סגור

מאמזון ועד עליבאבא: אלה המותגים בעלי השווי הגבוה בעולם ל-2021

על פי דירוג המותגים השווים של BrandZ ל-2021, אמזון שומרת על מעמדה כמותג בעל השווי הגבוה בעולם שמגיע כבר ל-684 מיליארד דולר, עלייה של 64% בשנה האחרונה. אפל מדורגת שנייה עם שווי של 612 מיליארד דולר. המותגים הסינים ממשיכים לטפס במעלה הדירוג ומייצגים כבר 14% מכלל מאה המותגים המובילים

אמזון ואפל שמרו על מעמדן כמותגים בעלי השווי הגבוה בעולם, כך לפי דירוג המותגים השווים ל-2021 של BrandZ. במקביל המותגים הסינים ממשיכים לטפס במעלה הדירוג, ובעלי שווי גבוה יותר מאשר המותגים המובילים באירופה. מותגים סינים מייצגים 14% מכלל מאה המותגים המובילים, עלייה מ-11% לפני עשור, בעוד שהמותגים האירופיים מייצגים 8% בלבד, ירידה מ-20% לפני עשור.
על פי הדירוג, השווי של מאה המותגים המובילים צמח בשנה האחרונה ב-42% וטיפס לשיא של מעל 7 טריליון דולר.
אמזון, ששמרה על מקומה בראש הדירוג אליו טיפסה לראשונה ב-2019, היא בעלת שווי של 684 מיליארד דולר שעלה ב-64% בשנה האחרונה. אפל המדורגת שנייה היא בעלת שווי של 612 מיליארד דולר, ושתיהן החברות היחידות בדירוג עם שווי של מעל חצי טריליון דולר. לשם השוואה, רק לפני שנתיים כשאמזון דורגה לראשונה במקום הראשון השווי שלה עמד על 315.5 מיליארד דולר, בעוד שהשווי של אפל עמד אז על 309.5 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
מרכז הפצה ושילוח של אמזון בגרמניה
מרכז הפצה ושילוח של אמזון בגרמניה
מרכז הפצה ושילוח של אמזון בגרמניה
(צילום: אי.אף.פי)
"המותגים הסינים מתקדמים בצורה עקבית, ויותר חברות מצליחות למנף את הפיתוחים הטכנולוגיים שלהן ולהציג את היכולות שלהן שתואמות למגמות המרכזיות שמעצבות את השוק הסיני והעולמי", הסביר מחבר הדירוג גרהאם סטפלהרסט.
טנסנט הוא המותג הסיני המוביל עם שווי של 240.9 מיליארד דולר שדירגו אותה במקום החמישי. מותגים סינים נוספים ברשימה כוללים את עליבאבא במקום השביעי עם שווי של 196.9 מיליארד דולר, יריבתה בתחום המסחר המקוון Pinduoduo שאף הכפילה את השווי שלה ל-21.7 מיליארד דולר, דורגה במקום ה-81 ויצרנית המשקאות האלכוהוליים המובילה במדינה Moutai עם שווי של 109.3 מיליארד דולר ומקום 11 ברשימה.
יצרנית המכוניות החשמליות טסלה שהקים אלון מאסק הוגדרה כמותג שצמח בשיעור הגבוה ביותר והפכה למותג המכוניות עם השווי הגבוה ביותר. השווי של טסלה זינק ב-275% ל-42.6 מיליארד דולר. טיקטוק הוא המותג עם שיעור הצמיחה השני הגבוה ביותר של 158% לשווי של 43.5 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אילון מאסק אלון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
אילון מאסק מייסד מנכ"ל טסלה
(צילום: גטי )
המותג האירופי המוביל הוא לואי ויטון הצרפתי המדורג במקום ה-21, ואחריו חברת התוכנה הגרמנית SAP במקום ה-26. המותג הבריטי היחיד שהשתחל לרשימה הוא וודאפון במקום ה-60. כצפוי המותגים האמריקאיים הם ששלטו ברשימה, ומייצגים 74% מהמותגים.
13 מותגים חדשים נכנסו לרשימה, ביניהן Nvidia (מקום 12, שווי 105 מיליארד דולר), זום (מקום 52 עם שווי של 37 מיליארד דולר), AMD (מקום 57 עם שווי של 33 מיליארד דולר) וספוטיפיי (מקום 99 ושווי של 19 מיליארד דולר).

10 המותגים השווים בעולם:

10. מאסטרקארד: 112.8 מיליארד דולר
9. מקדונלד'ס: 154.9 מיליארד דולר
8. ויזה: 191.2 מיליארד דולר
7. עליבאבא: 196.9 מיליארד דולר
6. פייסבוק: 226.7 מיליארד דולר
5. טנסנט: 240.9 מיליארד דולר
4. מיקרוסופט: 410.2 מיליארד דולר
3. גוגול: 458 מיליארד דולר
2. אפל: 612 מיליארד דולר
1. אמזון: 683.8 מיליארד דולר