מעבר לקשת בענן
שרה בטאליה מעצבת תיקים צבעוניים למותק הקלאסי פרגאמו
שיתופי פעולה נהפכו לעניין שבשגרה בעולם האופנה, ופעמים רבות זוהי דרכו של מותג ותיק ומכובד לרענן ולחדש את תדמיתו בלי לפגוע בקו המרכזי שלו. גם בפרגאמו אין זו הפעם הראשונה: לדברי ג'יימס פרגאמו, נכדו של סלווטורה והמנהל העסקי של תחום אבזרי העור, סבו נהג לשתף פעולה עם ארטיזנים מומחים מתחומים שונים. כך, למשל, הלוגו של המותג עוצב על ידי האמן לוצ'יו ונה ב־1930. בשנה שעברה בחרו בפרגאמו לשתף פעולה עם מעצב הנעליים יליד קולומביה אדגרדו אוסוריו, המוכר כמעצב המותג המצליח אקוואזורה. לדברי פרגאמו, שיתופי הפעולה הם אמצעי להפתיע ולרגש את הלקוחות, במיוחד לנוכח השינויים בתעשיית האופנה בשנים האחרונות והלחץ הגדול המופעל על המעצבים.