נוסף

     

    רשימת כלים ליצירת משחקים באתר GameDiscovery

     

    GamaSutra - פורטל פופולרי למפתחי משחקים

     

    Video Game Music Archive - ארכיון מוסיקה לשימוש במשחקי וידאו

     


    12 תגובות ל ”איך לעשות משחקים“

    (12 תגובות)
     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות