$
פנאי

"מעצבים לא שורדים פה, וחבל"

ספי גולן וירון דנוך מייסדי ירידי טי מרקט ודרס קוד, שכרו מבנה מגניב בשוק הכרמל והפכו אותו לבית שבו בכל שבוע יציגו וימכרו מעצבים אחרים

מורן לונדון 08:5403.03.15

סף הגירוי של הצרכן הממוצע נמצא כל הזמן במגמת עלייה, ואנשי שיווק ויזמים שוברים תדיר את הראש בניסיון לפצח את השוס הבא שימשוך אותנו לחנויות. מבצעים והצעות מיוחדות זה כבר בנאלי מדי, והגירוי החדש שאנחנו מחפשים נמצא דווקא באינטלקט ובייחוד.

 

ספי גולן וירון דנוך, יזמים סדרתיים של אירועי מכירות גדולים, הבינו זאת והקימו את Pop House - בית לחנויות פופ־אפ שיתחלפו אחת לשבוע ויציעו מוצרים מתחומי האופנה, האמנות והמוזיקה. אל המשכן הקבוע הזה, בית בן שתי קומות בגודל 650 מ"ר בשוק הכרמל (רבי מאיר 38 תל אביב) ששכרו ועיצבו באווירה היפסטרית מדליקה, יגיע הקהל הקבוע שלהם, שמלווה אותם בשני אירועי המכירות שהם עורכים כמעט עשור: טי מרקט ואחיו היוקרתי דרס קוד.

 

גולן ודנוך (בני 41) מתל אביב הם חברי ילדות מרחובות. כשעברו לעיר הגדולה הם נמשכו דווקא לחיי הלילה והיו לבעלי מועדונים כמו ברזילי ותמר'ז. כשראו סביבם מעצבים צעירים נאבקים כדי להתברג בשוק המקומי הם החליטו להרים את הכפפה, וב־2005 הקימו את יריד הטי שירטס טי מרקט, שמתקיים עד היום שלוש פעמים בשנה ומושך אליו אלפי קונים. "זה התחיל במקרה", מספר דנוך, "מכרות שלנו עיצבו טי שירטס וראינו מהצד את הקושי שלהן למכור ולשווק, וכך נולד הרעיון".

 

שמלה של אורן דר שמלה של אורן דר צילום: שי יחזקל

 

לאחר ההצלחה של הטי מרקט, שמציע בעיקר טי שירטס ופונה לקהל צעיר, החליטו השניים לקיים יריד נוסף, שייתן במה למעצבים ישראלים במחירים גבוהים יותר, וכך הגיח לעולם ב־2009 יריד הדרס קוד. "אם לטי מרקט מגיעים הרבה צעירים, תיכוניסטים והיפסטרים, אז לדרס קוד מגיע קהל בוגר יותר. אפילו שרי אריסון היתה אצלנו", אומר דנוך.

 

במתחם ה־Pop House, שפתח את שעריו אתמול בהשקעה של כ־2 מיליון שקל, יציגו בשבוע הראשון 25 דוכנים של מותגים אורבניים וצעירים כמו צ'ופ שופ, גואפה, אורן דר, גל ברש, סלון ברלין, Blueberry ו־Sack Pack. בקומה השנייה יהיו חנות בגדי וינטג' וחנות תחפושות מיוחדות לפורים.

 

ה־Pop House מציע למעצבים צעירים להקים חנות זמנית במחיר נוח ולהיחשף לקהל שגולן וחנוך כבר מיומנים בלמשוך. "למעצבים הישראלים קשה להתקיים בשוק", אומר גולן, "לרוב הם לא יצליחו להחזיק חנות משלהם וישווקו את המוצרים שלהם דרך חנויות בוטיק. באופן הזה כמעט אין להם ממשק עם הצרכן הסופי. ב־Pop House הם יוכלו להכיר את הלקוחות שלהם, ובנוסף להיחשף ללקוחות שיגיעו לפופ־אפים הנוספים שיהיו פה - מעבר לכך שהם לא צריכים להתחייב

לשכירות, ארנונה, עובדים וכו'".

 

המחיר עבור שכירות לשבוע של חנות קטנה במתחם, בגודל של 2–8 מ"ר, הוא כ־1,000–2,000 שקל. "הרבה מעצבים לא שורדים בגלל עלויות גבוהות, וחבל. מעבר למחיר הנוח, יש לנו גם ניסיון ואנחנו מלווים ומדריכים אותם", אומר גולן.

מעבר לאופנה, השניים מבטיחים לגעת בקשת רחבה של תחומים. באמצע מרץ, למשל, מתוכננת במתחם תצוגת יצירות אמנות למכירה. "הרעיון היה להקים חלל מודולרי שישתנה כל הזמן לפי הלך הרוח של הקהל ולפי מוכרים שירצו לשכור בו שטח", אומר גולן, "אנחנו אמנם מזוהים עם ירידי אופנה, אבל מעוניינים לתת למקום אופי של מרכז תרבות ועיצוב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x