$
אופנה

איפה קונים בגדי וינטג'

גם בתקופה של משבר כלכלי אפשר לרכוש בגדים של מעצבי על. "כלכליסט" מציג את חנויות היד השנייה שמוכרות פראדה וגוצ'י לצד אביזרי רטרו ייחודיים

הדס שואף 09:1904.11.08

בגדי יד שנייה הם כבר מספר שנים שחקן מרכזי באופנה העולמית במקביל לשוק האופנה הקונבנציונלי. הסיבות למשיכה של רבים לפריטים נדירים אלו הן מגוונות: נוסטלגיה, ייחודיות כאמירה אופנתית, איכות הבדים והתפירה, שילוב של עדכניות ואותנטיות, צבעוניות העולה על המצוי כיום ואספנות הוט קוטור. גם העובדה שסלבריטאים בינלאומיים אימצו את הטרנד לא מזיקה.

 

ג'וליה רוברטס לבשה שמלת וינטג' של המעצב ולנטינו בטקס האוסקר של שנת 2001; קייט מוס ידועה כמי שאוספת פריטי וינטג' ספציפיים, דוגמת שמלות של בית האופנה המיתולוגי אוזי קלארק; ועוד רבות אחרות ידועות באהבתן זו: ברברה סטרייסנד, וינונה ריידר, דרו ברימור, שרון סטון, ניקול קידמן ועוד.

 

מלבד המשיכה האסתטית לבגדי יד שנייה קיימת גם אג'נדה אקולוגית חברתית המקדמת את השימוש בבגדים משומשים, בשל המיחזור והפחתת השימוש במקורות אנרגיה. בהקשר זה התפתח טרנד נוסף, "עיצוב מחדש" (דה קונסטרוקציה) של בגדי וינטג' והענקת חיים חדשים לבגד. כך בעצם הופכים בגד ישן לחדש ועדיין משמרים את המראה הייחודי שלו.

 

 

בגדים מחנויות יד שנייה. אפשר להרכיב מערכת לבוש ייחודית בלי להוציא ממון רב בגדים מחנויות יד שנייה. אפשר להרכיב מערכת לבוש ייחודית בלי להוציא ממון רב צלם: דן לב

 

כדי לדעת היכן לחפש יש להבחין בין ענתיקה, וינטג', רטרו ובגדים מודרניים יד שנייה. ההבדל נוגע לגילו של הפריט ולטיבו. בגדי ענתיקה הם בני מאה שנה ויותר. אם הבגד איכותי במקורו ונשמר היטב, ערכו גבוה ממש כמו חפצים עתיקים אחרים. אחריהם באים בגדי הווינטג' בני 40–100 שנה - בגדים מלפני שנות השבעים. חדשים יותר הם בגדי הרטרו בני 20–40 שנה, והאחרונים הם פשוט בגדים עכשוויים ומודרניים מעונות קודמות.

 

לא כל פריט ישן נהפך מיד לבגד מבוקש, אלא רק אלו החוזרים להיות טרנדיים ואיכותם גבוהה. עם זאת, אפשר להרכיב מערכות לבוש ייחודיות עם אמירה אישית ונגיעה נוסטלגית בלי להוציא ממון רב. וכן, טאץ' וינטג' קטן, כגון סיכה בשָל, צעיף או משקפיים, יכול לשנות את המראה כולו ולהעיד על טעם טוב ומתוחכם.

 

חנויות יד שנייה נפתחות כל הזמן, והאחרונה היא קושקה וינטג', שנפתחה לפני כחודש ברחוב לילינבלום פינת היכל התלמוד. בחנות יש בגדים איכותיים מהארץ ומהעולם, ומדי שישי נערך בה הפנינג הכולל אלכוהול, מוזיקה ומכירות מיוחדות. להלן סקירת עשר החנויות הנבחרות.

 

רק שנייה

 

ותק: חמש שנים. מה בחנות: בגדים, חפצים, רהיטים קטנים, חפצי אספנות אופנה של היום ושל פעם. מתמחים בתקופת קום המדינה. קהל יעד: בעיקר נשים. לגברים מוצעים ז'קטים וג'ינסים בחורף. גילאי 17–80. מותגים: קלווין קליין, ליז קלייבורן, יובל רביד והרבה שמלות תוצרת ישראל מלפני קום המדינה. מקור הבגדים: משום שהם עוסקים גם בפינוי בתים הם מגלים אוספים רבים, סיורים בארץ ובחו"ל. ייחוד: חנות שבה מבחר רב, מסודרת כבוטיק איכותי. אפשר למצוא בה גם בגדי היריון ובגדים לחתונה. מחירים: בגדים 5–250 שקל. שמלות חתונה ופריטים מיוחדים יקרים יותר. מכירות: קיים מועדון VIP עם הפתעות ואירועים, גלגל הפתעות וכן אייטמים במכירה מיוחדת. כתובת: הביל"ויים 22, גדרה.

 

סטוקX

 

ותק: חמש שנים. מה בחנות: בעיקר מותגי־על ואוסף נרחב של נעליים ותיקים. קהל יעד: נשים. גילאי 17–70. מותגים: דולצ'ה וגבאנה, פראדה, גוצ'י, ג'ימי צ'ו. מקור הבגדים: נשים אמידות וחנויות. ייחוד: דגמים עדכניים אשר כמעט לא נלבשו. מחירים: 200–2,500 שקל. מכירות: אין מועדים מדויקים. כתובת: אבא אחימאיר 17, קומת חניון, מרכז שוסטר רמת אביב.

 

ויקטוריה

 

ותק: שנה. מה בחנות: וינטג', רטרו, שאנטי, חליפות ושמלות חתונה, תחפושות, בגדי תיאטרון ואקססוריז. קהל יעד: גברים, נשים וילדים. גילאי 16-82. מותגים: אוסקר דה לרנטה, דונה קארן, ורסצ'ה ועוד. מקור הבגדים: שוקי פשפשים שאהובים על בעלת החנות ואוספים של אנשים פרטיים. ייחוד: ויקטוריה, בעלת החנות, למדה עיצוב אופנה, תכשיטנות ועוד. היא אוהבת לעשות סטיילינג לכל דורש ולנטוע בקונים אומץ ללבוש סגנון חדש. מחירים: 5–200 שקל. מכירות: לפני החגים מכירות מיוחדות. כתובת: אזור תעשייה שילת, מודיעין (ליד מסעדת תיתורה).

 

אדרת

 

ותק: 4.5 שנים. מה בחנות: וינטג', רטרו ובגדים מעונות קודמות. בגדי ילדים - רק וינטג'. נעליים, אקססוריז ותכשיטים, ובחורף מבחר מעילים גדול. קהל יעד: גברים, נשים וילדים, גילאי 14–50. מותגים: מכריסטיאן דיור ועד משכית, מיו מיו ועוד. מקור הבגדים: עיזבונות של אנשים ושיטוטים בברלין, ברצלונה, בנגקוק וניו יורק. ייחוד: יש גם בגדים עכשוויים בתחלופה גבוהה ובמחירים נמוכים. מחירים: 15–300 שקל. מכירות: פעמיים בשנה הכל בעשרה שקלים. כתובת: בוגרשוב 53, תל אביב.

 

שנייה בכיכר

 

ותק: חודשיים. מה בחנות: בעיקר מותגי־על מחו"ל, וינטג', רטרו, בגדים כמעט חדשים מהעונה הקודמת, תיקים, נעליים ואקססוריז. קהל יעד: נשים, גברים לפי בקשות מיוחדות, וילדות. גילאי 19–65. מותגים: הרמס, כריסטיאן דיור, ג'ון גליאנו, פראדה ועוד. מקור הבגדים: אוספים של נשים מהארץ וסיורים בחו"ל, בעיקר בגרמניה, ברומא ובצרפת. ייחוד: המיקום בלב כיכר המדינה וכן תמהיל של מותגים מכל העולם, כולל פריטי וינטג' נדירים. מחירים: 75–5,000 שקל. מכירות: טרום סוף עונה וסוף עונה. כתובת: ה' באייר 22, קומה מינוס 1, כיכר המדינה תל אביב.

 

צ'אי בוטיק יד שנייה

 

ותק: שלוש שנים. מה בחנות: וינטג', רטרו, מותגים עכשוויים, תיקים, תכשיטים, נעליים ואקססוריז. קהל יעד: נשים ומעט גברים (בקרוב יותר). גילאי 18–80. מותגים: דורין פרנקפורט, הגרה, הרבה פריטים של H&M, דונה קארן, סוניה ראקל ועוד. מקור הבגדים: לונדון וישראל. ייחוד: המקום נראה כמו בוטיק מסודר - כל הבגדים תלויים ומקופלים לפי צבעים, הכל במצב מצוין ונראה כחדש. נוסף על כך ישנו סלון שאפשר לבלות בו שעות. מחירים: 10–500 שקל. מכירות: סוף עונה ב־20 שקל. כתובת: זרחין 3, אזור תעשייה רעננה.

 

פרפל פאפי דוג

 

ותק: חמישה חודשים. מה בחנות: מבחר מדוקדק של פריטי וינטג' עד שנות השמונים ופרטים משלימים כגון כובעים, נעליים, תיקים, חגורות, מטפחות ועוד. קהל יעד: נשים וגברים. גילאי 12–70. מותגים: פראדה, אסקדה, כריסטיאן דיור ועוד. מקור הבגדים: ישראל. ייחוד: בעלת החנות היא גם המוכרת, כך שכל תשומת הלב והאהבה שלה לווינטג' עוברים בצורה מושלמת ללקוח. נוסף על כך, הנכנסים ירגישו שחזרו בזמן כמה עשורים, הודות לעיצוב ולאווירה של שנות השמונים ומטה. מחירים: 10–180 שקל. מכירות: הנחות ללקוחות VIP, כרטיסיית רכישות, רשימת המתנה לפריטים מבוקשים ועוד. כתובת: דיזנגוף סנטר, קומה שנייה, בפסאז' ליד פיצה עגבניה.

 

מש - ניו וינטג'

 

ותק: שנה וחצי. מה בחנות: פריטי וינטג' שנאספו בשווקים בחו"ל ובארץ ועוברים שדרוג וטיפול מחדש, אקססוריז ובגדים של המותג מש, בעיצוב בעלת החנות ענבל רביב. קהל יעד: נשים. גילאי 16–80. מותגים: מותגים ידועים בעיקר באקססוריז, כגון משקפי שמש של איב סאן לורן ותיקים של פראדה. מקור הבגדים: הונג קונג, פראג, לוס אנג'לס, פריז ולונדון. ייחוד: כל הבגדים מחו"ל, למעט המותג של רביב. הבגדים עוברים ניקוי, ואז מעוצבים מחדש ונתפרות עליהם תוספות. נוסף על כך, אפשר למצוא טי שירטס ואקססוריז מיוחדים מהמזרח. מחירים: 50–1,200 שקל. מכירות: לא במועדים קבועים. בקרוב השקה מחודשת של החנות בעקבות שינוי הקונספט. כתובת: דיזנגוף סנטר, בקומה מעל כלי זמר.

 

אובססיה

 

ותק: 20 שנה. מה בחנות: וינטג' ורטרו, תיקים, נעליים, חגורות, כפפות ועוד. קהל יעד: גברים ונשים. גילאי 17–60.

מותגים: יש הרבה, אך לא מוקדשת לכך חשיבות. מקור הבגדים: בעיקר אירופה וישראל. ייחוד: משנים ומקצרים לפי רצון הלקוח. הם גם היו החלוצים שזיהו את הטרנד, והחלו בגלל החשיבה האקולוגית אף שהדבר לא היה מקובל אז בארץ. מחירים: 40–600 שקל. מכירות: אין. כתובת: גאולה 45, תל אביב.

 

Galerie parisienne

ותק: חצי שנה. מה בחנות: פריטי וינטג' אירופי בלבד, נעליים, תיקים, אקססוריז, תמונות וכרזות עתיקות וחפצים לבית. קהל יעד: נשים וגברים. גילאי 20–40. מותגים: פראדה, הוגו בוס, פייר קרדן, כריסטיאן דיור ועוד. מקור הבגדים: אירופה, בעיקר צרפת ואיטליה. ייחוד: מתמחים אך ורק בפריטים שנתפרו באירופה עם אוסף מדויק ומוקפד שמעדיף איכות על כמות. מחירים: בגדים - 50–390 שקל. מכירות: פעם בחודש מכירת ערב ללקוחות קבועים. כתובת: פרישמן 86, תל אביב.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x