$
אופנה

טריפ של אופנה

חגית גרינברג וטל אופיר הגשימו חלום כשהחלו לנדוד ברחבי הארץ ולמכור בגדי מעצבים מתוך קרוואן שעיצבו בעצמן. הן מגיעות לאן שהלקוחות שלהן מבקשות, ומציעות גם קפה, משחקים לילדים וייעוץ שוטף בוואטסאפ

יעל סובינסקי 09:1028.09.14

"אנחנו מתחילות כל יום עבודה בהקמת הבוטיק, עם מכנסיים קצרים ונעליים סגורות. רק כשמתחילה המכירה אנחנו עוברות לשמלה ושפתון", צוחקות חגית גרינברג וטל אופיר, בנות 31, בנות זוג והבעלים של Boutique Nomade (בעברית: בוטיק נווד). הבוטיק, חנות של בגדי מעצבים ישראלים ופריטי וינטג' מאירופה, מתהדר בקונספט ייחודי ושובב: הוא הוקם בקרוואן שנודד ברחבי הארץ.

  

טל אופיר (מימין) וחגית גרינברג בקרוואן. "להתאים בגדים לקהל" טל אופיר (מימין) וחגית גרינברג בקרוואן. "להתאים בגדים לקהל" צילום: נמרוד גליקמן

 

לפני פחות מחודש יצאו גרינברג ואופיר לדרך בפעם הראשונה, במושב חגלה שבעמק חפר. במהלך היומיים שבהן חנה הבוטיק במקום הגיעו אליו עשרות נשים. "הודענו על המכירה שבוע מראש בדף הפייסבוק שלנו", מספרת גרינברג, "חברנו לבעלת בית קפה במקום, כי חשבנו למכור ללקוחות שלה. פתאום בית הקפה התמלא דווקא בלקוחות שלנו".

 

מאז הבשורה עברה מפה לאוזן, וכיום הן מקבלות פניות מנשים ברחבי הארץ שמבקשות שהבוטיק הנודד יגיע גם אליהן; לרוב הן נשים בגילי 30–50, חובבות אסתטיקה ואופנה שגרות מחוץ לאזור המרכז ואין להן זמן לנסוע לתל אביב. "אנחנו נותנות צ'אנס לכל מקום", הן אומרות, "הלקוחות פונות אלינו ואנחנו מגיעות. לפני זה אנחנו עושות איתן תחקיר, מבררות על הקהל הפוטנציאלי, כמה כסף הוא מוכן להוציא, חושבות יחד איך ולמי מפיצים. פנתה אלינו מישהי וביקשה שנבוא לכפר הרא"ה. משום שזה יישוב דתי, נתאים את הבגדים לקהל".

 

על הקולבים שלהן יש פריטים של BoBo, פסים ונקודות, Ulla, Note ומעצבים ישראלים נוספים, לצד בגדי וינטג' מפריז ומוורשה במחירים שבין 30 ל־300 שקל. "כמעצבת אני יודעת כמה קשה להיכנס לחנויות, ולכן אנחנו רוצות לתת במה למעצבים צעירים", אומרת אופיר. "אנחנו לא שוק אלא בוטיק בגדי מעצבים ישראלים, ולמרות זאת אנחנו מנסות לספק טווח מחירים הגיוני. בגדי הווינטג' הם האפשרות הזולה יותר, אבל מצד שני אם מעצבת רוצה למכור אצלנו שמלה ב־690 שקל אני אומרת לה שזה לא מתאים".

 

"יש גם בגדים במידות גדולות. אין מצב שמישהי תיכנס ולא תמצא משהו שיתאים לה", מוסיפה גרינברג.

 

בנו, אספו ושיפצו

כשהכירו, לפני שנתיים, גרינברג סיפרה לאופיר על החלום שלה להקים קרוואן אופנתי נודד - ומצאה לא רק את בת הזוג האידיאלית לחיים, אלא גם להגשמת החלום. "הראיתי לה סקיצות שעשיתי במהלך לימודי עיצוב תעשייתי בבצלאל, למתקנים קהילתיים להחלפת בגדים. אחד המתקנים שתכננתי היה אוטובוס", מספרת אופיר.

  

טל אופיר (מימין) וחגית גרינברג בקרוואן טל אופיר (מימין) וחגית גרינברג בקרוואן צילום: נמרוד גליקמן

 

מכאן נותר רק לצאת לדרך: מחקר מעמיק, בחינה של קרוואנים ועגלות, סקיצה ויצירת קשר עם חברה שמתמחה בקרוואנים לפי הזמנה אישית, שיצרה את כל התשתית. את העיצוב הפנימי, המיתוג והאבזור עשתה אופיר במו ידיה עם פריטים שבנתה, אספה ושיפצה, עד שהגיעה לתוצאה מעוצבת, אסתטית ובאווירה צרפתית - הכל בהשקעה של 150 אלף שקל.

 

"בדצמבר 2013 היה ברור לנו שהחלום עומד להתגשם, והתחלנו לבנות מאגר לקוחות בניסיון ליצור קהל קבוע משלנו", מספרת גרינברג, "פתחנו דף פייסבוק אבל לא דיברנו באופן מפורש על מה שאנחנו הולכות לעשות. במקביל, קיימנו מכירות אינטימיות של בגדי מעצבים ופריטי וינטג' במקומות שונים. ברגע שחשפנו את התוצאה הסופית התחלנו לקבל המון פניות ממעצבים ומבנות שמבקשות שנגיע גם ליישוב שלהן".

 

כשהן נשאלות אם גם גברים יזכו לפינה משלהם, גרינברג צוחקת ועונה בביטחון: "תמיד שואלים אותנו על זה, כאילו גברים באמת ינהרו לפה. האשה היא זו שתמיד מחפשת להם בגדים".

 

לא רק חנות

 

ובאמת, החוויה מכוונת כולה לנשים: עם אביזרים צבעוניים ומשלימים, עם פינת Petite Nomade (נווד קטן) שמיועדת להפעלה של הילדים ומפנה את האם לקצת קניות, עם שולחן בחוץ שמזמין לשבת, ועם גרינברג, שמשאירה אצל הלקוחות את מספר הטלפון שלה וממשיכה להתכתב איתן בוואטסאפ גם אחרי העבודה על תלבושות והתאמת בגדים.

 

"חלק מהעניין הוא האירוח, ותמיד מצחיק אותי לראות את הווייב הקבוצתי", אומרת גרינברג, "יש אצלנו אווירה של מפגש, הבנות באות ויושבות יחד בחוץ, שותות ומדברות, ויש אחת שמודדת בפנים בשביל כולן. אנחנו לא מפספסות אף אחת שנכנסת, נותנות יחס אישי ולפעמים גם משכנעות לקוחה לא לקנות פריט מסוים כי הוא לא מתאים לה. זה הרבה מעבר לחנות".

 

אופיר, שלדבריה "לא מוכנה למכור בגדים", עסוקה בזמן המכירות בתיאום המכירות ביישובים הבאים, וגם בטיפול טכני בבעיות לא צפויות, כמו מערכת החשמל שמפסיקה לעבוד. "הקונספט הזה לא מתאים לבעלי לב חלש", היא צוחקת.

 

המכירה הבאה שלהן תתקיים ב־2 באוקטובר בטל שחר שבאזור בית שמש. בינתיים היומן שלהן מתמלא בנסיעות לרחבי הארץ בחודשים הבאים. "המטרה שלנו היא להגיע ל־4–5 ימי פעילות בשבוע, ולא רק בסופי שבוע", הן אומרות, "והחלום שלנו הוא להשיק יום אחד יריד ניידים - עם בוטיק פרחים נודד, בית קפה נייד ועוד, כולם באותה רוח. כמו קרקס גדול באמצע שומקום".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x