סגור

לבתי הקולנוע בארה"ב חסרים סרטים - והם פונים לנטפליקס

עקב מגפת הקורונה אולפני הסרטים הגדולים בהוליווד דחו השקות של סרטים או העדיפו להעלות אותם ישירות לשירותי הסטרימינג; בעקבות כך נוצר מחסור בבתי הקולנוע - שנאלצים להתפשר


בתי הקולנוע בארצות הברית מתחילים להיפתח לאחר הגבלות הקורונה, אך הם מתקשים למצוא סרטים להציג. בעקבות זאת חלקם פונים למקור לא צפוי: נטפליקס, כך דיווח "הוול סטריט ג'ורנל".



אולפני הסרטים הגדולים בהוליווד מרווחים את לוח הזמנים המתוכנן להשקות הסרטים או מעדיפים להעלות אותם ישירות לשירותי הסטרימינג שלהם, וברשתות בתי הקולנוע צופים מחסור בסרטים למשך שלוש שנים לפחות. לפי אחת מהרשתות, יהיו להן בשלוש השנים הבאות כ-25% פחות סרטים להציג. זו אחת הסיבות העיקריות לכך שסרט הזומבים של נטפליקס "צבא המתים" (Army of the Dead) הוצג בכ-600 מסכי קולנוע ביום שישי, שבוע בלבד לפני שיעלה לשירות הסטרימינג.
המצב המיוחד שנוצר בעקבות מגפה הקורונה גורם לכך שאולפני הסרטים צריכים לכרות בריתות עם אויבתם לשעבר, ואף להתפשר על תנאים שבעבר נחשבו מקודשים, ובראשם פרק הזמן מהקרנת הסרט באולמות הקולנוע ועד הפיכתו זמין לצפייה בבית.
"לפני הקורונה היו חוקים", אומר מנהל בכיר באחת מרשתות הקולנוע. "אחרי הקורונה זה סיפור אחר לגמרי. אפשר לפתוח כל דבר למו"מ עכשיו".

1 צפייה בגלריה
בית קולנוע ב ארה"ב
בית קולנוע ב ארה"ב
בית קולנוע בארה"ב
(רויטרס)

כך למשל לפני הקורונה בתי הקולנוע התעקשו על פרק זמן של 90 יום כדי לעודד את הצופים לצאת מהבית לצפות בסרט שיגיע בקרוב למסכים בבית שלהם. בנטפליקס דרשו לצמצם את חלון הזמן, וכך יצא שהסרטים של נטפליקס כמעט שלא הוקרנו בבתי הקולנוע. אך כעת ההערכה היא כי הסרטים של נטפליקס יגיעו יותר ויותר לאולמות הקולנוע.
השנה בתי הקולנוע עוד יכולים להסתמך על סרטים שנדחו מהשנה שעברה כמו "אלמנה שחורה" ו"אהבה בשחקים", אך לאחר מכן החשש הוא שלהיטים פוטנציאליים יעברו ישירות לשירותי הסטרימינג. לכל אולפני הסרטים, מלבד סוני, יש כעת שירות סטרימינג נלווה. כך למשל בוורנר ברדרס מתכוונים להעלות את כל הסרטים המתוכננים לשנה הנוכחית לשירות הסטרימינג של HBO מקס, שתי החברות הן בבעלות AT&T; ובדיסני פלוס יציעו סרטים מסוימים שעולים גם בקולנוע בעלות של 30 דולר מעבר לדמי המינוי החודשיים.
הסרט "צבא המתים", בבימויו של ז'אק סניידר, עוקב אחר חבורה של שכירי חרב המבצעים שוד בלאס וגאס הנשלטת על ידי זומבים. בנטפליקס לא השקיעו הרבה בשיווק הסרט בבתי הקולנוע, וההערכה היא כי הסרט ירוויח בקופות כמה מיליוני דולרים בלבד. אולם בכל זאת יש מי שמתכוונים להגיע לצפות במסך הגדול. "אני חייב את השעתיים האלה של אסקפיזם", אמר לעיתון אנתוני פאפטי, ששילם את 13 הדולר לכרטיס. "לשבת עם הפופקורן היקר שלי ולהרגיש תחושת נורמליות".