$
חדשות טכנולוגיה

שירות חדש של הוט יהפוך את הממיר לקונסולת משחקים

השירות החדש ייפתח בשלב ראשון לפיילוט בקרב 1,000 לקוחות במהלך אוגוסט, וההשקה הרשמית צפויה לתחילת 2010. השירות מבוסס על הטכנולוגיה של הסטארט-אפ הישראלי Playcast

גילעד נס 12:5020.07.09

בתחילת 2010 תאפשר הוט להזמין משחקי וידיאו באמצעות הממיר ולשחק בהם בטלוויזיה. המשחקים יהיו כותרים פופולריים בעלי גרפיקה עשירה הנמכרים בחנויות, ובהם משחקים שיצאו בשנה האחרונה. ההזמנה תהיה לפי מודל ה־VOD: הלקוח יבחר את המשחק מתוך תפריט, ויוכל בתוך שניות להתחיל לשחק בו. מחירו של השירות עדיין לא נקבע, אך בחברה מעריכים שבדומה למודל ה־VOD, הוא יכלול תשלום חודשי קבוע שיאפשר לשחק בחלק מהמשחקים ללא הגבלה, בתוספת תשלום עבור כמה משחקים פופולריים. בעוד כשבועיים יחל פיילוט של השירות החדש, שבו ישתתפו כאלף לקוחות הוט באזור המרכז.

 

עד כה חתמה הוט על חוזים לאספקת משחקים עם החברות דיסני, אקטיויז'ן, DDI ו־LucasArts, ובעתיד עשויים להיכלל בשירות כותרים של חברות נוספות, כגון Electronic Arts, Take 2 וסגה. השירות יהיה זמין אך ורק לכ־750 אלף לקוחות הוט המצוידים בממירים דיגיטליים, ולא לכ־165 אלף מנויי החברה שעדיין משתמשים בממירים אנלוגיים. החברה תספק שלט ייעודי (ג'ויסטיק) שיתחבר לממיר בחיבור USB, אך לפי הוט, המנוי יוכל להשתמש בכל ג'ויסטיק מבוסס USB, ובעתיד אף בשלט אלחוטי. חוץ מקבלת השלט, לא יידרש המנוי להזמין עוד ציוד כדי להשתמש בפלטפורמת המשחקים. בעצם, ייתכן שממשק ה־USB יאפשר לחבר לממיר אמצעי שליטה דוגמת הגיטרה מהמשחק גיטר הירו. עם זאת, העובדה שבממיר יש יציאת USB בודדת מגבילה את המנוי לשחקן אחד לכל ממיר.

  

משחקי וידיאו ב-VOD. ערוץ המשחקים החדש של הוט משחקי וידיאו ב-VOD. ערוץ המשחקים החדש של הוט

 

הפטנט ישראלי

 

השירות של הוט הוא הראשון מסוגו בעולם, והוא מוצע באמצעות הטכנולוגיה של הסטארט־אפ הישראלי Playcast. פלייקאסט נוסדה ב־2006 בידי גיא דה־בר ונתן פטרפרוינד. השירות של פלייקאסט הוא מעין שרת VOD למשחקי מחשב, המיועד לחברות הטלוויזיה בכבלים, ומאפשר להן להציע משחקים אטרקטיביים יותר מאלו המוצעים כיום בערוצי המשחקים שלהן. לפני כשנה הצטרף לחברה אלון שטרוזמן, לשעבר סמנכ"ל התוכן של הוט, והוא מקדם את עסקיה של פלייקאסט בחו"ל. החברה גייסה עד כה כ־2.6 מיליון דולר מחממת קסניה, המדען הראשי, מרוטל.קום, מקבוצת ח.מר ומעוד משקיעים. קסניה מחזיקה בכ־33% ממניות החברה.

 

המשחק מתנהל כולו על גבי שרתי חברת הכבלים, אך כדי למנוע פגיעה באיכות המשחק ובמהירותו, ללקוח בבית משוגר רק המידע שנועד "לצייר" את השינויים בתמונה על גבי המסך. פעולות השחקן המבוצעות באמצעות הג'ויסטיק או שלט הכבלים מועברות על גבי רשת הכבלים לשרתים, וחוזר חלילה. השחקן גם יכול לעצור את המשחק ולחזור אליו מאוחר יותר, ובעתיד יתאפשרו גם משחקים מרובי משתתפים ברשת - הן משחקים המיועדים אך ורק ללקוחות הרשת של הוט, והן משחקים מרובי משתתפים המערבים לקוחות של החברה וגולשים ברשת האינטרנט.

 

במקום ג'טיקס, אינדיאנה ג'ונס

 

המשחקים שיופיעו בתחילה בתפריטי השירות יהיו משחקי מחשב, ובהם משחקי האנימציה Lego Indiana Jones ו־Lego StarWars, ומשחק המירוץ סוניק. בעתיד מתכוונים ב־הוט להוסיף גם משחקי קונסולות שכיום זמינים רק למכונות, כגון פלייסטיישן ו־Xbox. בהכנסות מהשירות - בין אם יגיעו מהמינוי החודשי לערוץ המשחקים ובין אם יגיעו מתשלומים שיתקבלו פר משחק - יתחלקו הוט, הסטארט־אפ פלייקאסט וחברות ההפצה של המשחקים.

 

כיום, ערב השקת הפיילוט, מדווחים בהוט על כ־100 אלף משתמשים בשירותי המשחקים הקיימים, שבהם כ־25 משחקים בעלי גרפיקה בסיסית. רוב המשחקים מבוססים על תוכניות בערוצי הוט לפעוטות, ג'טיקס וניקלודיאון. לדברי סמנכ"לית השיווק של הוט, דינה נבות, מחקרים שערכה החברה העלו שכ־45% מהישראלים משחקים במשחקי מחשב, וידיאו או משחקים בממירי הטלוויזיה. ב־14.3% מבתי האב בישראל יש לפחות קונסולת משחקים אחת.

 

פלייקאסט איננה החברה היחידה שמציעה טכנולוגיה להרצת משחקי וידיאו עתירי גרפיקה שאינם מאוחסנים על גבי מחשב המשתמש, אלא על גבי שרת רחוק. מוקדם יותר השנה הכריז הסטארט־אפ האמריקאי OnLive כי יחל בקרוב לספק שירות כזה, ומאז הכריזו על שירותים דומים הסטארט־אפים האמריקאיים Gaikai ו־Otoy. אולם הללו מכוונים את שירותיהם בעיקר לשחקני המשחקים באמצעות המחשב האישי, ומעוניינים לשחק במשחקים עתירי גרפיקה המאוחסנים באינטרנט. פלייקאסט נסמכת על רשת התקשורת של הכבלים, כלומר רשת תקשורת ייעודית המחברת בין מנוי הכבלים ישירות לשרתיה ושחברת הכבלים יכולה לשלוט על מהירותה, בעוד שרשת האינטרנט הציבורית, שעליה נסמכות החברות האחרות, עלולה לסבול לעתים מאטיות.

 

בהכנת הכתבה השתתף אמיר טייג

בטל שלח
    לכל התגובות
    x