הרובוט בדלת: משלוחי מזון רובוטיים ראשונים הושקו בוושינגטון וקליפורניה
סטארט-אפ שהוקם על ידי שניים ממייסדי סקייפ וגייס עד כה 17 מיליון דולר התחיל להפעיל שירות משלוחי מזון רובוטי בארה"ב. בשלב זה השליחים המכניים עדיין זקוקים למלווה אנושי
- הזכות למיוט: הפרלמנט האירופי שוקל להעניק לרובוטים מעמד אנושי מוגבל
- אתה, רובוט: גל האבטלה הבא יהיה הבעיה של טראמפ
- מזור מסכמת: 21 הזמנות ברבעון הרביעי, שיא של 62 הזמנות ב-2016
הרובוטים עצמם עושים עבודה של שליח רגיל, הם מגיעים לבית העסק כדי לקבל את הסחורה וממשיכים משם ליעד המשלוח וחוזר חלילה. בשלב הניסוי, המשלוחים שמועברים בידי הרובוטים לא מחויבים בדמי משלוח. אחת מהחברות שמתפעלות אותם מספקת אפשרות לסרב למשלוח בידי הרובוט, אך השנייה לא. הרובוטים צפויים לבצע עד עשרה משלוחים במהלך יום העבודה שלהם.
על פי הדיווח שפורסם באתר Recode, הסטארט-אפ כבר גייס כ-17 מיליון דולר בסבב הסיד שלו, אותו הובילו דיימלר שאסטה ונצ'רס, מטריקס פרטנרס ועוד. הרובוטים כבר נוסו בכ-40 ערים ברחבי אירופה, בלונדון למשל הם הועסקו על ידי המסעדות Just Eat ו-Pronto כבר מהקיץ האחרון. טרנד רובוטי המשלוחים צובר תאוצה כאשר אדריסן הורוביץ השקיעו כ-2 מיליון דולר בסטארט-אפ מתחרה בשם דיספאץ' (Dispatch) שכבר ביצע ניסוי ראשוני בהצלחה שתי אוניברסיטאות אמריקאיות בשנה שעברה.
החברה הראשונה שתצליח לפצח את המודל הנכון למשלוחי רובוטים עשויה לזכות באקזיט שמן. אחת הבעיות העיקריות העומדות בפני חברות מסחר מקוונות היא היכולת לייצר משלוח מיידי למוצרים שהוזמנו. משלוחים מידיים דורשים לוגיסטיקה מורכבת והם יקרים מאוד לתפעול על ידי שליחים בשר ודם. רובוטים עצמאיים וזולים לתפעול יכולים לסייע במקרה הזה - אבל הם נדרשת עדיין בדיקה מעמיקה כדי לראות כיצד הם משתלבים במרחב המיושב.
הקשיים התפעוליים כבר גרמו לסדרה של סטארט-אפים לסגור את עסקיהן. בשלב הנוכחי הרובוטים צפויים לפעול רק במשך היום ולבצע משלוח אחד בכל פעם.