$
רכב

דור שלישי לאקס טרייל: בולע מהמורות בקלות, אבל ברעש גדול

ניסאן זנחה את המראה הקרבי של אקס טרייל לטובת מראה בעל קווים עגלגלים יותר. הפעם מדובר בנוסחה ייחודית של רכב כביש־שטח בעל שבעה מושבים שעולה פחות מ־200 אלף שקל

תומר הדר 00:3002.02.16

לישראלים ולניסאן אקס טרייל יש מערכת יחסים מסובכת: הדורות הקודמים של ניסאן אקס טרייל צוידו, לפחות על הנייר, בכל הדרוש להצלחה באותה גזרה שסובארו פורסטר עושה בה חיל: מערכת הנעה כפולה מצוינת, מראה קרבי ושפע של מרווח פנימי.

 

 


 

אך למרות זאת שני הדורות הקודמים של האקס טרייל לא נמכרו היטב בארץ. הדור השלישי, שמצויד בשלוש שורות של מושבים, הוצג עוד ב־2013, אך מגיע לישראל רק כעת, עם מערכת הנעה חריגה: מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטרים, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית בלבד.

ניסאן אקס טרייל ניסאן אקס טרייל צילום: יצרן

 

מבחינה חיצונית ניכר שניסאן זנחה את המראה הקרבי של הדור הקודם לטובת קווים עגלגלים יותר שמזכירים את אחיו הקטן של האקס טרייל - הקשקאי. בפנים הרכב מדובר בקפיצת מדרגה: האקס טרייל החדש נעים ומרווח (פרט לשורת המושבים השלישית) ומצויד בשפע של מערכות התרעה.

 

בכביש האקס טרייל מציג חבילה מעורבת: מצד אחד, זהו רכב בעל התנהגות כביש רהוטה: למרות הגודל (4.64 מטר) האקס טרייל הוא רכב בעל התנהגות חדה. הוא יודע לבלוע מהמורות היטב. אך המנוע ותיבת ההילוכים מפריעים: מנוע הדיזל של האקס טרייל יוצר לא מעט שאון בזמן העבודה.

 

תיבת ההילוכים אמנם יודעת להעביר את הכוח היטב אך גם גורמת למנוע להימצא בסל"ד גבוה ורועש רוב הזמן. כך יוצא שהדגם הזה מציע נוסחה ייחודית שכוללת שבעה מקומות ישיבה ברכב כביש־שטח בעל מנוע דיזל, במחיר של פחות מ־200 אלף שקל. מצד שני, נראה שהמנוע ותיבת הילוכים אחרים היו הופכים את הנסיעה לנעימה יותר.

 

ניסאן אקס טרייל

 

  • מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 130 כ"ס, מומנט מרבי 32.6 קג"מ.
  • ביצועים: מהירות מרבית 180 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־11.4 שניות
  • צריכת דלק: נתוני יצרן 19.6 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 11.1 ק"מ לליטר
  • בטיחות: 6 כריות אוויר, בקרת סטייה מנתיב, מערכת בלימת חירום אוטונומית, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
  • קבוצת זיהום: 7
  • מחיר: 185 אלף שקל

בטל שלח
    לכל התגובות
    x