ישראל מתחברת לכלכלה
 
פנאי
מילון כלכליסט
חוצת טי שירט לגבר
חוצת טי שירט לגבר 
מניות קשורות לכתבה
    חדשות פנאי מדי
    יום ישירות למייל שלך
     

     מאשר קבלת תוכן שיווקי

    דיוור נוסף
     

    מיסטר טי: מגמות בטי שירטס לגבר

    חולצת פולו ממותגת או טריקו פשוטה שנמצאה בחנות יד שנייה? הדפס של להקת רוק אהובה או של גיבור הקומיקס של ילדותכם? כלכליסט לובש את הפריט שתמיד נשאר אופנתי

    הדס שואף

    11.08.09, 23:44
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    מגמות הלבוש לגברים משתנות כל העת, אך בסופו של יום הם חוזרים לפריט הבסיסי מכולם — לטי שירט. חולצת הטריקו הלבנה והבסיסית הופיעה לראשונה באירופה במלחמת העולם הראשונה כגופייה עם שרוולים, שנלבשה מתחת למדי החיילים. החיילים האמריקאים שהתאהבו בה חצו איתה את האוקיינוס האטלנטי, ובהמשך היא נהפכה לפריט חובה בלבוש הצבאי שלהם. עד שנות החמישים נחשבה הטי שירט להלבשה תחתונה בלבד ואת המעבר למיינסטרים עשתה רק בסוף העשור.



    כוכבי קולנוע כמרלון ברנדו, ג'יימס דין ואחרים לבשו אותה כבגד חיצוני לכל דבר וכאקט מרדני בדור השמרני המבוגר. מאז היא נהפכה לבגד ורסטילי היכול לשמש כהלבשה תחתונה ועליונה כאחד. בשנות השישים והשבעים הטי שירט כבר הגיעה לכל פינה ושימשה, לצד הצהרה אופנתית וביטוי ללהקות רוק או קבוצות ספורט, גם כמצע להצהרות פוליטיות.

     

    חולצות טי שירטס לגבר
    חולצות טי שירטס לגבר צילום: סטודיו דן לב

     

    מגברים נחסך הצורך להתהדר במגמות האחרונות ולהרגיש כקרבנות אופנה מהלכים. בחירת החולצה המתאימה, זו המעבירה בפשטות את סגנון הלובש, היא הנכונה. אתרים רבים מאפשרים לגולש לעצב בעצמו את הטי שירט שלו.

    גם המותגים ומעצבי העל לא זונחים את התחום - מארמאני, DKNY ודיזל דרך חברות ומעצבים קטנים כמו Chip and Pepper, Ben Sherman, Evisu, Genes, Affliction ועד לרשתות כמו פול אנד בר, נקסט או טופ מן.

     

    חולצות פולו. המוצר החם העונה, שהולך מצוין עם טרנד הנאוטיקה השואב השראות מהים. העדיפות היא לחולצות בגוונים בהירים עם פסים רחבים. גם חולצות הפולו החלקות ממשיכות להיות חלק חשוב ביצירת המראה היומיומי הקלאסי לשעות העבודה. ההמלצה: חולצת פולו בפסים רחבים בכחול לבן בשילוב מכנסי צ'ינו, חגורת עור ומוקסינים מעור דק הם המראה הנכון לקיץ למקומות עבודה שבהם העובד לא נדרש להגיע מחויט.

     

    צווארון וי או עגול. הצווארון העגול הוא הבסיס שלנצח ייחשב לאופנתי, בעוד צווארון הוי נחשב לעונתי יותר. מעצבי העל העמיקו באחרונה את צווארון הוי, וכעת הוא יורד עד לאזור החזה. רוב הגברים יבחרו בגזרה זו רק כשכבה שנייה מעל טי שירט בסיסית. ההמלצה: טי שירט בעלת צווארון וי בצבע אפור מתחת לטי שירט בסיסית בצבע לבן בשילוב מכנסי דגמ"ח אפורים ייצרו מראה שכבות עדכני ולא מכביד.

     

    סיסמאות. תחום רחב הנע מחולצות עם משפטים קלילים בסגנון "יום מקסים" ועד להדפסי עיקרי המצע של מפלגה או אגודה קיצונית, המעיד על השקפת עולמו של הלובש. ההמלצה: טי שירט עם הסלוגן המועדף בשילוב מכנסי ג'ינס חלקים ונטולי תוספות. כך תרוכז עיקר תשומת הלב למסר שעל החזה.

     

    גרפיקה. עיצוב מצויר, לוגו פשוט ומוכר, או פרסומת מוכרת מעשורים קודמים. ההמלצה: אוהבי השכבות יכולים ללבוש חולצה מכופתרת בעלת שרוולים קצרים ומעליה טי שירט עם הדפס גרפי מרכזי. מכנסי ברמודה וכפכפים תואמים יתאימו למראה פנאי קליל.

     

    חולצות טי שירטס
    חולצות טי שירטס צילום: דן לב

     

    קומיקס. יצרני הטי שירט עלו על המגמה והחלו ליצור שיתופי פעולה ולקנות זכויות של דמויות מסרטים מצוירים או של גיבורי פעולה מעולם הקומיקס ולהדפיס אותם על חולצות למבוגרים. השיטה היא כזו: ככל שהדמות הזויה יותר ומתאימה לגיל הרך, כך הבחור הלובש אותה נחשב למתוחכם יותר. הטרנד האחרון בהקשר זה הם ההדפסים עם דמויותיהם של הדרדסים. ההמלצה: טי שירט שחורה עם הדפס של הדרדסים (עדיפות לדרדסאבא) בשילוב עם מכנסי ג'ינס משופשפים ונעלי צבא או נעלי הליכה.

     

    מוזיקה. מוזיקה וטי שירטים תמיד הלכו ביחד. המגמה החזקה ביותר וארוכת השנים היא הדפסים של להקות רוק או עטיפות של תקליטי רוק קלאסיים יותר או פחות. חלק מהאייקונים הללו נטמעו כה עמוק בתרבות הפופולרית עד שלעתים הלובשים כלל אינם יודעים מיהו הזמר או התקליט המודפס על החולצה שהם לובשים. המגמה החזקה העונה היא החולצות של הביטלס שעושות קאמבק מרשים, בין השאר בזכות השקת משחק ה"גיטאר הירו" המוקדש לשיריהם וההוצאות המחודשות של אלבומיהם בחודש ספטמבר הקרוב. ההמלצה: חולצה שחורה עם הדפס של להקת קיס, מכנסי ג'ינס שחורים, חגורת עור וסניקרס שחורים יכולים להוות מראה ערב קליל.

     

    רטרו. שנות השמונים והתשעים שוב חוזרות לסדר היום. בתפריט: צבעי ניאון זוהרים כמו ירוק וצהוב (שנות התשעים) בהשראת גולשי הגלים של תחילת שנות התשעים, או הדפסי שח או דמקה על כל החולצה (שנות השמונים). ההמלצה: חולצה בהשראת גולשים בצבע טורקיז עם דפוס צבעוני מקדימה בשילוב מכנסי ברמודה לבנים וסניקרס בהירים. המראה הסופי יהיה בהשראת התקופה אך עדכני לימינו.

     

    וינטאג'. המראה נחלק לשניים. חולצות מכובסות ומשופשפות עם הדפסים ששלטו בעשורים קודמים להשלמת המראה המיושן. הקבוצה השנייה היא חולצות יד שנייה הנרכשות בחנויות יד שנייה או בשוקי הפשפשים. מי שאינו חושש ממציאות שנלבשו בעבר על ידי אחרים, עשוי למצוא אוצרות מטריקו דהוי. ההמלצה: בין אם החולצה היא יד שנייה או רק בניחוח וינטאג' מומלץ לא לשלב עוד פריטים מאותו ז'אנר. התוצאה הסופית תיראה מוזנחת ותחטיא את המטרה.

     

    החולצה של פרנק זאפה

     

    להסתובב עם טי שירט שעל חזיתה מתנוססים פרצופי חברי הלהקה האהובה עליך זה לא דבר חדש. מי שרוצה לקחת את הקשר שבין מוזיקה לחולצות טריקו, מוזמן להצטרף לטרנד החדש בתחום: רפליקות של חולצות שלבשו כוכבי רוק בשנים המכוננות של הז'אנר, קרי משלהי שנות השישים ועד לתחילת שנות השמונים. היות שאת החולצות המקוריות קצת קשה להשיג במחירים שפויים, מציעה חברת Worn Free רפליקות מדויקות בצבע ובהדפס למחלצות שלבשו מוזיקאים כפרנק זאפה, קית' מון, ג'ניס ג'ופלין, דבי הארי, איגי פופ או ג'ון לנון. כדי לאפשר לרוכש העדכני להסביר לסביבה הקרובה מדוע הוא ביכר חולצה פלונית זו על פני אחרת, על הפתקית המצורפת לכל חולצה מופיע דיוקן המוזיקאי כשהוא לבוש בדיוק באותה החולצה שזה עתה רכשתם, לצד שנת ומקום הצילום. הכי קרוב שיש למקור מבלי לגלוש ב־eBay. פרטים: 25-49.95 דולר, אתר: www.wornfree.com.

     



     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות